BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 września 2025, 19:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 523i wskaznik temperatury
PostNapisane: 8 lutego 2010, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E39 523i
Witam. Niedawno nabyłem bmw e39 523i kombi z roku 1999. Wszystko było w porządku, aż przedwczoraj wyjechałem do rodziny ( ok. 80 km ), i po przebyciu drogi ok. 60 km nagle momentalnie błyskawicznie wskazówka od temperatury zaczęła rosnąć, i doszła do czerwonego pola. Od razy wyłączyłem silnik, zatrzymałem się i otworzyłem maskę. Nie było zadnego wycieku, płyn chłodniczy miałem, auto mi sie nie zagotowało. dotknąłem grube przewody, które wychodzą z chłodnicy z dwóch stron, jedna z prawej strony dosyc wysoko mija blok silnika i druga troszkę nizej, ktora stanowi dalszy przepływ i pierwsza była gorąca natomiast ta druga zimna. Różnica temperatur tego przewodu była juz wid[size=150][center][b]Witam. Niedawno nabyłem bmw e39 523i kombi z roku 1999. Wszystko było w porządku, aż przedwczoraj wyjechałem do rodziny ( ok. 80 km ), i po przebyciu drogi ok. 60 km nagle momentalnie błyskawicznie wskazówka od temperatury zaczęła rosnąć, i doszła do czerwonego pola. Od razy wyłączyłem silnik, zatrzymałem się i otworzyłem maskę. Nie było zadnego wycieku, płyn chłodniczy miałem, auto mi sie nie zagotowało. dotknąłem grube przewody, które wychodzą z chłodnicy z dwóch stron, jedna z prawej strony dosyc wysoko mija blok silnika i druga troszkę nizej, ktora stanowi dalszy przepływ i pierwsza była gorąca natomiast ta druga zimna. Różnica temperatur tego przewodu była juz widoczna na wysokości przepływomierza. Poczekałem chwilkę, auto ostygło i dojechałem bez problemu. Póżniej próbowałem doprowadzić do tego, zeby auto się nagrzało więcej niz normalnie, ogień na tłoki ale wszystko juz zachowywało się tak jak powinno. Na drugi dzień kolejna niespodzianka. W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie było ani grama borygo... Dolałem litr, zrobiłem rudnkę samochodem wróciłem, poczekałem aż autko ostygnie i znów zajrzałem do owego zbiorniczka, płynu znów ubyło, ale połowa. Byłem holernie wystraszony, ale płynu napewno nie ma w oleju, chłodnica i wszystkie węże od niej i do niej są szczelne nie ma najmniejszego wycieku a wnętrze auta jak było suche tak jest. Dolałem płynu i narazie wszystko jest w porządku.

Miał ktos kiedykolwiek podobny problem ? Bardzo proszę o pomoc bo jechac w trase gdziekolwiek jest teraz obawą, a w aucie tej klasy nie powinny dziac się takie rzeczy. Moje przypuszczenia do przegrzania to - termostat
do braku płynu - układ był zapowietrzony i jak otworzył duży obieg zabrakło mu płynu, może i tez przez to auto się przegrzało. Mam wielką nadzieje, ze to nic powaznego dla mojej laleczki.

Bardzo proszę o pomoc i z góry wszystkim dziękuje. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 523i wskaznik temperatury
PostNapisane: 19 lutego 2010, 08:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e39 520i
Kod silnika: m52b20
Witam.

To mi wygląda na problem zapowietrzenia. Podczas wymieny płynu często zdarza się "zapowietrzyć" silnik.
Na zimnym silniku odkręć odpowietrznik ( ten mały obok korka wlewu płynu ) i lej baardzo powoli płyn do chłodnicy aż do momentu gdy przez wcześniej wspomniany odpowietrznik zacznie wylewać się płyn ( jednostajnie a nie z przerwami, że raz bąbelek raz płyn ). Gdy już zacznie się przelewać przez odpowietrznik, zakręć go i zakręć też korek chłodnicy. Odpal auto i trzymaj na okoo 2500-3000 obr. aż wskazówka od temperatury znajdzie się w pozycji pionowej i przestanie ruszać dalej. W momencie osiągnięcia temperatury optymalnej ( wskazówka w pionie ) wyjdź z auta i sprawdź dolny wąż. Jeżeli zrobił się ciepły tzn. że termostat zadziałał. Po tym "zabiegu" odstaw auto ( najlepiej na noc ) do całkowitego ostygnięcia. Rano odkręć korek od chłodnicy i sprawdź poziom płynu. Nie powinno być za mało. Jeżeli w układzie jest za dużo płynu chłodnica sama go wyrzuca przez plastikowy odpowietrznik ( dlatego jest plastikowy i ma nacięcie na gwincie ).

Jeżeli odpowietrzanie nie pomoże to już kwestia wymiany termostatu bądź też pompy. Czasami jest tak ( w pompach z plastikowymi łopatkami ), że to kółko z łopatkami się obluzowuje na frezie pompy. Gdy pompa jest na wykończeniu kółko raz jest luźne a raz złapie i pompuje.

Podsumowując.

1) odpowietrz dojkładnie silnik
2) jeżeli nie pomoże - spuść cały płyn z układu, wyjmij pompę ( uważaj przy wyciąganiu wyleje się płyn, nawet po spuszczeniu całego z chłodnicy i węży), wyjmij termostat. Sprawdź pompę czy kółko z łopatkami nie obluzowało się bądź pękło.
3) jeżeli pompa jest uszkodzona - co jest oczywiste, wymień ją i wróć do punktu 1.

Osobiście uważam, że wydatek na nową pompę oraz termostat drastycznie nie uderzy w portfel i warto zrobić to dla Swojego auta.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 523i wskaznik temperatury
PostNapisane: 19 lutego 2010, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
mackoe39, dobrze pisze,ale ja bym od razu wymianiał termostat i przy okazji pompę.W BMW naprawdę warto zaiwestować w układ chłodzenia( przy pierwszych kłopotach) ,sprawny układ to podstawa. Auto kupiłeś niedawno i warto zaiwestować te kilkaset zł . Sugeruję oryginalny termostat,niestety po 08.1998 trzeba kupić cały z obudową więc bedzie droższy. Pompę można kupić dobry zamiennik z metalowym wirnikiem. Układ dobrze odpowietrzyć.
Sprawdż teraz czy masz sprawne visco,jak silnik jest gorący to po dodaniu gazu mają wzrastać obroty silnika, wichura ma być pod maską. Pewnie visco masz niesprawne jeśli tak jest to jeszcze możliwy jest tańszy wariant czyli wymiana visco i odpowietrzenie.Każde BMW które kupowałem miałó visco do wymiany... już przy zakupie powinieneś to sprawdzić.Przy niesprawnym visco silnik się będzie przegrzewał nawet na trasie.
Uruchom sobie test nr 7 i na wyświetlaczu będziesz miał aktualną temp. cieczy KTMP .Jak to zrobić szukaj na forum.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 523i wskaznik temperatury
PostNapisane: 19 lutego 2010, 11:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
PS oczywiście mają wzrastać obroty wirnika wentylatora :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 523i wskaznik temperatury
PostNapisane: 28 lutego 2010, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E39 523i
Chciałbym bardzo serdecznie podziękować wam za pomoc. Odpowietrzenie silnika w zupełnosci pomogło. Pozdrawiam! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL