Jeżeli to tarczo-bębny i auto ma dość "duży" przebieg, na bębnie mógł wytrzeć się rant.
Luzowanie linek, prawdopodobnie nic nie da, niestety
Układ hamulca postojowego wyposażony jest w samo regulator, który zmniejsza automatycznie odległość pomiędzy częścią cierną bębna, a szczęką. Powoduje to że szczęka zagłębia się w bębnie, a rant powoduje że jej demontaż staje sie niemożliwy

teoretycznie
Po zdjęciu koła, latarka w rękę i patrzymy przez otwory z których wykręcono szpilki trzymające koło. Jeżeli dobrze pamiętam po ustawieniu otworu na dole widać przez niego taki element z ząbkami. To właśnie samo regulator. Za pomocą wkrętaka płaskiego można odkręcić regulator aby szczęki się poluzowały, a bęben/tarcza dał się zdjąć. Jeżeli zaczniesz obracać regulator w niewłaściwą stronę tarcza się zablokuje jakby zaciągnąć hamulec "ręczny", wtedy trzeba zacząć obracać regulator w drugą stronę.
Śrubokręt powinien być dość solidny, najlepiej lekko go podgiąć w odległości około 5 cm od grota.
_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG