stones1 napisał(a):
przekładnie ślimakową jak stare dobre BMW.
Wiele bym dal, zeby miec przekladnie listwowa jak w 523... porownania w jakosci prowadzenia pojazdu i precyzji ukladu nie ma wogle. To jak niebo i ziemia...
Prosty przyklad: takie sam rozmiar opon (225/55R16) w obu... w 540 praktycznie nie czuc kolein... w 523 na pierwszy rzut oka jeszcze nie widac ze koleina sie tworzy na drodze a na kierownicy juz sie to wyczuwa... ale niestety przekladnia listwowa nie wejdzie do V8 bo nie ma miejsca...
V8 w E39 maja srebrne nerki, inny uklad wydechowy, z tylu 2 mniejsze puszki zamiast jednej owalnej i jedna rura 2x grubsza od tej w R6.... praktycznie do samego konca wydechy ida 2 i na koncu schodza sie na jedna strone z uwagi na studnie na kolo zapasowe... M5 nie ma studni i dzieki temu ma 4 rurki.
V8 maja troche inny rozklad masy z uwagi na ciezszy silnik i osprzet (ok 100-150kg) i jezeli sie najpierw jezdzilo R6 a pozniej V8 to wyraznie wyczuwa sie, ze Vka ma ciezkiego nosa... w R6 to jest bodaj idealnie 50:50 w V8 powiedzialbym, ze 55:45... w polaczeniu z gorsza (mniej precyzyjna bo innego typu) przekladnia kierownicza i mruczeniem V8 (jest duzo glosniej w srodku niz w R6) daje to wrazenie, ze V8 to taki pociag do zapier

na wprost. R6 lubi zakrety jest lzejsze i bardziej zwinne (to oczywiscie moje subiektywne wrazenia po przesiadce).
O ile sie orientuje to V8 mialy tez seryjnie inne felgi niz R6 (takie same mialo bodaj 530d i 530i) ale moge sie mylic, ew. mozna bylo wybrac inny wzor bez doplaty.