BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 16 lutego 2010, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Mam zapytanie. Mam zamontowany u siebie w aucie reduktor KME GOLD ale hmm, wydaje mi sie, ze jego dni sie pomalu koncza :/ i tutaj pytanie, czy jak kupie na allegro taki reduktor powiedzmy do 260 KM, to bedzie tam wszystko gralo?Niestety instalacje z czasow zamierzchlych :wstyd: i jest ona na elektronice firmy Romano...czy wysarczy wymienic reduktor??Zeby to dzialalo??Czy jak? :wstyd:
Czy moze zakupic zestaw remontowy i sie pobawic i to jakos ze tak powiem zregenerowac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 16 lutego 2010, 16:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Kupisz
2 x Reduktor Zavoli Zeta N
2 x Elektrozawór
1 x Trójnik Miedz
1 x Trójnik Podciśnienie
1 x Trójnik Gaz FL 12mm

trochę węza wodnego i gazowego fl i miedzi cybantów i będzie super

Gold przy 200 koniach to nie porozumienie


ps.Gadaliśmy już na ten temat , skleroza ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 16 lutego 2010, 17:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nikodem napisał(a):
Gold przy 200 koniach to nie porozumienie

Hmm mam Golda Turbo i daje radę znakomicie. Do tej mocy - spokojnie. Gold w teorii jest do 360KM... w te 360 co prawda nie wierzę, ale przy 200 - działa bez najmniejszego problemu, wyrabia się i termicznie i ciśnieniowo.
Silver - owszem - za słaby.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 16 lutego 2010, 17:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Andrzeju ale pamiętaj że :

Po 1 Jest to E38 (większa masa)
Po 2 Jest to v8 nie r6
Po 3 Auto ma nie 193 a 218 koni to 25 koni więcej
Po 4 Silnik jest starszy technologicznie (nie posiada zmiennym faz rozrządu a ni innych triów na większa sprawność)

Po 5 Instalacja Gazowa Która Posiada praktycznie nie posiada których po ciśnieniu i temperaturze Twoje KME w stosunku do tego co kolega posiada kolega Kisiel to Pentium Dual Core w stosunku do 386SX więc Potrzebna jest jak największa stabilność Termiczna I Ciśnieniowa
Po 6 Reduktor KME Gold ma bardzo słabą termikę w stosunku do Zavoli
Po 7 Reduktor Zavoli zapewnia Większa Stabilność Ciśnienia w zależności od temp reduktora i zawartości od ilości gazu w zbiorniku
Po 8 Reduktor Zavoli nie daje Rady aucie o mocy większej niż 150 dlatego Potrzebne są 2
Po 9 Trwałość Reduktora Zavoli jest znacząco Większa niż KME GOLDa
Po 10 Montaż 2 Reduktorów Zavoli zrekompensuje słabości Elektroniki która Kisiel Posiada a zaraz Poprawi Właściwości Mocowe , Zużycia Paliwa Oraz Trwałość


Co Do Kosztów

Nowy Reduktor KME GOLD kosztuje 360zł
Reduktor Zavoli 165zł X2 = 330zł + trójnik do miedzi 25zł + trójnik podciśnienia 1,50zł + trójnik FL 7zł + 1metr miedzi 6mm 8zł + 50cm węża wodnego 4zł + 50cm weża gazowego FL 4zł + 50cm węza podciśnieniowego 4zł + 2 elektrozawory po 30zł czyli 60zł + 6 Cybantów 6zł łącznie mamy 449,50zł

Reasumując jest 89,50zł różnicy w Cenie

Dodatkowo mamy 2 filtry gazu nie 1 więc częstotliwość wymiany jest 100% dłuższa

Co Do Regeneracji
Zestaw Naprawczy kosztuje 55zł
hmm regeneracja nie jest w cale taka łatwa nie ogranicza się do samej wymiany membran trzeba też go dobrze wyczyścić , poprawić spasowanie trzpienia
żadnemu gazownikowi nie będzie chciało się w to bawić , więc regenerowany nie pożyje tak długo jak nowy a gazownik i tak min 200zł za usługę skasuje

Kolejna Sprawa Reduktor Zavoli znacząco szybciej się nagrzewa i swoja drogą lepiej grzeje gaz więc jest możliwe ustawienie niższej temp przełączenia (oszczędność benzyny) oraz niższe zużycie gazu (wynikające z większej temp gazu czyli mnisza potrzeba działania korekt których nie ma)

Reasumując
Regeneracja Opcja Max Ekonomiczna
Montaż 2 x Zavoli to Opcja Max Możliwości Do Ceny oraz poprawni nie doskonałości twojej archaicznej instalacji oraz da inne wymierne korzyści
Montaż Nowego golda to opcja o najniższym stosunku możliwości do ceny

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 lutego 2010, 18:09 przez Nikodem, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 16 lutego 2010, 17:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Możliwe, że zavoli jest lepszy, tego nie neguje, nie sprawdzałem.
Co do stabilności - jak mówie - u mnie problemu nie ma - chwilowy spadek w momencie nagłego buta to 0.15 który utrzymuje sie do 0,1-0,08bar. Termicznie - nic nie zamarza, ale testów na autostradzie nie robiłem.. ale chyba niepotrzebne skoro poniżej +18-20 nie ma bata żeby spadło.
U mnie przy 193 PS, po prostu Gold chodzi naprawdę dobrze - sprawdzałem to też tak jak radziłeś przy -15.

Fakt faktem, nauczony Silverem - radzę brać co ma jakiś wyraźnie duży zapas w stosunku do mocy.
2x zavoli powinny dać rade, ale może lepiej dać na wyrost coś większego, też 2x ? dopłata pewnie nie duża a pewność by była.
Dzięki za ciepłe słowa o KME :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 16 lutego 2010, 18:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Andrzeju Zavoli jest do 230 koni , 150 Koni daje Radę więc 2 Obłuża auta Kiśla beż żadnego spadku ciśnienia

Niestety ze względu na Elektronikę jaka posiada to rozwiązanie jest najsesownisze w związku na stabilność Ciśnieniową i Termiczną

2 X Magic3 było by lepszym rozwiązaniem Termicznym ale niestety ma zbyt nie stabilne ciśnienie oraz niestety droższe

Reduktory Skorpion Odpadają ze względu na duża nie stabilność Ciśnieniową oraz wysoką awaryjność

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 00:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ehh, dzieki za odpowiedzi koledzy...cholera to mnie zakreciliscie...szlag by to trafil...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 01:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Kyokushin napisał(a):
Nikodem napisał(a):
Gold przy 200 koniach to nie porozumienie

Hmm mam Golda Turbo...... wyrabia się i termicznie i ciśnieniowo.


200 KM pozwala na utrzymanie prędkości ok 240 kph.
Przytrzymaj na autostradzie taką prędkość to zobaczysz jak Gold ładnie wyrabia się termicznie :hyhy:

Zavoli Zeta - niezła niezawodność, przy 150 KM jednak już wyraźne spadki ciśnienia, podatność na zabrudzenia ( ale zwykle trzeba czyścić co 30-50 tys km ), przegrzewanie gazu przy małych wydatkach.

_________________
PITEC
Autoryzowany warsztat partnerski AC S.A. - producenta układów STAG.
Dystrybucja części do instalacji autogaz.
http://www.pitec.pl
http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warszta ... skie#lista


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 01:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Piotrze nie zgodzę sprawa zavoli zeta n przy m50b20 spada z 1.00 na 0,90

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 01:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Kilka możliwych do przytoczenia przypadków sprzed paru dni - New Beetle 115 KM, Audi A4 B5 125 KM - w obu pojazdach spadało więcej niż o 0,2 bar. Wyrabiał się ale...

_________________
PITEC
Autoryzowany warsztat partnerski AC S.A. - producenta układów STAG.
Dystrybucja części do instalacji autogaz.
http://www.pitec.pl
http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warszta ... skie#lista


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 01:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
hmm a wiesz może czym się rożni stary zavoli od nowego poza obudową i naklejka ? bo nowego nie rozkręcałem a wydaje mi się grubszy

ja ostatnio wkładałem takiego do Golfa 4 1,6 105 koni i ciśnienie spadało z 1,00 na 0,95 w piku do 0,87

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 lutego 2010, 02:07 przez Nikodem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 02:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
Nie wiem, muszę się przyjrzeć. Nie meldowali o jakichkolwiek zmianach.

_________________
PITEC
Autoryzowany warsztat partnerski AC S.A. - producenta układów STAG.
Dystrybucja części do instalacji autogaz.
http://www.pitec.pl
http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warszta ... skie#lista


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana reduktora
PostNapisane: 17 lutego 2010, 02:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
mam wrażenie że starszy był lepszy , ale może to tylko moje wrażenie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 17 lutego 2010, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Na poczatek kupilem tena zestaw remontowy z membranami i uszczelkami...dalem cale 50 zlotych...czyli nie majatek...a moze cos sie poprawi...w sobote na spokojnie to rozloze i poprzeczyszczam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 17 lutego 2010, 09:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Jak to mawiali cena czyni cuda ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 21 lutego 2010, 07:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec jestem po "zainstalowaniu" zestawu naprawczego. Po rozkreceniu reduktora moim oczom ukazal sie straszny widok, brud, syf i malaria ;) Membrany byly twarde jak kamienie, pozostale gumki i oringi rozsypywaly sie w palcach. Caly reduktor wyczyscilem z syfu, przedmuchalem i zlozylem do kupy. Co zauwazylem, lepiej przelacza sie na gaz (wczesniej bylo delikatne szrpniecie), ustabilizowaly sie obroty (lepsza kultura pracy na biegu jalowym), przestalo wkoncu smierdziec gazem spod maski no i wydaje mi sie, ze silnik jest jakb zwawszy na gazie :) Po tankowaniu zobaczymy czy spalanie sie poprawilo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 21 lutego 2010, 10:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
no czyli membramy były po wielokrotnym zamrożeniu gazu

ciekawe za ile kolejny zestaw naprawczy ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 21 lutego 2010, 11:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmm tego nie wiem, ale biorac pod uwage, ze zapewne nie byly zmieniane od nowosci, czyli od jakichs 7 lat...moze starczy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Wymiana reduktora 730i
PostNapisane: 23 lutego 2010, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jeszcze zapytanie, czy po wymianie i czyszczeniu reduktora nalezy podjechac na diagnostyke komputerowa i ewentualnie cos tam poustawiac lub tez zweryfikowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL