BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 13:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
ustrzel sobie w gazie :)
Chcesz to Ci mogę zaproponować e39 525tds'a po małym dzwonie, ale wyklepie się... ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Od siebie napiszę tak, miałem E39, 2.0. Samochód okey, komfort niepowtarzalny. Obecnie mam E46, 1,8i. Jak dla mnie samochód ładniejszy od E39, które jest jak już pisałem większe i wygodniejsze. Jeśli się zdecydujesz na E46, 1,8i i dobrze kupisz to będziesz zadowolony :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Ze względu na koszty, chyba będę szukał e46, pytanie benzynę czy diesel. Mam prośbę do użytkowników diesli o koszty. Wiadomo przy podobnych pojemnościach takie elementy jak opony, klocki, tarcze itp. są takie same ale jak sprawa wygląda w innych elementach w dieslu. Mniejsze koszty paliwa to jedno ale jak wyglądaja koszty utrzymania (nie mówię o usterkach – zepsucie turbiny w dieslu) chodzi o standardowe wymiany - różnice w cenach. Ja dużo nie przejeżdżam, więc teoretycznie lepszy będzie benzyniak. Ale zakaładajc, że trafi się dobry diesel, zadabny, od znanego mi właściciela, z wiadomym pochodzeniem.

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Napisze jak wiekszosc. Bierz benzyne przy tym przebiegu. Ja tez mialem podobne watpliwosci co ty bo tez pokonuje podobne dystanse.
PB i tego sie trzymaj

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:32 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Jezdzilem Vectra A... kumpel mial E46... WOW!... kupilem E39... Wsiadlem do E46 kumpla... jakos tak klaustrofobicznie bylo i biednie... kupilem E39 540iA... hmm... jakie E46? :rotfl:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Sa gusta i gusciki ale E46 napewno ma ladniejsza linie ;) choc wiadomo , ze jest mniej komfortowe

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 11:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
E39 ma za dużo drzwi :P

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 13:22 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Przemoo18 napisał(a):
Sa gusta i gusciki ale E46 napewno ma ladniejsza linie choc wiadomo , ze jest mniej komfortowe


Moze i ma, ale czy jestes w stanie to dostrzec z pozycji kierowcy? Nie twierdze, ze to jest nieistotne ale dla mnie osobiscie wazniejszy jest komfort niz linia z pozycji kierowcy.

Tomek napisał(a):
E39 ma za dużo drzwi

:super:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 16:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Dokładnie, w dodatku ja bym tak jednoznacznie nie określił, które auto ma ładniejszą linię, pomijając E46 w kupie, które wymiata oczywiście. E39 jednak bardziej komfortowe, więcej miejsca, a stosunkowo niewiele cięższe...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 16:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
jiGsaw napisał(a):
Dokładnie, w dodatku ja bym tak jednoznacznie nie określił, które auto ma ładniejszą linię, pomijając E46 w kupie, które wymiata oczywiście. E39 jednak bardziej komfortowe, więcej miejsca, a stosunkowo niewiele cięższe...

popieram i dodaje od siebie linia e39 jest ładniejsza a już touring wymiata :D :cool:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
palec216 napisał(a):
popieram i dodaje od siebie linia e39 jest ładniejsza a już touring wymiata :D :cool:


nie sposob sie nie zgodzic z ta wypowiedzia :hurra: :super: :cwaniak:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 18:13 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
O gustach sie nie dyskutuje. ;)

Moim zdaniem touring jest bardzo ladny z boku... ale cos mi sie w jego tylnych lampach nie podoba... tutaj moim zdaniem zdecydowanie touring w E46 jest ladniejszy jak dla mnie...

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Najwiekszy minus E46 jest taki ze jak z przodu siadzie ktos mojej postury to jest najnormalniej w swiecie ciasno :/

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 18:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Co do diesla to napewno są tanie w eksploatacji pod warunkiem że jest w 100% sprawny.
Jak jest niewiadomego pochodzenia to wwalisz się w nisamowite koszty (wtryskiwacze 6x1200zł, pompy są trzy, turbina itp.)
Kolega miał przedliftowego 2,0D w e46 i w naprawy włożył ponad połowę ceny samego auta, pomijając fakt że bujał się po warsztatach pół roku :(

Benzynka jest nieco droższa ale w naprawach tańsza, chodzi o motor, bo wszystko inne jest to samo,jeśli mówimy o e46.
Czy e46 jest droższe w eksploatowaniu od e39...?
jest to porównywalne. Silniki w większosci są takie same w jednym i drugim modelu a zawiecha w cenniku też zbliżona. Na korzyść wpływa cena. E39 jest tańsze od E46 z tych samych roczników, no i jest więcej miejsca.

Na twoim miejscu poszukał bym benzyny od 2,0 w górę obojętnie w jakim modelu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 262
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
ESOX napisał(a):
Choć benzynka w e39 brzmi...... to jednak koszty, choć z dieslem też mogą być może nie przy tankowaniu....ehhhh

gdzies kiedys znalazlem dziwny przelicznik gdzie podawalo sie cene auta paliwa i spalanie wstawilem 530d w porownaniu do 528i wyszlo juz nie pamietam dokladnie ale to co musialbym dolozyc do dobrego klekota zwrociloby mi sie dopiero po 30 tys. km :P

szczerze polecam e39 w benzynie o ile uda ci sie znalezc zdrowe 2.8, swoja kupilem rok temu przez 20 tys. wymienilem dolny wahacz koncowki i sprzeglo min. z mojej winy, poza tym jezdzi sie bardzo dobrze ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: Wołczyn/opolskie
Moje BMW: e39 530dA 2001
Witam.
Bujam się obniżanym 530 dA touring 2001r już trzeci rok.Na początku wymiana tarcz,jeża, pompy ciśnienia wstępnego(ta pod siedzeniem kierowcy) i 2 drążków z przodu.Od tego czasu odpukać tylko olej i paliwo.Ale auto kupiłem z firmy z niemiec (pierwszy właściciel) z przebiegiem 210tys. Za bzdury możesz uznać że przy tym przebiegu pada pompa wspomagania,wtryski i inne drogie rzeczy. Możliwe że przy 200tys ale cofnięte z 500tys.Trzeba uważac na tarcze hamulcowe,turbinę(schłodzić na wolnych obrotach po gonitwie) i lać dobre paliwo,w kolektorze ssącym są jakieś zawory obrotowe czy jakoś tak sie to zwie a są one wrażliwe na przeciąganie zmian oleju.Co do wymiarów potwierdzam:też przewoziłem drzwi przy zamknietej klapie bagażnika.
Teraz znowu stukają mi drążki z przodu ale to norma,nasze drogi jakie są to wiemy a przy obniżonym zawieszeniu to naprawdę części podwozia dostają niezły wycisk.Robię około 20tys rocznie.
Przy jeździe koło 160 na trasie Polska - Holandia - Polska średnie spalanie to 8.5 (automat),manual bierze litr(nawet 2) mniej.
Osobiście więc polecam e39 530d touring.

_________________
Obrazek

Na Chomiku mapy,soft spolszczający MK2/3/4-kolor i mono.mk3 z polskimi znakami.Potrzebujesz przeróbki-priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 19:31 
Offline
Specjalista

Wiek: 47
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa Legionowo
Moje BMW: 314d e46
Przy przebiegu do 20.000km rocznie --> Kup E38 z silnikiem benzynowym polifta i nie kombinuj.
Cena "dobrego stanu auta" za rocznik 1999 podobna do E39 1999 / E 46 2000. W razie zwiększenia przebiegów dostaniesz namiar na super gazownika i będzie git.

Ceny eksploatacyjne podobne, poza ceną za części zewnętrzne t.j lampy/czy elementy karoserii.

_________________
B eemka
M oże
W szystko

www.twojeautozniemiec.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
szkoda ze na gazolinie taki mizerny zasieg jest :(

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 20:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Mr.Lova napisał(a):
Witam.
Bujam się obniżanym 530 dA touring 2001r już trzeci rok.Na początku wymiana tarcz,jeża, pompy ciśnienia wstępnego(ta pod siedzeniem kierowcy) i 2 drążków z przodu.Od tego czasu odpukać tylko olej i paliwo.Ale auto kupiłem z firmy z niemiec (pierwszy właściciel) z przebiegiem 210tys. Za bzdury możesz uznać że przy tym przebiegu pada pompa wspomagania,wtryski i inne drogie rzeczy. Możliwe że przy 200tys ale cofnięte z 500tys.Trzeba uważac na tarcze hamulcowe,turbinę(schłodzić na wolnych obrotach po gonitwie) i lać dobre paliwo,w kolektorze ssącym są jakieś zawory obrotowe czy jakoś tak sie to zwie a są one wrażliwe na przeciąganie zmian oleju.Co do wymiarów potwierdzam:też przewoziłem drzwi przy zamknietej klapie bagażnika.
Teraz znowu stukają mi drążki z przodu ale to norma,nasze drogi jakie są to wiemy a przy obniżonym zawieszeniu to naprawdę części podwozia dostają niezły wycisk.Robię około 20tys rocznie.
Przy jeździe koło 160 na trasie Polska - Holandia - Polska średnie spalanie to 8.5 (automat),manual bierze litr(nawet 2) mniej.
Osobiście więc polecam e39 530d touring.

bardzo ładny opis i nawet mądrego to milo posłuchać ;) też polecam 530d touring :cool: :ok:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 20:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Borsuk napisał(a):
szkoda ze na gazolinie taki mizerny zasieg jest


Walec 100L i dalej niż dieslem zajedziesz ;) :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL