BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jiGsaw napisał(a):
mroova81 napisał(a):
No właśnie, pogubiłeś się. Jakie te same graty? Silniki 1.8T i 1.9TDi, z nowszych 2.0TDi i 3.0TDi 2.0TFSi może, nie wiem... Wahacze dolne, niektóre typy hamulcy, nie które typy ASB (te ostatnie wspólnie też dla BMW). To wszystko co mi przychaodzi na myśl, ze wspólnych gratów. Nawet popielniczki nie przełożysz. Powoli zaczyna mnie nudzić ten wątek. Ludzie nie widzą różnicy między różnymi samochodami, można mówić raz, ale 5str wątku? Ostatni raz: Audi A3 8L to VW golf mkIV. Nic poza tym.


Zapomniałeś chyba o wielu silnikach benzynowych np. 1.8 90km (w ogóle z silników to chyba wszystkie diesel'e i większość PB), płytach podłogowych, zawiasach, wspólnych wielu częściach, których nie widać na 1. rzut oka itd. W każdym razie kluczowe elementy i rozwiązania są wspólne i o to się rozbija temat.


Kolega kupił w tamtym roku A4 B7 2.0 TDI jak mu powiedziałem że całkiem nieźle sobie radzi ten silniczek bo jechałem nową Octavią wujasa z tym silnikiem to zrobił takie oczy :szok: I był w szoku że przecież to są inne silniki ! :rotfl: Ale niestety...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Co do diesli, to może nawet i racja. 1.6(T)D 1.9(T)D(i) faktycznie, nie mniej te pozaycje uchodzą za najtrwalsze jednostki na świecie mogące konkurować ze starymi MB123, i są daleko przed odpowiednikami swoimi w BMW. Z benzynowych w latach 90 wspólne były niektóre 4cylindrowce, VW ma swoje VR6 poźniej VR5 a potem znowu VR6, a w audi masz R5 potem V6. Droga vw i audi od lat 80tych cały czas się rozchodzi. w generacjach do B4 szło jeszcze wyłapać wspólne pomysły, zrealizowane jednak w odmienny sposób. W B5 np płyta w passacie i audi jest wspólna tylko teoretycznie, w praktyce już w różnych modelach a4 są różne płyty, a w passacie, to już w ogóle. Wystarczy usiąść z tyłu w każdym z nich, nie trzeba pod nie nawet wchodzić. Aktualnie passat rozrusł się do rozmiarów niemalże A6, a niektórzy cały czas twierdzą, że to A4...
Ok, reasumując: czy audi może być konkurencją dla BMW?
Wbrew temu co piszą tutaj ludzie; może być i to z palcem w .... Nosie :o)
Wystarczy spojrzeć na sytuację na otomoto, aby zauważyć, że w niektórych przypadkach właśnie to niepozorne audi mylone z vw, przebija popytem na niektóre propozycje. (przykład? hehe, już podawałem kiedyś na tym forum przykłady)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
W Polsce może tak, bo są ciekawe stereotypy n.t. BMW. :rotfl: Z tym konkurowaniem ze starymi silnikami MB bym nie przesadzał. Lepsze od odpowiedników w BMW? Pod względem ekonomii i trwałości tak. Pod względem osiągów i kultury pracy nie. A jak BMW wprowadziło CR to już pod żadnym względem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 10:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Oczywiście masz rację. Jak w dieslach w BMW wprowadzono CR nagle cały wag został 10lat w tyle. Jest to fakt niezaprzeczalny. Chodziło mi o diesle z lat 80-90tych (początku). W bmw ich w zasadzie nie było, a vagowskie jeżdżą i mają się dobrze po dziś dzień.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
mroova81 napisał(a):
Oczywiście masz rację. Jak w dieslach w BMW wprowadzono CR nagle cały wag został 10lat w tyle. Jest to fakt niezaprzeczalny. Chodziło mi o diesle z lat 80-90tych (początku). W bmw ich w zasadzie nie było, a vagowskie jeżdżą i mają się dobrze po dziś dzień.


A jak już były to najszybsze na rynku :cwaniak: Patrz 524td. Do dzisiaj się kulają i jak na 30 letnią konstrukcję 12.9 sekund do setki to całkiem niezły wynik.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 12:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mroova81 napisał(a):
Stones: masz rację, ale nie do końca. Oczywiście FWD samo z siebie, nie wymusza, stosowania silnika przed osią. Można go nawet posadzić z tyłu, założenie jest jednak takie, aby silnik był wzdłużny i wzdłużna skrzynia (quattro i ośki montowane na tych samych liniach). Teraz już się musisz zgodzić, żeby nie było niewiadomo jakich cudów z półosiami, to mniej więcej połowa skrzyni musi przypadać na przednią oś. Oczywiście przekłada się to na gorsze prowadzenie, nie mówię nie. BMW i merc jako samochody stricte RWD nie muszą godzić się na ten kompromis.
Gorsze ch-ki silników? Których? Przykłady!


Nieprawda. Spójrz na każdego X-a od BMW i 4Matica od MB. Mechanizm różnicowy / przekładnia to jedno, a skrzynia biegów drugie.


mroova81 napisał(a):
A co do rozrządów, to fakt, miejsca jest znaacznie mniej, ale i tak pomimo pewnie mojego znacznie mniejszego doświadczenia technicznego, zrzuce szybciej pas, niż ty łańcuch. Jak masz już odchylone głowice i zdjęty wielorowkowy, dostać się do rozrządu, to jak dostać się do filtra kabinowego.



Obejrzyj kiedyś jak wygląda okresowa wymiana rozrządu w A8 V8 i porównaj to z dostęp do rozrządu (przeważnie wiecznego) w każdym R6 w BMW i w dłuższym M73 V12 BMW lub jeszcze dłuższym M120 V12 MB a zrozumiesz o co mi chodzi gdy mówię że Audi nie jest tak wyrafinowane technicznie ani zbudowane z takim kunsztem jak samochody od BMW i MB.




Jeśli chodzi o charakterystyki silników Audi - spójrz na moment obrotowy i osiągi (mimo wysokiej mocy, tylko że dostępnej w wąskim zakresie obrotów) silników V8 Audi bazujących na 4,2 z pierwszej generacji A8. Porównaj to z np. M62, albo obecne V8ki Audi porównaj z obecnymi MB, np.:


Nowe A8 4.2 V8

Pojemność cm³
4163

Moc kW (KM) / obr./min.
273 (372) / 6800

Moment Nm / obr./min.
445 / 3500




vs Mercedes 3,5L V6


V6
Hubraum (cm³) 3.498
Nennleistung (kW bei 1/min) – (200/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (350/2.400–5.000)


Mercedes S450 (4,7L V8)


Hubraum (cm³) 4.663
Nennleistung (kW bei 1/min) – (250/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (460/2.700–5.000)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 12:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
W X-ach jest kompletnie inaczej rozwiązany 4x4. Tam masz jakieś sprzęgiełka wielopłytkowe, które sterowane zapewne elektroniką, dołączają w razie potrzeby przednią oś. Jest to oczywiście wykonalne, acz torsen czy też ogólnie rzecz biorąc 3dyferencjały w audi są tradycją, z której dla przesunięcia silnika nie warto rezygnować. W obecnych audicach np S4B8 przesunięto silnik na maksa wgłąb, robiąc duży krok, w kierunku rozkładu mas, niestety bardziej przy tym rozwiązaniu się nie da, bo gdyby się dało, to by było. Teraz pół osie wychodzą juz z flanszy kosza sprzęgłowego, przez co konstrukcja michy, przegubów i innych pierdół jest że tak powiem mocno zmieniona. No fakt, powiesz, audi ma cały czas kijowo ten silnik, ja odpowiem, że dzięki temu, że jest V6, a nie R6 zbliżył się niebezpiecznie do konkurencji, nie rezygnując przy tym z fenomenalnego napędu.
Co do rozrządu, to nie podejmę tematu - przy audi grzebałem kilka razy, w R4 super lajcik, w V6 średnio. W bmw nie przerabiałem tematu, za to rozbierałem łańcuch w japońcu, i wiem, że tam wszystko jest bardziej pancerne i trudniej dostępne. Być może masz rację - mam nadzieje, nie przekonywać się o tym na własnym M57 :)
stones1 napisał(a):
Nowe A8 4.2 V8
Pojemność cm³
4163
Moc kW (KM) / obr./min.
273 (372) / 6800
Moment Nm / obr./min.
445 / 3500




vs Mercedes 3,5L V6
V6
Hubraum (cm³) 3.498
Nennleistung (kW bei 1/min) – (200/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (350/2.400–5.000)


Mercedes S450 (4,7L V8)
Hubraum (cm³) 4.663
Nennleistung (kW bei 1/min) – (250/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (460/2.700–5.000)

Te mietki są wolnossące??
Obrazek
To jest wersja zprzed liftu A8 czyli 335koni. Nawa FSI ma 350 i ma jeszcze ładniejsze przebiegi. 6.1sek chyba nie jest dużo? Czego Ci tutaj brakuje??
(nie mam na obecną chwilę wykresu FSI)

EDIT: thx vermilion za fotki, właśnie to próbowałem przekazać ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 24 lutego 2010, 13:30 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 13:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Nieprawda. Spójrz na każdego X-a od BMW i 4Matica od MB. Mechanizm różnicowy / przekładnia to jedno, a skrzynia biegów drugie.


xDrive i 4Matic MB nie bardzo sa jakakolwiek konkurancja dla Quattro, wystarczy spojrzec na te foty

4Matic:

Obrazek

Quattro:

Obrazek

naped Subaru:

Obrazek

roznica jest chyba widoczna golym okiem :P

i jeszcze zeby bylo uczciwie, ATESSA Nissana, naped rownie dobry jak Quattro, ale bez jego wad (silnik moze znajdowac sie glebiej)

Obrazek

stones1 napisał(a):
Jeśli chodzi o charakterystyki silników Audi - spójrz na moment obrotowy i osiągi (mimo wysokiej mocy, tylko że dostępnej w wąskim zakresie obrotów) silników V8 Audi bazujących na 4,2 z pierwszej generacji A8. Porównaj to z np. M62, albo obecne V8ki Audi porównaj z obecnymi MB, np.:


Nowe A8 4.2 V8

Pojemność cm³
4163

Moc kW (KM) / obr./min.
273 (372) / 6800

Moment Nm / obr./min.
445 / 3500

Mercedes S450 (4,7L V8)


Hubraum (cm³) 4.663
Nennleistung (kW bei 1/min) – (250/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (460/2.700–5.000)


Oba maja 86% maksymalnego momentu przy mocy maksymalnej, takze powiedzialbym, ze ich charakterystyka jest porywnywalna, przy czym MB ma przewage pojemnosci. Pojemnosciowym konkurentem dla MB bylby raczej 4.8 z Panamery/Cayenne zbudowany na bazie 4.2 FSI

Displacement 4.8 litre
4806 cc
(293.28 cu in)

Maximum power 400 PS (394.5 bhp) (294.2 kW)
@ 6500 rpm

Maximum torque 500.0 Nm (369 ft·lb) (51 kgm)
@ 3500-5000 rpm

i tutaj MB wypada blado.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mroova81 tak to wolnossące silniki.



Vermilion z silnikami nie zgadzam się całkowicie. To że MB tak dobrał w tej cenie moc/pojemność nie oznacza że nie można go porównać z Audi A8 4.2 V8. Jest S450 i S500 z V8emek w S klasie.

Cena A8 4.2:
389 000

Cena S450:
392 000


Dlaczego mam nie porównywać S450 z A8 4.2 ? Bo Mercedes poszedł w moim odczuciu lepszą drogą stawiając na nieco większą pojemność i znacznie lepszą charakterystykę (dla auta tego segmentu) ?

Do silnika z Panamery mogę porównać cenowo tylko S500:

5.461
Nennleistung (kW bei 1/min) – (285/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (530/2.800–4.800)

Pojemność to dla mnie nie dyskwalifikacja do porównań. To zależy od koncepcji danego producenta. Wyboru.
Dziś widać tak wiele koncepcji (np. stosunkowo małe pojemności nowych doładowanych jednostek BMW) że tylko cena i segment mogą być determinujące przy porównaniach.


Z napędem 4x4 masz 100% racji. Ja jednak widzę jedną poważną wadę - po co w aucie klasy A8 porządny napęd 4x4 wyrzucający duży silnik przed przednią oś? W takim aucie oczekuję napędu klasycznego i jak najwyższej neutralności w prowadzeniu której silnik tuż za zderzakiem nie zapewni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 14:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ale delikatne przegięcie przebiegu Nm nie dyskfalifikuje silnika, a wręcz jestem w stanie wysnuć daleko idący argument, że nie poczułbyś różnicy w dwóch silnikach z porównywalną mocą: płaski moment i nie płaski. Dla przykładu, w jednego dnia miałem do dyspozycji silnik 1.8T 150KM o takiej ch-ce:
Obrazek
oraz mój z podpisu, stary 2.8 12V:
Obrazek
Pierwszy, pomimo płaskiej charakterystyki trzeba było kręcić wysoko i chociaż max moment zaczyna się już przed 2k rpm myli się ten, który mówi, że ten silnik tam jedzie. Im wyżej kręcony tym lepiej. Drugi przypadek jeździł również lepiej na wyższych obrotach, ale zdawał się być znacznie bardziej elastyczny. Brak redukcji, nie musi oznaczać zamulenia. Tak, że przebieg mocy jest ważny, ale w przypadkach które padły tutaj powyżej można to zaniedbać. Jak nie wierzysz, spójrz na przyspieszenia obu. Z drugiej strony, stare 2.6 12V 225Nm 150KM z bardzo dobrze prowadzonymi wykresami, jeździ tak samo jak BMW 2.0 150KM 19?Nm. Liczy się moc przede wszystkim. Z napędem 4x4 to ja widzę to tak, że w aucie top limuzyn tj 7ka eSa czy ósemka, przy mocach niedawno przekraczających 300KM, obecnie zbliżających sie do 500KM napęd na jedną oś jest zdecydowanie niewystarczający, a razkłąd mas właśnie można pominąc. To nie samochody do driftów, ale do szybkiej komfortowej jazdy, nie zakłuconej smrodem palonej opony. To jest właśnie element tej "innej filozofii". Czy gorszej??

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:16 
mroova81 napisał(a):
obecnie zbliżających sie do 500KM napęd na jedną oś jest zdecydowanie niewystarczający


bzdet

mroova81 napisał(a):
a wręcz jestem w stanie wysnuć daleko idący argument, że nie poczułbyś różnicy w dwóch silnikach z porównywalną mocą: płaski moment i nie płaski.


bzdet

mroova81 napisał(a):
a razkłąd mas właśnie można pominąc. To nie samochody do driftów, ale do szybkiej komfortowej jazdy, nie zakłuconej smrodem palonej opony.


kolejny bzdet

mroova81 napisał(a):
Czy gorszej??


Tak. Przynajmniej w mojej ocenie.


Szczerze, to niech będzie, że burak itd. jestem i nie napiszę czemu bzdet, ale już miliard razy pisałem o takich rzeczach i już mi się nie chce :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie. Nie bzdet. Zjadłem obiad, też nie chce mi się już pisać :D

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mroova81 napisał(a):
Ale delikatne przegięcie przebiegu Nm nie dyskfalifikuje silnika, a wręcz jestem w stanie wysnuć daleko idący argument, że nie poczułbyś różnicy w dwóch silnikach z porównywalną mocą: płaski moment i nie płaski. Dla przykładu, w jednego dnia miałem do dyspozycji silnik 1.8T 150KM o takiej ch-ce:
Obrazek
oraz mój z podpisu, stary 2.8 12V:
Obrazek
Pierwszy, pomimo płaskiej charakterystyki trzeba było kręcić wysoko i chociaż max moment zaczyna się już przed 2k rpm myli się ten, który mówi, że ten silnik tam jedzie. Im wyżej kręcony tym lepiej. Drugi przypadek jeździł również lepiej na wyższych obrotach, ale zdawał się być znacznie bardziej elastyczny. Brak redukcji, nie musi oznaczać zamulenia. Tak, że przebieg mocy jest ważny, ale w przypadkach które padły tutaj powyżej można to zaniedbać. Jak nie wierzysz, spójrz na przyspieszenia obu. Z drugiej strony, stare 2.6 12V 225Nm 150KM z bardzo dobrze prowadzonymi wykresami, jeździ tak samo jak BMW 2.0 150KM 19?Nm. Liczy się moc przede wszystkim. Z napędem 4x4 to ja widzę to tak, że w aucie top limuzyn tj 7ka eSa czy ósemka, przy mocach niedawno przekraczających 300KM, obecnie zbliżających sie do 500KM napęd na jedną oś jest zdecydowanie niewystarczający, a razkłąd mas właśnie można pominąc. To nie samochody do driftów, ale do szybkiej komfortowej jazdy, nie zakłuconej smrodem palonej opony. To jest właśnie element tej "innej filozofii". Czy gorszej??



Pierwszy silnik to mała doładowana jednostka. Tu tkwi sedno wrażeń z jazdy. A teraz wyobraź sobie tak płaski przebieg momentu w sporej wolnossącej benzynie.


Klasyczny układ - wzdłużnie umieszczony silnik za przednią osią oraz napęd na tył nie służy do driftowania. Tak się buduje samochód który ma być neutralny w prowadzeniu, idealnie wyważony, przewidywalny i komfortowy (oczywiście cechy te do driftowania można wykorzystać).

Jeździłem S63 AMG - ideał pod względem komfortu i przeniesienia napędu. Nic tam nie zakłóca spokoju. Audi 4x4 w klasie luksusowej poza wadami wrzucenia silnika przed oś ma jeszcze jedną - siły na kole kierownicy, straty komfortu przez napęd na 4 koła. M.in. dlatego nie widzę sensu dla takiego napędu w klasie luksusowej - zwłaszcza okupionego podsterownością spowodowaną przesunięciem dużego silnika przed przednią oś.


Ekstremalny przykład - gdy jadę swoim 394 konnym RWD w pełni nad nim panuję. Gdy jeździłem 308 1,6HDI przez dwa tygodnie tej zimy to samochód decydował dokąd jedziemy....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Vermilion z silnikami nie zgadzam się całkowicie. To że MB tak dobrał w tej cenie moc/pojemność nie oznacza że nie można go porównać z Audi A8 4.2 V8. Jest S450 i S500 z V8emek w S klasie.

Cena A8 4.2:
389 000

Cena S450:
392 000


Dlaczego mam nie porównywać S450 z A8 4.2 ? Bo Mercedes poszedł w moim odczuciu lepszą drogą stawiając na nieco większą pojemność i znacznie lepszą charakterystykę (dla auta tego segmentu) ?

Do silnika z Panamery mogę porównać cenowo tylko S500:

5.461
Nennleistung (kW bei 1/min) – (285/6.000)
Nenndrehmoment (Nm bei 1/min) – (530/2.800–4.800)

Pojemność to dla mnie nie dyskwalifikacja do porównań. To zależy od koncepcji danego producenta. Wyboru.
Dziś widać tak wiele koncepcji (np. stosunkowo małe pojemności nowych doładowanych jednostek BMW) że tylko cena i segment mogą być determinujące przy porównaniach.


Porownywales silniki, wiec ja tez zrobilem takie porownanie, porownanie tego co siedzie w konkretnym samochodzie to juz zupelnie cos innego, bo wtedy porownujesz konkretne modele, a nie silniki (jako konstrukcje). 4.2 FSI to jeden z raczej podstawowych silnikow w tym modelu, 4.8 sie tam nie pojawi, bo bedzie zbyt blisko 5.2 FSI (ktore pojawi sie pewnie w S8). Tak jak napisalem wczesniej, gdyby dodac pojemnosci 4.2 to osiagi bylyby podobne.

Nie wierzcie tez w te ladne wykresy z plaskimi przebiegami momentu, nie ma czegos takiego, to bardzo mocne usrednienie.

stones1 napisał(a):
Z napędem 4x4 masz 100% racji. Ja jednak widzę jedną poważną wadę - po co w aucie klasy A8 porządny napęd 4x4 wyrzucający duży silnik przed przednią oś? W takim aucie oczekuję napędu klasycznego i jak najwyższej neutralności w prowadzeniu której silnik tuż za zderzakiem nie zapewni.


Wiesz mozliwe, z drugiej strony xDrive w F01/F02 i 4Matic w W221 sa zaprzeczeniem tego o czym piszesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Vermilion napisał(a):

stones1 napisał(a):
Z napędem 4x4 masz 100% racji. Ja jednak widzę jedną poważną wadę - po co w aucie klasy A8 porządny napęd 4x4 wyrzucający duży silnik przed przednią oś? W takim aucie oczekuję napędu klasycznego i jak najwyższej neutralności w prowadzeniu której silnik tuż za zderzakiem nie zapewni.


Wiesz mozliwe, z drugiej strony xDrive w F01/F02 i 4Matic w W221 sa zaprzeczeniem tego o czym piszesz.



Masz rację. Dla mnie 4Matic to bezsens. Te auta są znacznie mniej komfortowe niż odpowiedniki RWD. O X nie piszę, bo nie prowadziłem. Jednak takie 4x4 jest kompromisowe - wciąż ma się auto o rozkładzie mas zbliżonym do 50:50, a jeśli faktycznie komuś zależy na napędzie na 4 koła to go ma. Nie w takiej postaci jak w Audi, ale i bez wad układu z Audi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
stones1 napisał(a):
Klasyczny układ - wzdłużnie umieszczony silnik za przednią osią oraz napęd na tył nie służy do driftowania. Tak się buduje samochód który ma być neutralny w prowadzeniu, idealnie wyważony, przewidywalny i komfortowy (oczywiście cechy te do driftowania można wykorzystać).


Przekomarzam sie, ale neutralne to sa MR.

stones1 napisał(a):
Masz rację. Dla mnie 4Matic to bezsens. Te auta są znacznie mniej komfortowe niż odpowiedniki RWD. O X nie piszę, bo nie prowadziłem. Jednak takie 4x4 jest kompromisowe - wciąż ma się auto o rozkładzie mas zbliżonym do 50:50, a jeśli faktycznie komuś zależy na napędzie na 4 koła to go ma. Nie w takiej postaci jak w Audi, ale i bez wad układu z Audi.


Tak, ale skoro sa w ofercie, oznacza to, ze istnieje na nie zapotrzebowanie. Co do wad Audi, chyba najwieksza jest wersja FWD z wysunietym silnikiem, Quattro neutralizuje wady rozkladu mas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 17:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
a co do płaskich wykresów Nm, to zmiana monotoniczności funkcji momenty odbija się na przegięciu funkcji mocy. Za każdy razem więc gdy krzywa momentu zmienia kierunek, krzywa mocy delikatnie się przegina. Czuć te przegięcia (lub raczej nie czuć), bo Nm to tylko mniej ważna pochodna po ważnej funkcji mocy. Temat na inną rozmowę. Rad bym był jednak abstrachując od podsterowności (tutaj masz rację), wyjaśnić mi na czym polega utrata komfortu w momencie podłączenia do napędu przednich kół? Czy to aby nie jest syndrom "księżniczki na ziarnku grochu"? Dla mnie różnica ta jest absolutnie niewyczuwalna i siadając do RWD a zaraz potem do 4matica lub i-drive, a nawet quattro vs ośka, raczej nie wyczułbym różnicy, w prowadzeniu między 2WD a 4WD nie wiedząc który jest który (oczywiście warunkiem musiałaby być doskonała przyczepność, większa od możliwości jej zerwania przez silnik - wiadomo).

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
a co do płaskich wykresów Nm, to zmiana monotoniczności funkcji momenty odbija się na przegięciu funkcji mocy. Za każdy razem więc gdy krzywa momentu zmienia kierunek, krzywa mocy delikatnie się przegina. Czuć te przegięcia (lub raczej nie czuć), bo Nm to tylko mniej ważna pochodna po ważnej funkcji mocy. Temat na inną rozmowę.


O tym mysle

Obrazek

to jest wykres z hamowni, przebieg jest podobny (co prawda to mocniejsza wersja niz ta, ktora wrzuciles), ale ten plaski moment jest poprostu sporym uproszczeniem wykresu. Wlasnie dlatego, ze w rzeczywistosci jest inaczej to nie odczuwasz tych zmian monotonicznosci (bo nie sa tak nagle).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 18:19 
jaka kurde mać pochodna funkcji :wstyd: i do tego mniej ważna jak moc :wstyd:

mroova81 napisał(a):
bo Nm to tylko mniej ważna pochodna po ważnej funkcji mocy.


bullshit, bullshit, bullshit.

Obrazek

po raz kolejny zasady Newtona się kłaniają.

trzeba było na fizyce i matematyce uważać, a nie teraz wypisywać herezje w necie :38:

Ja nie wymagam, żeby każdy znał się na mechanice klasycznej, umiał wykresy trakcyjne rysować, znał definicji i wiedział kiedy używać słowa "pochodna", ale jak się czegoś nie wie, to się nie używa :zly:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Audi w swojej reklamie osmiesza inne marki ...
PostNapisane: 24 lutego 2010, 18:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ty tak fryderyku będziesz już zawsze, jak bramka NOT na moje posty reagować? Czytaj mój post (4od góry), jak czegoś nie zrozumiesz, to zadaj pytanie w nowym wątku:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=220

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL