BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Poszła uszczelka pod głowica ???
PostNapisane: 21 lutego 2007, 23:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: MaÂłopolska
Witajcie
Mam problem z moim BMW E34 530I M30 '89 (instalacja gazowa '05) i obawiam sie, ze poszla uszczelka pod głowica. Co sadzicie???
O to objawy: po okolo 15 min od wlaczenia silnika strasznie wzrasta temperatura, płyn chlodzacy cofa sie do zbirniczka wyrownawczego a nadmiar sie wylewa, plynu znaczaco ubywa (brak wyciekow pod autem przy wylaczonym silniku) mimo iz temperatura prawie na czerwonym dmuchawa w aucie dmucha zimnym powietrzem, z wydechu kleby pary, brak plynu w oleju, przy gwaltownym dodawaniu gazu cos w rodzaju dlawienia (nie wzrastaja obroty, a silnik jakby chcial zgasnac) pryz stopniowym dodawaniu gazu obroty normalnie wzrastaja.
Co sadzicie??? Poszła uszczelka pod glowica a plyn idzie w wydech???
I jak to uszczelka to jakie sa koszty naprawy czegos takiego ( 1. koszt uszczelki, 2.robocizny, 3. co jeszcze wtedy najlepiej wymienic ??? (koszty) 4. czy przy wymianie uszczelki bedzie trzeba planowac glowice??? (koszty planowania)

_________________
Piniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 07:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
no to masz uszczelke walnieta na pewno. musisz mieć kąplet uszczelek pod kolektory zymeringi na wałki lub wałek oczywiscie głowica musi być koniecznie splanowana koszt ok 40zł, przy tej operacji wymienił bym też uszczelniacze zaworowe no i uszczelke pod głowicą wiadomo, pewnie i pod dekiel klawiatury, usługa gdzieś 200-250zł uszczelki ok 150zł, planowanie 40zł. uszczelke pod głowice kup dobrej firmy

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 08:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
mialem podobne objawy w swojej bmce , e36 320i ,2 l . 93 r, okazalo sie ze to tylko zapowietrzenie ukladu chlodzacego, po odpowietrzeniu wszystko wrocilo do normy , Jednak powinienes podjechac do jakiejs stacji diagnostycznej i sprawdzic to , maja specjalne sondy do sprawdzania dwutlenku wegla w plynie chlodzacym,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 09:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
grzegorz57 napisał(a):
mialem podobne objawy w swojej bmce , e36 320i ,2 l . 93 r, okazalo sie ze to tylko zapowietrzenie ukladu chlodzacego, po odpowietrzeniu wszystko wrocilo do normy , Jednak powinienes podjechac do jakiejs stacji diagnostycznej i sprawdzic to , maja specjalne sondy do sprawdzania dwutlenku wegla w plynie chlodzacym,


Sądzisz, że jak z wydechu ida kłęby pary a pod chłodnicą nie ma wycieków, a płynu ubywa to ukł. jest zapowietrzony?? :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: MaÂłopolska
rorafalki napisał(a):
Sądzisz, że jak z wydechu ida kłęby pary a pod chłodnicą nie ma wycieków, a płynu ubywa to ukł. jest zapowietrzony?? :zdziwko:



Kleby pary moga byc bezposrednio z wydechu, bo auto chwile stalo na dworze. Plynu ubywa bo jak sie cofa do zbiorniczka to sie wylewa, ale z tego co pamietam to ubywalo go juz wczesniej jak sie plyn nie cofal, tylko nie az tyle, wiec teraz to pewnie suma jednego i drugiego.

Dodam jeszcze, ze ten plyn moment zaczyna sie gotowac. Wiec chyba zapowietrzenie odpada.

_________________
Piniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dla pewności: najpierw odpowietrz układ, ale według mnie skoro płynu ubywa, wodę gotuje i kłęby pary (nie para) idą z wydechu to raczej uszczelka :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 10:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
....bez pańki :)

najprawdopodobniej to masz walnięty termostat otwierający większy obieg płynu ... nie otwiera się poprostu płyn krąży tylko w bloku i zbiorniczku nie wpuszczając płynu do chłodnicy i nagrzwwnicy, w efekcie szybko sie gotuje i wywala go przez zbiorniczek, dlatego widzisz, że ubywa pewnie.... :] co do kłembów pary to o tej porze roku i przy takich temperaturach chyba kazde auto tak ma przynajmniej dłuższy czas po uruchomieniu silnika , dopiero jak cały układ wydechowy sie nagrzeje wtedy wilgoć wyparuje i kłeby pary sa mniejsze...

primo wymień termostat i płyn chłodniczy .....

p.s. uszczelke a nawet głowice to Ci dopiero może szlag trafić jak nic z tym nie zrobisz... :hyhy:

czekerizy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
jest jeszcze jedna mozliwosc ubywania plynu :) wyciek z pod pompy, na postoju przy wylaczonym silniku nic nie widac , tez to przerabialem , wymienilem pompe i po problemie, oczywiscie nic nie wiedzialem ze trzeba odpowietrzyc uklad , plyn walil mi przez wlew , moment sie grzal, po odpowietrzeniu wszystko OK, sluszna uwaga z tym termostatem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: MaÂłopolska
lolek1 napisał(a):
....bez pańki :)

najprawdopodobniej to masz walnięty termostat otwierający większy obieg płynu ... nie otwiera się poprostu płyn krąży tylko w bloku i zbiorniczku nie wpuszczając płynu do chłodnicy i nagrzwwnicy, w efekcie szybko sie gotuje i wywala go przez zbiorniczek, dlatego widzisz, że ubywa pewnie.... :] co do kłembów pary to o tej porze roku i przy takich temperaturach chyba kazde auto tak ma przynajmniej dłuższy czas po uruchomieniu silnika , dopiero jak cały układ wydechowy sie nagrzeje wtedy wilgoć wyparuje i kłeby pary sa mniejsze...

primo wymień termostat i płyn chłodniczy .....

p.s. uszczelke a nawet głowice to Ci dopiero może szlag trafić jak nic z tym nie zrobisz... :hyhy:

czekerizy :hyhy:



Czyli najprosciej moge to sprawdzic dotykajac chlodnicy czy jest ciepla, albo sprawdzajac w jakis sposob temperature plynu w samej chlodnicy czy tez jest wysoka jak przy zbiorniczku??

_________________
Piniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 11:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
przyłuż łape do chłodnicy czy jest ciepła, pomacaj :hyhy: węże doprowadzające płyn do chłodnicy i wychodzące z niej, w zbiorniczku wyrównawczym masz przeciez gotująca się wode więc co tam chcesz sprawdzać... zapowietrzenie też całkiem możliwe... możliwe również że miałeś już wode w chłodnicy albo płyn stracił swoje właściwości i zamarzł np w okolicach termostatu... mozliwości dużo ... w tym momencie najmniej prawdopodobny scenariusz jednak to uszczelka... no chyba że masz olej w wodzie / płyn w oleju i ze zbiorniczka wylatuje dym.... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 78
Lokalizacja: italy/rome
mialem to samio a okazalo sie ze termostat padl, nie otwieral wielkiego przeplywu . po wymianie wszystko w normie

_________________
kiwam gÂłowÂą w rytm bitu i nie dam sie dogonic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to super, najważniesze, że jest OK

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: MaÂłopolska
Termostat raczej mozemy wykluczyc. Zagrzalem silnik i sprawdzilem weze przy pompie wody i termostacie, oraz chlodnice i waz do niej wchodzacy i wychodzacy - wszystko gorace. Ewentualnie uklad moze byc zapowietrzony - jak go odpowietrzyc???

No i jeszcze jedna kwestia co z ta moca??? Jak mu ostro przygazuje to sie dlawi ( nie ma to nic wspolnego z ewentualna dziura w uszczelce pod glowica ???)

_________________
Piniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 19:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: NAREWKA!
masz walniętą uszczelke pod głowićą(ciśnienie ucieka ci z któregoś cylindra do kanałów w głowicy gdzie krązy plyn) wykręć swiece wtedy bendzie widać efekt spalania- nalot na świecy ( jeżeli jest czarna i okopcona to jest żle), polecam dla pewności sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach - wynik rozwieje wszelkie niepewności. :hurra:

_________________
magnat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Lokalizacja: Szczecin
ewentualnie pęknięcie głowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
według mnie przyczyna może być termostat, pompa lub visco, a skutkiem głowica
usuń przyczyne i zajmij się skutkiem

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: hmmm...
PostNapisane: 23 lutego 2007, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
nie chciałbym sie wtrącać ale jak miałem "5" w 2.0 benzynka miałem podobny problemik....zeby sprawzić czy płyn nie miesza die przez walnięta uszczelke z olejem przecierz wystarczy na właczoym i zagrzanym silniku wyciągnąc bagnet albo otworzyc korek wlewu oleju sprawdzić na oko czy nie wylatuje stamtąd wyparowany płyn chłodniczy..poza tym na korku bedą ślady emulsji ze zważonego oleju zmieszanego z płynem.

u mnie też myslałem ze to uszczelka a facet po prostu odpowietrzył caly układ chłodzący łącznie z obiegiem na nagrzewnicy i było ok.

przychylam sie do klegów którzy sądzą ze to awaria układu chłodzącego

_________________
sed hercules contra plures....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 11:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Piniu napisał(a):
Dodam jeszcze, ze ten plyn moment zaczyna sie gotowac. Wiec chyba zapowietrzenie odpada.

jeżeli jesteś pewny co do odpowietrzenia układu to wrażenie tego że się gotuje płyn bardzo szybko po uruchomieniu silnika ,jest wynikiem uciekania spalin do układu chłodniczego ,co powoduje jego wyrzucanie, natomiast przy sasysaniu mieszanki następuje też zasysanie płynu do cylindrów co skutkuje spadkiem mocy i bardzo dużą ilością kłębów pary z wydechu, oczywiście nie sugerować się parą wydobywającą się również przy nie zagrzanym wydechu , bo to przy niskiej temperaturze otoczenia i instalacji gazowej jest normalne.

Powąchaj spaliny czy jest w nich wyczuwalny zapach płynu chłodniczego , i zmierz cisnienie sprężania , płyn w oleju nie jest regułą , tak samo olej w płynie .
ja sądzę że to uszczelka lub pęknięcie głowicy , :kwasny:
jak się uporasz z tym to napisz co się okazało.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL