BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2,5 TDS żle odpala
PostNapisane: 1 lutego 2007, 16:44 
Mam e36 2,5tds rok 1994 218 tyś automat na początku na 20razy raz nie zapalał teraz jest odwrotnie po długim kręceniu w końcu zapala świece nowe,przekażnik sprawny ciśnienie w cylindrach ok filtry nowe nie ma różnicy jaka jest temperatura - czy + silnik ciepły pali bez problemu ostygnie jest problem -może ktoś podpowie -kończy mi się rozrusznik wielkie dzięki


Ostatnio edytowano 1 lutego 2007, 16:56 przez tam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2007, 21:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
silnik ciepły pali bez problemu ostygnie jest problem


Nie jest to kwestia temperatury silnika, lecz czasu w którym to paliwo z pompy wtryskowej cofa się do baku.
Swiadczyć to może o jakiejś nieszczelności w układzie paliwowym w wyniku czego podczas postoju układ się zapowietrza.
Obejrzyj na początek dokładnie czy nie ma gdzieś jakiegoś wycieku paliwa na silniku: wokół pompy wtryskowej lub pod nią ewentualnie wokół wtrysków - na przelewach.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 09:20 
wielkie dzięki za szybką odpowiedź ale on kopci czyli dostaje paliwo w starych dieslach był tak zwany szok wyciągany ręcznie jak ssanie -tu musi być automatyczne może to nie działa ? pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2007, 20:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
ale on kopci czyli dostaje paliwo

Oczywiście że dostaje bo zawsze coś w pompie zostaje. Lecz niestety cisnienia w pompie nie ma, w związku z czym moment wtrysku nastepuje za późno. Opóźniony wtrysk nie pozwala uruchomić silnika i towarzyszy temu kopcenie na biało

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2007, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 31
Lokalizacja: Poznan
Czy tem objaw jest zarówno na pełnym i na prawie pustym zbiorniku ? Jeśli tylko na niepełnym to sprawdż pompę w zbiorniku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 09:55 
paliwo w pompie jest nie ma różnicy czy jest pełno w zbiorniku czy rezerwa . ciekawostka dzisiaj było -3 stopnie i odpalił za pierwszym razem bez problemu sam się zdziwiłem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2007, 22:37 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Czasem nie otyle ważne jest to ile masz paliwa w baku, ale jak ustawiasz auto na nocny postój : równo, pod górę, z górki ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2007, 09:48 
robert masz rację słyszałem o tym ale to nie to .poradzono mi abym przeczyścił kruciec z tyłu pompy tam gdzie wraca przelew trzeba dokładnie przedmuchać go sprężonym powietrzem .dzisiaj znowy zapalił ale za drugim razem.nie można wogóle dotykać gazu -może ma za dużą dawkę paliwa ? pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
" Tam " zrobiles swoja niunie? Ja mam problem i kumpel ma problem jak temperatura spadnie ponizej ok 2 stopni to samochod nie odpala. W poniedzialek moja idzie do serwisu bo nikt nie dal rady zrobic sprawdzilismy prawie wszystko i nic........ Jak twoja niunia juz dziala to napisz co bylo ja tez Ci odpisze jak mi ja zrobia :zdziwko: Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 16:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Ja mam problem i kumpel ma problem jak temperatura spadnie ponizej ok 2 stopni to samochod nie odpala.

Jeżeli problem z rozruchem jest bardziej uzależniony od temperatury na zewnątrz niżeli od czasu postoju auta, to wartałoby sprawdzić świece żarowe. Domyslam się że napewno były sprawdzane, ale zapytam, czy były sprawdzane indywidualnie i czy wartości oporowe świec nie są zbyt duże.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Świece byly sprawdzane indywidualnie i zalożone nowe. Teraz po tygodniowym postoju wcale nie odpalilem, kumpel zaciagna i odpalil po przejechaniu doslownie 1 metra. Po odpaleniu moge wylaczyc samochud natychmiast i przekrece kluczykiem to odpali bez problemow. Jak postoi dzien , dwa to jest juz problem z odpaleniem nawet jak jest cieplo. Samochod jest dzisiaj w serwisie podlaczony do jakis elektronicznych bajerow...... Jak zrobia to dam znac. dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 10:52 
wydaje mi się że problem tkwi w zbyt lużnym łańcuchu rozrządu,jak kiepsko zapala słychać go wyrażnie jak odpala za pierwszym razem nic nie słychać.podejrzewam że niemiec jeździł na kiepskim oleju ,a napinacz jest chyba hydrauliczny i nie zawsze napina łańcuch.powodem nie zapalania może być lekko przestawiony zapłon jak silnik ciepły olej jest rzadszy i napinacz jest napięty niestety czeka mnie wymiana rozrządu i chyba moje cierpienia się skończą.zapomniałem napisać,że po zakupie auta 11/2006 odrazu wymieniłem między innymi filtr paliwa a tam olej czerwony{opał} albo ktoś na nim jeździł albo wlał gość z autohandlu-mają takie ogrzewanie.lałem tylko vervę i słyszałem że ona źle działa na wszelkiego rodzaju uszczelnienia - wymieniłem dwie uszczelki pod deklem pompy wtryskowej bo ciekło. ciekawe co stwierdzili w servisie. pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Mam to samo!!
PostNapisane: 2 marca 2007, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: ³ódzkie
U mnie tez nieraz pali odrazu a nieraz trzeba krecic. U mnie jest juz przyczyna:/ NIESZCZYLNOSC POMPY WTRYSKOWEJ!!! Moze tez masz jakas nieszczelnosc
pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 12:02 
czy możesz cos konkretniej o tej nieszczelności. pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: ³ódzkie
Wstepnie na wtorek jestem umowiony z mechanikiem na wtorek wiec bede wiedzial dokladniej gdzie jest ten wyciek narazie wiem tylko ze gdzies z pompy wtryskowej. Jak sie czegos dowiem to napisze.
pozdro!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 2,5 TDS żle odpala
PostNapisane: 8 marca 2007, 09:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
tam napisał(a):
Mam e36 2,5tds rok 1994 218 tyś automat na początku na 20razy raz nie zapalał teraz jest odwrotnie po długim kręceniu w końcu zapala świece nowe,przekażnik sprawny ciśnienie w cylindrach ok filtry nowe nie ma różnicy jaka jest temperatura - czy + silnik ciepły pali bez problemu ostygnie jest problem -może ktoś podpowie -kończy mi się rozrusznik wielkie dzięki

też mialem problem z odpalaniem podobnie jak w twoim przypadku. U mnie nie działał podgrzewacz paliwa i byl zapowietrzony uklad paliwowy. odpowietrzylem uklad, wymieniłem filtr na zwykły bez podgrzewacz i odpala bez zarzutu!

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL