BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 17:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 14 lutego 2010, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43B16
Witam ponownie wymiana oleju na 10/40 rozszczelniła silnik olej się lał każdą możliwą dziurą. Wymiana niektórych uszczelek pomogła, innych nie. Po wybuchu gazu w lipcu 2009 coś się posypało auto umarło. Zastanawiałem się co zrobić naprawiać czy wstawiać nowy. Mimo że się bałem że trafię na kolejnego trupa to wymieniłem cały silnik wraz z osprzętem. Teraz jest o niebo lepiej. Rozszczelnienie silnika było bolesne. Ale teraz mam spokój który kosztował mnie 2,5 tyś nie dużo a dużo lepiej.

_________________
Obrazek
Co w trawie piszczy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 14 lutego 2010, 19:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Podlacze sie .. wielu z nas sie obawia ze gdy poprzedni wlasciciel lal minerala to teraz gdy my zalejemy pol albo caly syntetyk to moze sie rozszczelnic ... i mamy racje ale w 50% bo to duzo zalezy jak dlugo byl lany mineral i czy uszczelki puszcza czy nie, jest to owego rodzaju ''loteria'' jeden z nas ja wygra zmieniajac minerala na chociazby pol syntetyk i jest ok a innym rozszczelni sie caly silnik... ja osobiscie bedac w calosci w niewiedzy dopiero po zakupie buni zalalem minerala ( tak mi doradzil mechanik a nie bylo zadnej karteczki pod maska jaki olej) przejezdzilem okolo 9 tys km no i kolejna zmiana oleju ale juz byl inny mechanik i powiedzial ze tylko pol syntetyk ale podkreslil ze moze sie rozszczelnic silnik ,, ok zaryzykowalem i nie zaluje bo klawiatura przestala grac (owszem gdy autko stalo dzien na ostatnich duzych mrozach to przy odpalaniu na zimnym ''zaklekotalo'' 2 sekundy- pozostalosci po jezdzie na oleju mineralnym) ale teraz jest naprawde lepiej auto stoi w garazu i nie chalasuje po nocnym postoju przu odpalaniu .. jezdze na pol syn okolo 25 tys km juz 2 wymiana na pol syntetyk i tez mobil 10w40 i nie narzekam a jedynie co zauwazylem to uszczelka pod klawiatura zaczyna sie ''pocic'' (ale po 25 tys km uznam ze miala prawo koszt naprawy niewielki) i nic wiecej zadnych innych przeciekow . moim zdaniem jest to nasze ryzyko -wymiana mineralu na pol czy caly syntetyk . pozdrawiam

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 14 lutego 2010, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43B16
DaRo25 zgadzam się z tym co napisałeś. Mimo że mój silnik nie przeżył to i tak wyszło to mojej Basi na dobre :D:D Jestem teraz zadowolony, lepsze osiągi no i spokój z olejem.
Ten silnik jest w dużo lepszej kondycji i od wymiany nic sie nie dzieje.

_________________
Obrazek
Co w trawie piszczy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 14 lutego 2010, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
ksko powiedz mi miales 3.16 i zrobiles swapa na 2.5?? i jak to wygladalo duzo zabawy ?? pytam z czystej ciekawosci bo zastanawiam sie nad swapem swojej 2litrowki na 2.5l tylko w celu zwiekszenia osiagow (obecne m50 jest bez zarzutu )

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 14 lutego 2010, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
ksk0, jakiej marki półsyntetykiem zalałeś swoją bunię przed rozszczelnieniem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pomocy klekoczą zawory
PostNapisane: 22 lutego 2010, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43B16
Nie zrobiłem swapa na 2,5. Nie opłaca się to. Moje 316 nie jest przystosowane do takiej mocy. Trzeba by wymienić most, skrzynię, hamulce, kompa i wiele wiele innych rzeczy. Nie mam zamiaru tyle inwestować w 17letnie auto :P Wolał bym kupić młodsze E36 z 2,5 fabrycznie wstawionym silnikiem. Wtedy masz pewność że to będzie grało.
A olej zalałem MOBIL najpierw 15/40 później 10/40 i to był ostatni olej w tym silniku :)

Witam ponownie chcę podzielić się moimi obserwacjami dotyczącymi klekotania zaworów. Więc sprawa wygląda tak: w październiku wymieniłem silnik (jak pisałem wcześniej). Byłem niesamowicie zadowolony z tej operacji. Do początku marca.
Gdy odpaliłem rano auto znów usłyszałem kle kle kle na zimnym przez kilka sekund. Zadzwoniłem do pana od którego kupiłem silnik i u którego go wymieniałem. Opisałem mu objaw (od wymiany silnika zrobiłem 8k km) pan powiedział że skoro zrobiłem 8k km to może czas na olej. Pomyślałem ok wymieńmy i sprawdźmy. Po wymianie klekotanie ustało na ok. 1k km potem powróciło.
Załamany zacząłem szperać w sieci i mądrych książkach BMW. W końcu wpadłem na pewną informację. Otóż pompa olejowa zapewnia prawidłowe smarowanie silnika tylko wtedy, gdy obroty nie są niższe niż 800 na min (mówię o silniku 1,6 M43).
W moim BMW jest zamontowana inst. gazowa (LPG) obroty falują na gazie miedzy 500 ,a 1000. Z resztą 80% posiadaczy takiego BMW ma ten sam problem na (LPG). Dodam że na (PB) autko chodzi równiutko jak fabryka przykazała.
Po pierwszym dniu bez gazu poszedłem na parking rano odpaliłem i kle kle zniknęło. Niema po nim śladu zrobiłem od tamtej pory 1k km i brak jakichkolwiek problemów. W tym tyg wywalam inst gaz z autka moja bunia nielubi się z (LPG) więc nie będę jej go wciskał na chama.

PS. Mechanik powiedział żeby za żadne skarby nie zalewać BMW Mobilem ponoć nie wpływa dobrze na żywotność tych silników obecnie jeżdzę na Castrolu 10/40

_________________
Obrazek
Co w trawie piszczy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL