BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bartus co ja ci bede wiele opowiadal - przejedz sie jakims naprawde sportowym autem typu Impreza STI a potem wsiadz do takiej samej STI ale z obspawaną buda i klatka - zobaczysz ze to 2 rozne auta. Sztywnosc w sporcie to rzecz chyba najcenniejsza, zaczynajac od fotela kubelkowego przez rozporki na klatce konczac.

Ja wiem po co mam rozporke, na ulice moze jesli chodzi o praktyczne zastosowanie to jej przydatnosc jest symboliczna, raczej jako ozdoba - ale w sporcie nie ma dyskusji.

Chyba ze seryjnie auto jest slabe konstrukcyjnie i podatne na odksztalcenia jak Renault Megane I czy Skoda Felicia to maja w standardzie lub zalecane rozporki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
bartus napisał(a):
Powiedz mi, doświadczony 'userze' jak zmieniło się zachowanie Twojego samochodu po założeniu rozpórki przednich kielichów.

Pozdrawiam,
klient biedronki.


Co się zmieniło: nie sp...dala mi przód w ciasnych zarętach, łukach i na rondach co się zdarzało. . .


Wyczucie auta jest zupełnie inne, jest to może mniej komfortowe, ale bardziej ogarniasz co się dzieje z autem...

W koleinach też się inaczej zachowuje ale tu już bym polemizował czy lepiej czy gorzej...

Uważam że na szybką jazdę po zakrętach dla kogoś kto lubi poszaleć, nie tylko na tor rozpórka jest bdb sprawą...

Pozdrawiam,
klient Tesco

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 4 grudnia 2008, 22:14 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ANDREW E36 napisał(a):
Pozdrawiam,
klient Tesco


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
chyba nie rozmawialiśmy o klatce. chyba przeoczyłem również fragment, że mowa o aucie do sportu. nagle pojawiło się obspawanie budy i sti.

nie mówię, że nie warto założyć rozpórki (w przypadku sztywnego zawiasu nawet bym polecał)...proszę jedynie żeby nie przesadzać ze zmianą w prowadzeniu bo to raczej niezauważalne różnice.

Cytuj:
Co się zmieniło: nie sp...dala mi przód w ciasnych zarętach, łukach i na rondach co się zdarzało. . .


usztywnienie przodu spowodowałoby właśnie większą podsterowność.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Tak jak pisałem jak kupisz auto na glebie i z rozpórką to powiesz: no fajnie, nisko, ładnie się prowadzi

A jak bedzie po koleji wprowadzał mody w sensie:

masz pełną serię
potem wkładasz felge 17"
potem gleba
potem rozpórka itp.

I na każdym setup-ie pojeżdzisz parę kilometrów i poznasz zachowanie auta

tak jak było to w moim wypadku, krótko mówiąc jak dobrze znasz auto to zapewniam że wyczujesz tę różnicę w prowadzniu...






"usztywnienie przodu spowodowałoby właśnie większą podsterowność."

Muszę cię zaskoczyć... jest na odwrót

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
"usztywnienie przodu spowodowałoby właśnie większą podsterowność."

Muszę cię zaskoczyć... jest na odwrót


tu nie ma czym zaskakiwać...fizyka jest jedna i to co piszesz byłoby wbrew niej.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Już mi się nie chce pisać nawet

Przyznaję ci rację, nie warto kupować rozpórki jeśli nie masz auta przygotowanego do motorsportu
Tylko samochód jest podsterowny w zakrętach... Szkoda zachodu i pieniędzy

Z mojej strony koniec tematu.

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
moim zdaniem warto zalozyc rozporke nawet ze wzgledu na polskie drogi tzn dziury, z rozporka nie bedzie tak trzeszczalo,

klient; carefour


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2008, 10:32 przez Pawel BMW e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: 100lyca
powerbmw napisał(a):
nick napisał(a):
autor postu chyba nie ma samochodu w którym seryjnie była montowana rozpórka, ale zrządzeniem losu jego auto takiej rozpórki nie ma?
jego auto nigdy jej nie miało, bo widocznie nie jest mu ona potrzebna...

to, co jest potrzebne w jednych modelach, jest zbędne, czy wręcz przeszkadza w innych... przykład? "niektóre modele BMW" mają z tyłu opony 265 - czy gdyby ktoś, w samochodzie kogo montowane były seryjnie 205ki spytał czy warto jest montować w jego aucie opony 265, to na podstawie tego, że "niektóre modele BMW" mają takie właśnie opony doradziłbyś mu aby je zamontował?


po co wsadzać do e36 17" skoro fabryka dała 15" :ok:


no właśnie - po co?
poza poprawą samopoczucia posiadacza (ach ten wygląd!) oraz efektem placebo nie widzę żadnych korzyści....

_________________
miarÂą Âżycia nie jest liczba wykonanych oddechĂłw. miarÂą Âżycia sÂą chwile, kiedy oddech wstrzymujemy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 10:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
nick napisał(a):
poza poprawą samopoczucia posiadacza (ach ten wygląd!) oraz efektem placebo nie widzę żadnych korzyści
i to jest najwarzniejszy powod :hyhy:
Pawel BMW e36 napisał(a):
klijent; crefour

ANDREW E36 napisał(a):
Pozdrawiam,
klient Tesco
:rotfl: :rotfl: :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
sorry, że do tego wracam, ale próbowałem sobie to jakoś przemyśleć i rozrysować i dalej nie mam pewności...chyba pomieszałem sprawę usztywnienia dołu i góry.
w związku z tym mam prośbę do ANDREW...

zawsze widziałem informacje, że usztywnienie stabilizatora przy jednej osi powoduje przenoszenie większej siły i co za tym idzie ona bardziej 'ucieka'. innymi słowy zamiast się ugiąć zostaje wypchnięta.

proszę o sprostowanie :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
bartus napisał(a):
sorry, że do tego wracam, ale próbowałem sobie to jakoś przemyśleć i rozrysować i dalej nie mam pewności...chyba pomieszałem sprawę usztywnienia dołu i góry.
w związku z tym mam prośbę do ANDREW...

zawsze widziałem informacje, że usztywnienie stabilizatora przy jednej osi powoduje przenoszenie większej siły i co za tym idzie ona bardziej 'ucieka'. innymi słowy zamiast się ugiąć zostaje wypchnięta.

proszę o sprostowanie :)


Bartus Powiem tak, nie wiem jak to wygląda w teorii usztywnienia osi stabilizatora, działających sił... momentów itp. Nawet nie próbuję się rozpisywać bo zaraz i tak jakiś uczony powie że nie tak działa ten moment i siła też nie w tą strone oddziaływuje wię c nawet nie bede się spalał...

Ja wiem jak to wychodzi w praktyce, opisywałem wyżej :D

A tu ciekawostka, X-brace do E36, rozpórka dolna jak kto woli...

http://www.allegro.pl/item503381419_roz ... drift.html

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 21:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie chce Pawłowi (z aukcji) psuć interesu, ale ona w aso kosztuje między 300, a 400pln i występowała w każdym cabrio :)
żeby zamontować trzeba jeszcze w otworach belki umieścić takie gwintowane 'kieszonki'.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 21:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
bartus napisał(a):
Cytuj:
"usztywnienie przodu spowodowałoby właśnie większą podsterowność."

Muszę cię zaskoczyć... jest na odwrót


tu nie ma czym zaskakiwać...fizyka jest jedna i to co piszesz byłoby wbrew niej.


Bartus czyli twierdzisz że założenie rozpórki jedynie pogarsza prowadzenie samochodu :zdziwko: ?

P.S. Rozpórka dolna w ASO do E36 448.94 zł

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Nie uważam, że pogarsza. Uważam, że jej założenie byłoby ciężkie do zauważenia. Na pewno usztywnia karoserię, ale jej ruchy w zdrowym aucie powinny być minimalne.

To o podsterowności chlapnąłem trochę bez zastanowienia stosując analogię do stabilizatorów. Sztywniejszy tylny -> większa nadsterowność. Tu usztywniamy górną część więc być może troche pochopne uogólnienie 'usztywniania'.

Jakiś czas temu pytałem w aso to podali na bank cenę poniżej 400, ale nie dam sobie nic uciąć bo kupiłem używkę więc może to było netto.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2008, 00:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
ja mysle ze cięzko zauważyc róznice bez rozpórki i z rozpórką, jednak ja nawet chwili sie nie bede zastanawiał tylko montuje
o ile mnie pamięc nie myli to x-brace w aso coś koło 300zł
aha jedyny minus tego to nie da się zapodac duzej gleby z x-brace
ja mam u siebie i wadze o wszystko a moja gleba to zadna tam gleba

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1343
Lokalizacja: Zgierz/Łódź
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Witam, a ja mam takie śmieszne pytania..
1.Czy założenie rozporki ma jakiś wpływ na zbieżność? Tj. chce zrobić i to i to, tylko teraz w jakiej kolejności? Czy mogę teraz zrobić zbieżność a np. za 2-3 tyg. zamontować rozpórkę? Czy tylko i wyłącznie najpierw rozpórkę a potem już z nią dać auta na ustawienie zbieżności?
2.I jeszcze pyt. wł. jak sia ja zakłada? Po prostu odkręcam śrubki z kielichów, zakładam i przykręcam?
3. Niektóre mają regulacje a niektóre nie..Jeśli mają regulację to jak robić, na maksymalnie sztywno?
Pozdrawiam i dzięki za ewentualne sugestie.

_________________
E46 328Ci topasblau http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124082&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
pietiaEZG napisał(a):
3. Niektóre mają regulacje a niektóre nie..Jeśli mają regulację to jak robić, na maksymalnie sztywno?
Pozdrawiam i dzięki za ewentualne sugestie.

jest teoria taka ze:
- zakładasz rozpórkę
- podnosisz auto (tak by przednie koła nie dotykały ziemi)
- rozkręcasz śrubę do lekkiego oporu

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] rozpórka na kielichy
PostNapisane: 22 lutego 2010, 18:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
czy taki zestaw spełni swoje zadanie czy szkoda zachodu i poszukać czegoś lepszego?dodam że zielony jestem w temacie a z tego co czytam zdania są podzielone
http://moto.allegro.pl/item932865888_ro ... w_e36.html
http://moto.allegro.pl/item932864706_ro ... w_e36.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] rozpórka na kielichy
PostNapisane: 24 lutego 2010, 23:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 2352
Moje BMW: e92 LCI 330i
a co na temat rozpórki do 1.8 + sportowe zawieszenie?

_________________
Było:
Obrazek
E36 318 93'
E32 735i 92'
E36 318i 92'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL