BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 23 października 2009, 17:54 
Witam.

Posiadam e36 318is M42 95 rok. Powodem tego postu jest nierówna praca silnika w moim aucie.

Denerwuje mnie to, że czasem silnik potrafi zatrząść jakby chodził na 3 gary, potem wraca do normy, chodzi nierówno, obroty czasem skaczą od 1000 do 300 potem gaśnie, czasem bez powodu podczas jazdy jak wrzucam luz potrafi zgasnąć. Wymieniłem świece zapłonowe, kable, przepływomierz czysty.

Mam nadzieje, ze mi pomozecie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 18:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
A nie sprawdzałeś czy gdzieś lewe powietrze nie dochodzi?? Objawy na to wskazują...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 18:10 
dziqsek napisał(a):
A nie sprawdzałeś czy gdzieś lewe powietrze nie dochodzi?? Objawy na to wskazują...
Właśnie, że sprawdzałem, chyba z 2 godziny i znaleźć nie umiem, muszę czymś psiknąć, moze jeszcze przyda mi się informacja kolegi gdzie dokładnie sprawdzać.


Zapomnialem dodać, że mam wyciek oleju jak się patrzy na silnik to jest obok visca z lewej strony, ale to chyba nie wpływa na prace silnika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 18:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
szpila napisał(a):
Właśnie, że sprawdzałem, chyba z 2 godziny i znaleźć nie umiem, muszę czymś psiknąć, moze jeszcze przyda mi się informacja kolegi gdzie dokładnie sprawdzać.



Ja tam miałem podobne objawy... guma od przepływomierza była nieszczelna...
Dopiero po jej wymianie silnik zaczął równomiernie cykać ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 18:19 
COUPE napisał(a):
Ja tam miałem podobne objawy... guma od przepływomierza była nieszczelna...
Dopiero po jej wymianie silnik zaczął równomiernie cykać ;)
Rozumiem, jutro będę sprawdzać, może pokierujesz mną gdzie dokładnie i którą gumę? Szczerze to moje drugie auto wcześniej jeździłem vw golfem iii więc muszę się trochę pouczyć tego silnika... A co powiesz na sondę lambda?

Do tego auto przy pełnym przygazowaniu dymi na biało taka mega chmurka


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 19:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Obrazek

od tego zacznij, a z tym, że dymi to może byc nie ciekawie poszukaj na forum dużo tego jest na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Głogów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
panowie mam podobny problem tyle ze ja juz gume przeplywomierza wymienilem w maju i problem zniknal ale teraz zjawil sie znowu pomocy swiecie nowe kable sprawdzal mechanik elektryk i mowil ze dobre co tu zrobic i jak zrobic zeby bylo dobrze auto na niskich obrotach chodzi nie rowno i przy dodwawaniu gazu na wysokim biegu sie troche potrafi przydlawic a po chwili dopiero przyspiesza e 36 316 i pomocy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
Ja u siebie w m 42 mam to samo,lekko go przydusza jak dodam gazu,jak odpalę to obroty skaczą w górę i spadają.Wymieniłem gumę i świece i filtry i na kompie byłem,nic nie wyszło i nie wiem.Krokowca przeczyściłem i pierwsze odpalenie po czyszczeniu masakra,obroty dłuuugo nie mogły się uspokoić,później już było lepiej,ze 2 razy nawet normalnie odpalił i teraz to loteria,jak mu się chce to sobie pali normalnie jak nie to faluje nawet na światłach czego wcześniej nie robił.Ot BMW auto z duszą :przestraszony:


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 22:17 przez bidsko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
sprawdź silnik obrotów jałowych tzw krokowiec
potem przepływke możliwe że do czyszczenia jakimś środkiem do czyszczenia gaźników.
wd40 raczej nie wolno odparowuje i jest tłusty
potem sonda lambda
jak nadal będzie coś nie rak jechać na komputer
jeśli niczego nie wykaże zostaje spawa nieszczelności układu dolotowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: Głogów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
bidsko, powiedz mi jak wyczyscic tego krokowca moze u mnie to cos da? musze sprobowac bo niedlugo w trase musze jechac a denerwuje mnie to strasznie;)

moze prosze pokolei i dokladnie o instrukcje jak to wszystko poczyscic i jak sie do tego dostac i do sondy lambda? bo przy tym silniku jestem zielony jezeli o to chodzi;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
U mnie tez falowału obroty najbardziej na zimnym silniku , po wymianie sondy spokój .

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 18:48 
Problem rozwiązany powodem był po prostu nieszczelny dolot, a teraz mam taki problem, że jak jest zimny i go odpalam to obroty ma na 800 rpm, a jak sie rozgrzeje to wstrastaja do 1100 rpm a powinno byc odwrotnie, lekko falują, wymieniłem juz kable, świece, uszczelki całego dolotu, sprawdziłem szczelność.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 12
Lokalizacja: Lubaczow
Moje BMW: 525i
Witam czytalem chwilke wasze posty i mam u mnie peknieta gume od przeplywomierza czy to moze byc przyczyna tego ze mam problem z moja Bmw 525i benzyna+lpg ,ciezko odpala na benzynie dosc dlugo kreci i na koncu zalapuje,ma dosc nierowne obroty silnika telepie calym autem na wolnych obrotach,i wydaje mi sie ze nie pracuje na szystkie "gary" ,nie wiem co jest przyczyna tego?moze macie jakies rady dla mnie lub pomoc w sensie drobnej rozpiski co sprawdzic?jeszcze do tego wyskakuje mi na komputerze w aucie komunikat : SENSOR OELSTAND -( uszkodzony czujnik poziomu oleju) tak to przetlumaczylem i nie wiem jak sie za to zabrac?czy jest to problem wlacznika na skrzyni biegow,czy problem lezy w innym punkcie?prosilbym o jakies porady i z gory dziekuje :) jestem tutaj nowy wiec prosze o wyrozumialosc.Zamierzam sprawdzic w pierwszej kolejnosci swiece zaplonowe,jesli macie jakies inne porady to z gory dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 21:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
lukas52, Przede wszystkim zacznij od wymiany gumy ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 12
Lokalizacja: Lubaczow
Moje BMW: 525i
Witam! tutaj podaje link: http://www.youtube.com/watch?v=a9Etno9gz8Y /na ktorym jest praca silnika mojej BMW 525i+lpg (ktora obecnie nie dziala) jezdze jedynie na benzynie,na filmiku widac klejony waz(gume)od przeplywomierza(od spodu wyczulem wyciek benzyny ze srodka weza),i ten drugi waz klejony nie znam jego nazwy,mozecie mi powiedziec za co sa oba weze odpowiedzialne?co do pracy silnika niepokoi mnie ten stukot (jakby dwie blaszki uderzaly o siebie) z gory dziekuje za rady :)

Mam nadzieje ze na podstawie tego filmiku powiecie mi cos wiecej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 28 stycznia 2010, 15:13 
Zapomnialem dodać, że mam wyciek oleju jak się patrzy na silnik to jest obok visca z lewej strony, ale to chyba nie wpływa na prace silnika.[/quote]
wydaje mi się ze to z uszczelki obudowy rozrządu , troszke sporo roboty by ja wymienić ale to czesta przypadłośc is-ów :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 17:09 
lukas52, powymianiaj wszystko na nowe a nie klejone bo to nic nie da i pogarsza prace silnika, ja mam wszystkie nowe weze i gumy pracuje super nic nie stuka.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 1 lutego 2010, 00:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42B18
Tak jak podpowiadają koledzy to może być nieszczelny dolot. Niekoniecznie guma od przepływki, ale np. uszczelki kolektora. Polecam też zdjąć dolot. Pod spodem zobaczysz ośmorniczkę gumowych węży. Po 15 latach na bank są już sparciałe, ergo nieszczelne. Moje są, obroty falują, silnik czasem nierówno pracuje itp. Muszę to kiedyś ogarnąć. :kwasny:

Tu masz sporo info:
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=2742

Pozdr

_________________
... its this obsession everybody's got now that speed kills. It doesnt. Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary -- thats what gets you. - Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 3 lutego 2010, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 12
Lokalizacja: Lubaczow
Moje BMW: 525i
okey tak zrobie i wtedy odpisze wam czy wszystko jest ok Dziekuje za porady i jesli ktos wie cos jeszcze co to moze byc niech pisze .pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nierówna praca silnika...
PostNapisane: 26 czerwca 2013, 12:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316
Witam !
Mam podobny problem co inni forumowicze. Od jakiegos czasu mój silnik 1.6i pracuje nierówno na biegu jałowym i przy zapalaniu zdarza mu sie, że prawie całkowicie gaśnie po czym po paru sekundach wraca na normalne obroty. Sprawdzałem dolot i wydaje sie spoko nie wiem jak z resztą. Myslałem o sondzie ale nie wiem gdzie ona się znajduje prosze o pomoc. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL