BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 00:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Boogie napisał(a):
A możesz jakoś uzasadnić, czemu to lepsze niż hybryda ?


Oczywiście ;) Auta hybrydowe są "przejściówką", chyba raczej nikt nie wiąże z tym przyszłości, to ma pompować kieszeń firm produkujących te samochody, tylko tyle. Poza tym mi osobiście ten cały hybrydowo-marketingowy shit się nie podoba :zdegustowany:
A dlaczego to rozwiązanie Jaguara jest lepsze od podpinania się pod gniazdko na X godzin to chyba jest jasne :)

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 01:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Dziocho napisał(a):
A dlaczego to rozwiązanie Jaguara jest lepsze od podpinania się pod gniazdko na X godzin to chyba jest jasne


ale jaki widzisz w tym sens ? Gdzie jest sens wstawiania tu silnika elektrycznego ?

To jak wymyśleć telefon, wewnątrz którego jest komputer, który naszą mowe rozpozna, przerobi na plik w wordzie, wydrukuje i wyśle list na poczte.

Albo lepiej jeszcze, to jakby komórke wymyśleć, która się łączy z naszym domowym stacjonarnym telefonem i przez niego wykręca numer.....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 01:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Boogie napisał(a):
ale jaki widzisz w tym sens ? Gdzie jest sens wstawiania tu silnika elektrycznego ?


No po prostu łapią sie każdego pomysłu który pozwoli zaoszczędzić paliwo przy zachowaniu dobrych osiągów. A przy rozwiazaniu jaguara nie muszę czekać ileś tam godzin aż mi się bateryjki naładują tylko jadę na stację, zalewam i jadę ;) Wygodniej? Moim zdaniem tak.

Ale ale żeby nie było, dla mnie prawdziwa jednostka napędowa to np. Twoje S62B49 a nie te elektryczne i hybrydowe bzdety. Nie lubię ekologii w motoryzacji :zakrecony:

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 02:23 
ST44 rządzi

Obrazek

:super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 02:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Fryderyk napisał(a):
ST44 rządzi

Obrazek

:super:




Ola tym na zlot jedzie :rotfl: Oj, obrazi się :zawstydzony:

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 02:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 813
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e36 328i Cabrio
Kod silnika: M52B28
trollu napisał(a):
Seth8 napisał(a):
To napewno nie moze dzialac w taki sposob jaki jest opisany na tej strone. No chyba ze Dzag jest bliski wynalezienia perpetum mobile
to nigdy nie bedzie perpetum mobile dopóki bedzie trzeba lać do baku


Dlatego napisalem ze bliski ale jak widac zasade zachowania energii juz obalili ;)

Boogie napisał(a):
Seth8 napisał(a):
To napewno nie moze dzialac w taki sposob jaki jest opisany na tej strone


Jak to nie ??
Pewnie że może, i to jak najbardziej.

Tyle że koncepcyjnie to bezsens.


Wlasnie ze koncepcyjnie to ma sens tyle ze jest nie wykonalne, przynajmniej dopoki ktos nie wywroci fizyki do gory nogami i nie obali zasady zachowania energii. Wg opisu na tamtej stronie silnik spalinowy 1.2 ma caly czas napedzac silnik elektryczny o mocy 200 km. Wyjasnij jak to ma dzialac? No chyba ze ten silniczek 1.2 ma moc +200 km ( i wlasnie wtedy bylo by to koncepcyjnie bez sensu)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 02:54 
Dziocho napisał(a):
Ola tym na zlot jedzie :rotfl: Oj, obrazi się :zawstydzony:


Spalinowo Towarowym "Gagarinem"? :zdziwko: :hyhy:

...ale w sensie w lokomotywie, czy na składzie :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 04:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Fryderyk napisał(a):
Spalinowo Towarowym "Gagarinem"?

...ale w sensie w lokomotywie, czy na składzie


Chyba w wagonie :hyhy: Pewności nie mam, Olę zapytaj ... :D

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 08:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Działać może, mamy połączenie silnik EL - akumulatory - silnik spalinowy.
spalinowy ładuje akumulatory, akumulatory dostarczają energii do elektrycznego.
Myk pewnie polega na tym że z 100% mocy korzystamy przez np 1/4 czasu. Poniżej tego korzystamy z mniejszej mocy, bo większej nie potrzeba do utrzymania stałej prędkości. Dodatkowo ładowanie przez odzyskiwanie energii.
Akumulatory stanowią bufor. Myślę że jadąca długo na pełnym bucie można będzie po prostu ten bufor wyczerpać i trzeba będzie kawałek przejechać aż się naładuje. Myślę że tam będą jakieś szybko ładujące się akumulatory, nastawione nie na magazynowanie energii ale na ciągły przepływ energii, mogące się szybko rozładować i szybko naładować. Zastosowanie takich akumulatorów napewno zredukuje ich wielkość i masę, w stosunku do akumulatorów które miały by magazynować energię na 500km jazdy

W tym przypadku zasada zachowania energii zadziała i pomysł ciekawy. W każdym razie, nie w tym aucie, tylko w jakimś bardziej dla ludzi.... ale może będzie to krok do jakiegoś fajnego rozwiązania dla taniego segmentu na przyszłość.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 09:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Kyokushin napisał(a):
W tym przypadku zasada zachowania energii zadziała i pomysł ciekawy. W każdym razie, nie w tym aucie, tylko w jakimś bardziej dla ludzi.... ale może będzie to krok do jakiegoś fajnego rozwiązania dla taniego segmentu na przyszłość.


dokładnie tak :ok: A teraz skoro Jag zapodał dziwne ale ciekawe rozwiązanie to pewnie jakaś toyka podlapie temat i go rozbuduje w swojej marce.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 12:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Seth8 napisał(a):
Wlasnie ze koncepcyjnie to ma sens tyle ze jest nie wykonalne, przynajmniej dopoki ktos nie wywroci fizyki do gory nogami i nie obali zasady zachowania energii.


Tak jak już napisałem na poprzedniej stronie, tego typu konstrukcja może wyeliminować wady silnika spalinowego, którego charakterystyce daleko do silnika elektrycznego. Obalić zasadę zachowania energii? :zdziwko:
Seth8 napisał(a):
No chyba ze ten silniczek 1.2 ma moc +200 km ( i wlasnie wtedy bylo by to koncepcyjnie bez sensu)


Nie musi mieć takiej mocy dzięki bateriom. Przy normalnej jeździe nie jest potrzebne więcej niż to 80 km. A jeśli ten 1.2 będzie miał o okolicach 90-100 km to już wystarczająco, żeby pozwolić na przyśpieszanie z pełną mocą 200 km kiedy trzeba. Przecież nikt nie będzie traktował tej hybrydy jak rajdówkę.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 12:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Seth8 napisał(a):
silnik spalinowy 1.2 ma caly czas napedzac silnik elektryczny o mocy 200 km


Spokojnie, silnik 200KM to silnik elektryczny.
Silnik 1.2 może i mieć te 200KM, nie wiem - i może spięta z nim prądnica wyda z siebie moc 200KM. Tyle że silnik spalinowy powinien mieć ze 220KM biorąc pod uwage straty w układzie.

Może być i taka sytuacja, że silnik elektryczny napędzający auto, po prostu nie będzie pracował na max. mocy, będzie pobierał tyle prądu, ilę bedzie dostępne z tej prądnicy.

Kyokushin napisał(a):
Działać może, mamy połączenie silnik EL - akumulatory - silnik spalinowy.


nie, silnik spalinowy jest na stałe spięty z prądnicą.
Tylko silnik elektryczny stanowi napęd kół.

Kyokushin napisał(a):
ale może będzie to krok do jakiegoś fajnego rozwiązania dla taniego segmentu na przyszłość.


Tylko że żadne oszczędności z tego nie wynikają. Tak czy inaczej benzyna jest spalana, i do tego jeszcze pokrywa straty mocy w zespole silnik-prądnica + układ sterowania (falownik itp.)
W tej koncepcji, bez wzgląd na koszty lansuje sie silnik elektryczny.


Kyokushin napisał(a):
Myślę że tam będą jakieś szybko ładujące się akumulatory, nastawione nie na magazynowanie energii ale na ciągły przepływ energii, mogące się szybko rozładować i szybko naładować.

Każdy akumulator ma taki być, nic innego nie wymyślono.

Pamietajmy jednak, że zasada zachowania, przepływu energii istnieje i tutaj.
Wszystko czym chcemy pojechać, musi się skądś wziąć , przepłynąć.

200KM to prąd do silnika równy 700 A....
Wiecie jakiej grubości kabel coś takiego przeniesie ? :)
Coś jak bagietka francuska.
Z tych 700A powstaje bardzo poważny układ energoelektroniczny, i konkretnie drogi.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
nie no śmiech na sali, puste krzesła
:rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie napisał(a):
200KM to prąd do silnika równy 700 A....


Przy napięciu 210V...
Nikt nie powiedział że takie napięcie ma być. Takie napięcie masz w gniazku.. ale to nie znaczy że po takim ma pracować układ. Można dać napięcie hmm np. 2kV i prąd będzie mały i kabel nie będzie bagietką, moc ta sama.
Oczywistą oczywistością jest, że kable do tego będą grube, ale ile ich będzie? Kilka. rura wydechowa też jest gruba a koło kierownicy wielkie i nikt problemu z tego nie robi - wymóg konstrukcyjny.

Mamy transformatory przecież, dowolną moc można zmienić na jaki chcesz amperaż przy odpowiadającym mu napięciu.

Zobacz boogie, przez cały czas silnik chodzi na małej mocy i ładuje akumulator. Taki silnik może być nastawiony na niskie zużycie paliwa gdyż nie musi mieć takich parametrów pracy jak silnik zasilający auto, przebieg momentu i obrotów można zastosować inny.

W momencie jak jedziesz silnik działa na np 20KM, jedzie o kropelce, ładując akumulator, który zasila silnik Elektryczny który napędza koła.
Dajesz gaz w deske to silnik ciągnie z akku i wspomaga się np przypiętym spalinowym.
Odpuszczasz, znowu silnik ładuje akku (np zwiększa sobie obroty by doładować szybciej, przez to ciągnie więcej paliwa) i później jak naładuje, znowu 'doładowuje' w idlu.

Boogie napisał(a):
nie, silnik spalinowy jest na stałe spięty z prądnicą.


Nigdzie tego nie wyczytałem z tego tekstu, ale to nie stoi na przeszkodzie, spięty może sobie być, pytanie - jak.

Myślę że suma sumarum to ma szanse działać skutecznie, silnik jest skonstruowany nie do dynamiki ale do ładowania, pod warunkiem że auto nie będzie non stop ciśnięte. Czyli jazda 100km z vmax raczej odpada... chociaz może coś wymyślili nato, choć nie bardzo wiem jak.

A odnośnie akumulatorów - są różne.
Jedne mają być szybkie, inne mają długo trzymać energię bez strat a wyciągnąć energie można z nich powoli. Wszystko na raz - takiego połączenia nie ma i cały czas nad tym mądre głowy siedzą... w dodatku, żeby jeszcze mały był.

Napewno jest to pokazówka i promocja silnika EL, ale to dobrze.
Postawić kilka atomów, zrobić auta elektryczne i olać arabusów i rope.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 13:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
MaTiMa napisał(a):
Przy napięciu 210V...
Nikt nie powiedział że takie napięcie ma być. Takie napięcie masz w gniazku.. ale to nie znaczy że po takim ma pracować układ. Można dać napięcie hmm np. 2kV i prąd będzie mały i kabel nie będzie bagietką, moc ta sama.


ok, juz mowie czemu 230V (doszedl cos fi 0,9 dla silnika indukcyjnego - część mocy jest tracona po prostu z definicji elektryczności)
Większość systemów jest budowana do 220V na świecie.
Powodem jest to, że każde ogniwo elektrochemiczne wydaje z siebie napięcie 1,2 - 1,5 V.
Każde, ogniwo paliwowe, żelowe, kwasowe itp. W aku w samochodzie też mamy zespół ogniw (cele).
I teraz po prostu budując zespół ogniw dla napięcia np. 2 000 V potrzebujemy np. 1600 ogniw :) co jest nierealne zupełnie.
Masa kilkadziesiąt ton, spadki napięć na kablach spinających etc.


MaTiMa napisał(a):
Mamy transformatory przecież, dowolną moc można zmienić na jaki chcesz amperaż przy odpowiadającym mu napięciu.


Tak, tylko że wtedy mamy np. prąd 700A i napięcie 5V :)
Przekłądnia prądowa jest taka sama jak napięciowa.
Jeśli mamy transformator 2000V na 230V - przekładnia 8,7.
Prąd więc mamy dla 2000V 80A.
Ale..... uzwojenie wtórne transformatora, gdzie będziemy mieć owe 230V musi być odpowiednio grube żeby owe 700A w nim popłyneło. Koszt i masa takiego transformatora są dość spore.


Kyokushin napisał(a):
Nigdzie tego nie wyczytałem z tego tekstu, ale to nie stoi na przeszkodzie, spięty może sobie być, pytanie - jak.

piszą tam, że silnik jest do napędu prądnicy, stanowi zespół prądotwórczy.


Kyokushin napisał(a):
A odnośnie akumulatorów - są różne.
Jedne mają być szybkie, inne mają długo trzymać energię bez strat a wyciągnąć energie można z nich powoli

Każdy aku działa prawie identycznie, te same rekacje wewnątrz wytwarzają napięcie.
Efekt pamięciowy itp. jest w każdym, ale zależy on od jakości zasilacza ładującego baterie. W sprzęcie przemysłowym jest taka jakość, że efekt ten nie występuje prawie, a akumulatory mają żywotność 10+ lat.
Każdy akumulator szybko naładowany i szybko rozładowany się starzeje bardziej, po prostu reakcje chemiczne są bardzo gwałtowne.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Boogie nie jestem aż tak mądry, ale dzieki za cytaty

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 17:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Boogie, sam widzisz że to kwestia technologii jest - ograniczenia które podałeś.
Mają do tego technologię i zasada zachowania energii się zgadza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 17:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Wiecie co?




























Pogubiłam się.

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 19:17 
Ale masakra... obalenie zasady zachowania energii.. ciekawe kiedy obalą grawitację :rotfl:

Wracając do tematu:

Boogie napisał(a):
nie, silnik spalinowy jest na stałe spięty z prądnicą.
Tylko silnik elektryczny stanowi napęd kół.


w artykule piszą:

Cytuj:
ale ma wytwarzać prąd i ładować baterie potężnego silnika elektrycznego o mocy 200 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego.


Coś takiego jeszcze znalazłem:

Cytuj:
The Limo-Green concept car uses a 145kw, 295lb ft electric motor to power the XJ based Jaguar. This battery is only good for 30 miles, at which point the Lotus-developed 1.2 litre petrol engine is used to provide power and to recharge the battery. This combination gives a range of 600 miles, fuel economy of 57 mpg, and a top speed of 112 mph.


:-k

...no i jakieś 185km/h v-max :hyhy:


To by było logiczne, bo nie wiem jak silniczek 1.2 musiałby dawać >148kW :padam: to już samo w sobie było by dobre osiągnięcie :hyhy: szkoda, że mało w necie materiałów na ten temat.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Głupota ludzka nie zna granic
PostNapisane: 11 lutego 2010, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
A za miesiąc wyjedzie 911 GT3 R Hybrid. Z systemem KERS zamiast pasażera :hyhy:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL