BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 sierpnia 2025, 23:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Vanduch napisał(a):
jacekmury1 napisał(a):
A jakie sa objawy ze odma jest do wymiany ?

Jak masz całkowicie zapchaną (lepiej do tego nie dopścić oczywiście :P ), to może ci nawet rurką od bagnetu olej wyrzucać... :dobani:

Jeszcze jakies objawy?np zapach oliwy czy cos podobnego?brak mocy

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Cytuj:
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.
W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.
W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.
O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.
Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.
Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.
Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda

Cytat ze stronki http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa/ÂŁomianki
Moje BMW: 320d ''02
Kod silnika: M47N
gips2 napisał(a):
Czy powinienem kupić całą nową odmę czy tylko filtr?



jak juz ktos pisal wczesniej wymien cala odme ja w warszawie w AUTO FUS placilem 181zl :) wiec na szczescie nie jest to kosmos

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Dzieki Vanduch ,mozesz mi powiedziec jak czesto sie wymienia odme? bo jak wymienic to wiem ja mam chyba juz separator a nie filterek :niepewny:

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa/ÂŁomianki
Moje BMW: 320d ''02
Kod silnika: M47N
jacekmury1 sorka ze sie wcinam slyszalem ze BMW zaleca co 60tys km ja to robie co 2 wymiany oleju

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
SebekS napisał(a):
jacekmury1 sorka ze sie wcinam slyszalem ze BMW zaleca co 60tys km ja to robie co 2 wymiany oleju

A twoja odma ma filter czy separator?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 12 lutego 2010, 22:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa/ÂŁomianki
Moje BMW: 320d ''02
Kod silnika: M47N
separator

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 13 lutego 2010, 00:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Pytam bo mamy takie same motorki ;)

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] filtr odmy 320d
PostNapisane: 13 lutego 2010, 21:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa/ÂŁomianki
Moje BMW: 320d ''02
Kod silnika: M47N
jak pojechalem do ASO to wylecialo mi z glowy jak sie to nazywa co chce kupic :rotfl: i poprosilem o "separator oleju" no i facio odrazu wiedzial o co chodzi :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL