BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 19 lutego 2010, 16:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
heyka
Mam pytanie. mam auto gdzie sa dwa walki rozrzadu. Jeden nie wiem z jakiej przyczyny sie skrzywil i mechnik musial glowice silnika rozbierac...Dzis dzwonilem, wszystko poskladane juz. Powidzial tylko ze musza jeszcze wyregolowac fazy rozrzadu.

Bez regilacji faz silnik w ogole nie odpali?? Czy po skladaniu glowicy trzeba to robic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 19 lutego 2010, 19:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
prawdopodobnie chodziło o ustawienie rozrządu
jest to konieczne aby silnik pracował


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 19 lutego 2010, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
a w jaki sposob sie to robi?

podpina pod komputer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 06:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 E21
Kod silnika: M40 M20
Nie trzeba podpinać pod komputer.

Na paskach rozrządu i kołach pasowych są znaki - więc jeśli pasek masz już założony jest to równoważne z wyregulowaniem faz rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 08:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
apietrza napisał(a):
Nie trzeba podpinać pod komputer.

Na paskach rozrządu i kołach pasowych są znaki - więc jeśli pasek masz już założony jest to równoważne z wyregulowaniem faz rozrządu.


tzn jakie znaki? jak sie to regeuluje ? w jaki sposob? i czy latwo

bo mechanik mowi ze jak sie nie wyreguluje faz to nie bedzie odpalal i chodzil silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 E21
Kod silnika: M40 M20
http://www.youtube.com/watch?v=ph_i3X2qHeA

Mechanik ma rację - tyle tylko, że nazwijmy to regulowanie - bardziej ustawianie faz rozrządu dokonuje się przed założeniem paska. Dokładnie - zakładając pasek trzeba odpowiednio ustawić koła pasowe wałków rozrządu względem koła pasowego na wale korbowym. Do tego są właśnie te znaki. Cała operacja w stosunku do demontażu starego paska rozrządu jest banalnie prosta.

Więc jeśli mechanik tym tłumaczy przedłużenie odbioru samochodu z warsztatu najzwyczajniej kłamie.
Albo w ogóle nie zajął się Twoim samochodem, albo się pomylił przy ustawianiu i ma robotę od nowa.

_________________
Jak by to było bez BMW...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
apietrza napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=ph_i3X2qHeA

Mechanik ma rację - tyle tylko, że nazwijmy to regulowanie - bardziej ustawianie faz rozrządu dokonuje się przed założeniem paska. Dokładnie - zakładając pasek trzeba odpowiednio ustawić koła pasowe wałków rozrządu względem koła pasowego na wale korbowym. Do tego są właśnie te znaki. Cała operacja w stosunku do demontażu starego paska rozrządu jest banalnie prosta.

Więc jeśli mechanik tym tłumaczy przedłużenie odbioru samochodu z warsztatu najzwyczajniej kłamie.
Albo w ogóle nie zajął się Twoim samochodem, albo się pomylił przy ustawianiu i ma robotę od nowa.


ale dzwonilem i mowil teraz ze nie moze nigdzie dostac trzeba specjalne przyrzady do ustawienia faz rozrzadu.
mam silnik n42 b18a 1.8 zmienne fazy rozrzadu i mowil ze trzeba takie dwa
119 291/3
119 292

czy to konieczne ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30 E21
Kod silnika: M40 M20
Nie do końca Ciebie rozumiem.

czego nie może dostać?
czego potrzeba takie 2?
czy co jest konieczne?

_________________
Jak by to było bez BMW...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 20 lutego 2010, 21:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
rozrząd można ustawić i bez blokad
a jeżeli mechanik ich nie ma to po co się podjął roboty
przecież wiedział że trzeba będzie to robić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 5 marca 2010, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: kamieĂą pomorski
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62b44
siemka dawaj furmanke do mnie mam blokady i duzo wiedzy na ten temat rozbieralem i skaldalem taki caly silnik i wiem juz co tak tajemniczo w nich halasuje jak cos to info na prv warsztacik mam nie daleko bo w kamieniu pomorskim pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Rozbieranie glowicy i co potem
PostNapisane: 23 września 2011, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 316TI
bogdanE46,
Witam...
Mam pytanie do kolegi,zakupilem niedawno e46 316TI , generalnie wszystko ładnie pięknie ,silnik równo chodzi tyle ze slychac lekkie pukanie jakby zaworek ...? pewnosci nie mam,kolejna sprawa,która wyszła dzisiaj,mianowicie po przejechaniu 15 km ,wsiadlem ponownie do auta odpalam i słysze dziwny zgrzyt i syczenie ,za chwile silnik normalnie pracuje wszystko ok,obroty rowne ... zbyt daleko mieszkam żeby podjechac na warsztat ale skoro masz duza wiedze na temat tych silnikow mogłbys mi podpowiedziec na co zwrocic uwage,co moze byc przyczyna tych problemow, mało jest fachowcow znajacych sie na tych autach jedynym ratunkiem jest tylko forum i ludzie z wiedzą jak ty.
Bede serdecznie wdzieczny za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL