BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] jak odróżnić wizualnie silnik m43 1,6 od 1,8
PostNapisane: 27 lutego 2007, 23:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
czesc wam,mam pytanko jak odróżnić wizualnie silnik m43 316,od 318?czy roznia sie czyms na pierwszy rzut oka,czy jest to raczej nie mozliwe?
z gory dziekuje pozdrawiam...


Ostatnio edytowano 27 lutego 2007, 23:13 przez jaro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
z tego co pamiętam... 1.6 ma korek wlewu oleju z lewej strony (jak stoisz z prawej strony samochodu) a 1.8 ma z prawej. Nie jestem pewien ale ... :) daję 80%

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 12:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
michal nic takiego nie ma,zeby roznily sie korkiem wlewu oleju.maja korek umieszczony tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: KrakĂłw
jaro
tylko pojemnością, optycznie niczym.
Jak jestem w błędzie to mnie porawcie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
wg wspanialego serwisu jakim jest RealOEM.com z ktorego tu bardzo malo osob potrafi kozystac niczym sie nie roznia wizualnie siniki
zreszta sprawdz sam
316i
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05
318i
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05

mozesz sobie tam cofnac przegladanie czesci i poszukac w innych rzeczach mzoe sie bedzie roznilo choc watpie

pozdro

mam nadzieje ze choc troche ci pomoge tymi linkami :)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
NIe? mój stary silnik 1.6 miał korek po lewej, silnik który kupiłem niby 1.8 ma po prawej :suchy:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
MichcioManiak napisał(a):
NIe? mój stary silnik 1.6 miał korek po lewej, silnik który kupiłem niby 1.8 ma po prawej :suchy:


moze twoj stary silnik byl M40 a nowy jest M43?

to jest silnik 316i M40 wiec miedzy M40 a M43 jest roznica
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=05

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 08:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
M43 jest na łańcuszku (dobrze mówie? ) a ja mam paseczek :oczami:

ps. silniczki w e30 1.8 to tylko m40 są :niepewny:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
no to jest naprawde dziwne bo tak jak pisałGP-T1000, to wg RealOem niczym nie różnią sie te silniczki :) Ale moge Ci powiedzieć czym różnią sie 1.8 od 2.0 :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 09:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Ja np. powiem tak. Różnicy w silniku nie zauważylem, ale jeśli wydech jest oryginalny to można go po tym poznzć. Mają całkowicie inne puszki!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 09:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
ok dzieki wam,a czy one woggole sie czyms roznia?oprocz tego ze pojemnoscia i moca,czy taki zwykly laik jak ja moze jakos to sprawdzic ze np to jest 1,8 a nie 1,6?CZy poprostu jestem zdany na to kto cos mowi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 10:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
można wpisac vin w realoem.com i tam napisze co za silnik wyjechał z fabryki. chyba mało prawdopodobne że ktoś wymieniałby na 1.6 jeżeli silnik by padł.

_________________
///MPower - bezkompromisowe połączenie pozornych sprzeczności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 11:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
jaro napisał(a):
ok dzieki wam,a czy one woggole sie czyms roznia?oprocz tego ze pojemnoscia i moca,czy taki zwykly laik jak ja moze jakos to sprawdzic ze np to jest 1,8 a nie 1,6?CZy poprostu jestem zdany na to kto cos mowi?


Juz takiej duzej roznicy w mocy nie m hyhyh :P , cale o ile sie nie myle 12 lub 13 koni tak??Jesli sie myle to mnie poprawcie... :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sluchajcie.w przypadku m40 obydwa silniki 1.6 i 1.8 wygladaja identycznie. roznice byly miedzy modelami e30 i e36 i polegaly na innej pokrywie zaworowej. w e30 korek oleju byl od strony grodziowej a w e36 jest od przodu pojazdu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
:D no to mam silnik m40 od E36 :hyhy:

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 12:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sa tez roznice przy bagnecie oleju i przy mocowaniu alternatora...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2007, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Halinów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Jesli masz kupować taki silnik to jest wybite na bloku 184E2 znaczy 1,8 M43, na 1,6 M43 bedzie 164E2, w silnikach M40 końcówka bedzie z numerem E1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Jakub w ktorym mniej wiecej miejscu sa te symbole na tym bloku?pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Jest różnica w przepływomierzu i sterowniku silnika -wystarczy sprawdzić numer przepływomierza i juz wiadomo,pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 23:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Hej Tomek a mozesz to pokazac na jakims zdjeciu czym sie roznia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL