BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] wyciek w silniku?
PostNapisane: 24 lutego 2007, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Nie będę się rozpisywał, wszystko widać na fotach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plamy te zauważyłem kilka tygodni temu, ale wtedy były o wiele mniejsze. Olej był niedawno wymieniany, jego poziom nie zmienia się chyba, a jeśli nawet to bardzo powoli, więc nie ma poważnego wycieku.

Chciałem zapytać - co może być powodem robienia się takich plam w tym miejscu, czy jest to groźnie i ewentualnie co i jak naprawić.

Z góry dziękuję za pomoc....

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Wydaje mi się że olej "rosi" przez uszczelkę pokrywy zaworów. A ciepło z kolektora wydechowego podsmaża ten olej i robi się z tego taka "maź".

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 17:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Czyli uszczelka niedlugo do wymiany, czy moze juz trzeba to zrobic?

przy niesprawnej uszczelce auto traci moc - prawda? da sie to w jakis prosty sposob zdiagnozowac ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
U mnie było to samo, okazało się że pozrywane są gwiny w głowicy, musiałem gwintować, no ale nie straszę Cię.
Kup nową uszczelkę - jakieś 20-30zł max i dokręc tylko na zimnym, tak z czuciem :) nie za mocno bo przekręcisz gwint.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 22:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
pamo napisał(a):
przy niesprawnej uszczelce auto traci moc - prawda? da sie to w jakis prosty sposob zdiagnozowac ?

uszczelka o której mowa nie ma nic wspulnego z mocą,poprostu delikatnie rosi olejem z pod pokrywy zaworów. Co innego jeśli pod kapturki zaczyna ten olej podchodzić to wtedy może byś przebicie.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2007, 20:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Czy ta uszczelka może mieć wpływ na gaśnięcie silnika ? Czy w ogóle czemuś to szkodzi ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2007, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
ta uszczelka miała by coś wspulnego z gaśnięciem silnika jeśli by była szpara jak wiesz co :rotfl: hehe, ale wtedy to by tak sie olej lał ze po przejechaniu 100km byś miał pustą miskę i zachwiana by była równowaga podciśnień.
To że się z pod niej rosi to jedynie ma wpływ na brzydki wygląd silnika , a w extremalnych warunkach może powodować przebicie iskry , ale to jeśli już są pozalewane całe kapturki.
Niema się czym przejmować ale dla własnego komfortu lepiej jest ją wymienić bo to świadczy chośby o niechlujstwie :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL