BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 17 lutego 2010, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 293
Lokalizacja: CJ262KN
Moje BMW: E46 Touring
Nie ma problemu, wal drzwiami i oknami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 17 lutego 2010, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kumpel w zeszłym roku kupił CR250 chyba za 7k. ściągnięta z UK.2003 rok. fajna maszyna, tyle że naprawdę mocna. za te pieniądze nie wziął bym nic innego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 17 lutego 2010, 23:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Po wakacjach jak coś zarobię to kupuję właśnie cr 250 :hyhy: :hyhy: I wystarczy mi to w zupełności na bardzo długo :D

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 18 lutego 2010, 19:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 942
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
trollu napisał(a):
kumpel w zeszłym roku kupił CR250 chyba za 7k. ściągnięta z UK.2003 rok. fajna maszyna, tyle że naprawdę mocna. za te pieniądze nie wziął bym nic innego



wlasnie wczoraj kumpel taka kupil tylko ze 2007r. :)

a jak wygladaja koszty zwiazane z utrzymaniem maszyny?

_________________
Są samochody... i jest BMW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 18 lutego 2010, 20:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
A ja mam jeszcze takie pytanko - może się wydawać trochę głupie :rotfl:

Czy jeżeli cross nie ma zezwolenia na zarejstrowanie - nie ma świateł itp. to czy muszę mieć na niego prawko ? :zawstydzony:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 18 lutego 2010, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 293
Lokalizacja: CJ262KN
Moje BMW: E46 Touring
Wydaje mi sie ze dopoki nie wyjedziesz nim na ulice to nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 18 lutego 2010, 21:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
przejezdzilem kilka godzin w zeszlym sezonie na crossie i wolalbym sobie dobre enduro kupic niz crossa
cross to droga zabawka i trzeb miec dogodne miejsce zeby tak naprawde z niego korzystac
u mnie jak wyjezdzalem w teren a wczesniej zrobilem kilka rund po osiedlu to zaraz policja sie pojawiala
cross jest zajebiscie glosny musisz o tym pamietac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 18 lutego 2010, 23:22 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
tomasz86 napisał(a):
rzejezdzilem kilka godzin w zeszlym sezonie na crossie i wolalbym sobie dobre enduro kupic niz crossa

Zgadzam sie w 100% :) Na crossie trzeba uwarzac na panów mundurowch:)
tomasz86 napisał(a):
cross to droga zabawka

w 2 suwie kilka motogodzin jazdy i kapitalka:kwasny: po za tym paliwa chleje 8l/h olej drogi castrol 2t ok 55zl.

Do kolegów którzy nie mieli nigdy crossa to nie polecam 250 od razu:) 125 starczy w zupełności,
Miałem kilka przygód z cr125,kilka razy dosłownie porwała mnie,na szczęście opanowałem,a dodam ze ważyłem ok.105kg:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 19 lutego 2010, 00:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
krolmacius1 napisał(a):
wlasnie wczoraj kumpel taka kupil tylko ze 2007r.

heh. kumpel miał dylemat bo była "okazja" kupić CRF450 za jakieś 8k ale trochę śmierdząca sprawa i odpuścił.
jakoś niedawno korzystając z przerwy zimowej robił remont. Dokłądnie nie pamiętam co było robione-nikasil, tłok, pierścienie. Wyszło tego dość dużo zł. "strasznie szybko" (pojecie względne ;) ) padają mu łożyska w wahaczu. żre jak smok ale reakcja 2T na gaz :oczami: lubi wysokie obroty ale trzeba uważać bo kółko lata w powietrzu :hyhy: ja na dużej i równej łące wbijałem 3 biegi - kumpel dochodził do 5 ale on "kilka" baków spalił ;) ogólnie to mało na niej jeździłem, wcześniej miałem okazje jeździć na moto ale nigdy o takiej mocy, po kilku razach idzie jakoś ogarnąć maszyne. 125 czy 250- jak ktoś 1 raz na moto siada to może lepiej 125.nawet po krótkim lataniu po lekkim terenie strasznie bolą łapy na początku.trzeba miec krzepę.
co do remontów to jak sie jakoś nie wykorzystuje maszyny w 100% to remonty mozna trochę przeciagnąć.4T może nie trzeba remontowac tak często ale czasami lubi sie sypnąć rozrząd a wtedy kasa leci.
za te pieniądze brałbym taką cr250 albo inne 2t. jak budżet byłby większy to 4t i enduro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 942
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
ogladalem kilka motocykli enduro i w porownaniu do crossow to droogie sa... czyli chyba kupie crossa :)

_________________
Są samochody... i jest BMW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
porównywalne enduro będą droższe. enduro to 4T, elektryczny starter, aku, lampki i homologacja. droższe w zakupie i utrzymaniu (cross 2T vs enduro 4T).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 02:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
na motorze jeszcze nie śmigałem, za to na quadzie :hurra:
wpierw na jakiejś "popierdówce" a nie quadzie, a teraz na słynnym japońskim niedzwiedziu
jaka była frajda to jest nie do opisania.


Gdybym miał tylko taki sprzęt samemu i odpowiednią miejscówke no i czas oczywiście, to bym śmigał śmigał do upadłego

można polecić, naprawde :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 13
Posty: 429
Lokalizacja: RABKA ZDRÓJ
Moje BMW: A3 8P , ex qp e36
Kod silnika: 2.0 TDI
krolmacius1 napisał(a):
trollu napisał(a):
kumpel w zeszłym roku kupił CR250 chyba za 7k. ściągnięta z UK.2003 rok. fajna maszyna, tyle że naprawdę mocna. za te pieniądze nie wziął bym nic innego



wlasnie wczoraj kumpel taka kupil tylko ze 2007r. :)

a jak wygladaja koszty zwiazane z utrzymaniem maszyny?


w 2T jako benzynke leje sie mieszanke olej najlepiej castrol R2 (bodajze) w stosunku 1:20 jak jest normalnie jak swiezo po remoncie 1:25 w remonty przy sprzedazy bez rachunkow nie wierz :) a z rachunkami wierz z przymruzeniem oka :) ... czyli normalnie na 5 L benzyny lejesz 100 mil oleju do tego dochodzi czyszczenie filtra powietrza , ktory jest pod siedzeniem i zurzycie napedu, opony ale glownie lancuch , najlepiej zeby byl x-oringowy czyli wzmacniany , najwazniejsze zeby dbac o oleje filtry a maszynka bedzie dluzej sluzyc , co do remontow i silnika jezeli jest na nicasylu sa 4 selekcje A najlepsza B C D w zaleznosci od warstwy nicasylu w cylindrze, moze byc rowniez tak ze jest wstawiona jest tuleja , nalozenie nowej powloki nicasylu jest bardzo kosztowne wiec zwroc uwage przy zakupie ktora selekcja tloka jest jezeli np A masz jeszcze b duzo jazdy, tloki wymienia sie w zaleznosci od uzytkowania zawodnicy ok 20 h natomiast normalny zwykly kowalski 50 h moze obleciec w wiekszych pojemnosciach np 250 cc remonty sa zadsza sprawa gdyz silnik nie dostaje tak w dupe jak setka jezeli w czyms moglbym jeszcze pomoc pisz pw

w 4T jest normalna wymiana oleju i co 15 mth a co do reszty ja jezdzilem 2T wiec temat 4T zostawiam znawca :)

_________________
pozdrawiam Tomek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 14:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
W crossie gdzie z silnika jest wyciśnięte o wiele więcej koników niż w enduro rozrabia się mieszankę 1;35,1;40
A w enduro np. yamaha dt 1;50 gdzie motocykl ma 15 koników mniej czyli nie jest wysilony:)
Porównanie pojemności 125ccm:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 13
Posty: 429
Lokalizacja: RABKA ZDRÓJ
Moje BMW: A3 8P , ex qp e36
Kod silnika: 2.0 TDI
DaVeRc napisał(a):
W crossie gdzie z silnika jest wyciśnięte o wiele więcej koników niż w enduro rozrabia się mieszankę 1;35,1;40
A w enduro np. yamaha dt 1;50 gdzie motocykl ma 15 koników mniej czyli nie jest wysilony:)
Porównanie pojemności 125ccm:)

nie no co Ty :) stanowczo za dużo, ten silnik będzie "kopcił" nie chodził pzdr

_________________
pozdrawiam Tomek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 19:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
DESTROYER napisał(a):
nie no co Ty :) stanowczo za dużo, ten silnik będzie "kopcił" nie chodził pzdr

Chyba kolego mylisz pojęcia:
tak jak ty napisałeś to wychodzi tak:na 20 litrów benzyny,1 litr oleju
a ja napisałem ze na 35,40 litrów ,1 litr oleju :)
I w tym stosunku rozrabia się mieszankę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 25 lutego 2010, 21:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mylenie pojęć to jest porównywanie dt do CR czy YZ ;)
kumpel leje chyba motula do 2T.obecnie oleje są dość porządne więc nie rozrabia się ich w taki proporcjach co np do WSK.
co do kosztów-tanie to nie jest czy to 2T czy 4T. Jednak powiedzmy w granicach 7k lepiej 2T.Kupując używane 4T można się bardziej naciąć. Jak ktoś kupuje swoje pierwsze moto to lepiej pojechać z kimś ogarnietym na oględziny bo można kupić skarbonkę. 2T często się remontuje ale to zależy od jazdy. jak ktoś lata turystycznie bez hardcoru to można trochę naciągac wymiany oleju itp. Przykładowo do CR jak ktos ostro lata olej w skrzyni powinno sie zmieniać co parę mth. a olej ku****o drogi . jak mocno sie maszyny nie eksploatuje to wiadomo że się tak mocno nie zużywa. A w 4T największą bolączką jest rozrząd. jak sie posypie to trzeba grubo bulic. Kupując 4T trzeba najpierw zebrać dobre info bo często co rok producenci wprowadzali konkretne zmiany. Np honda- CRF-X na początku strasznie sypał się rozrząd przez kombinowany wałek i dźwigienki. Przymierzając się do kupna tego modelu warto dowiedziec sie kiedy były modyfikacje rozrządu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 26 lutego 2010, 00:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Tak a propos wymiany oleju w skrzyni to polecam w amatorskiej jeździe używać sprzęgła tak często, jak tylko się da (w wyczynowej jeździe sprzęgło służy tylko do ruszania i strzałów w zakrętach, biegi można wbijać bez sprzęgła). Pozwoli to znacznie wydłużyć okres eksploatacji pomiędzy kolejnymi remontami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 26 lutego 2010, 08:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
trollu napisał(a):
mylenie pojęć to jest porównywanie dt do CR czy YZ ;)

To było porównanie tej samej pojemności i mocy obydwu motocykli,i każdy wie że yamaha dt przejedzie 30tyśięcy i dopiero się szykuje remont,no chyba ze ktoś ciągle do 11 tysięcy go kręci itd.

trollu napisał(a):
Przykładowo do CR jak ktos ostro lata olej w skrzyni powinno sie zmieniać co parę mth

Polecam olej Motul TransOil 10w40, 1litr kosztuje ok.30 złotych.
Dodam ze do Cr 125 wchodzi 750ml.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Motocross;)
PostNapisane: 26 lutego 2010, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 13
Posty: 429
Lokalizacja: RABKA ZDRÓJ
Moje BMW: A3 8P , ex qp e36
Kod silnika: 2.0 TDI
DaVeRc napisał(a):
DESTROYER napisał(a):
nie no co Ty :) stanowczo za dużo, ten silnik będzie "kopcił" nie chodził pzdr

Chyba kolego mylisz pojęcia:
tak jak ty napisałeś to wychodzi tak:na 20 litrów benzyny,1 litr oleju
a ja napisałem ze na 35,40 litrów ,1 litr oleju :)
I w tym stosunku rozrabia się mieszankę.


kolego jak ja pisalem ze na 5 L wychodzi 100 setka oleju to powiedz mi jakim cudem obliczyles ze na 20 L benzyny wychodzi 1 L oleju ;) ;) ?

_________________
pozdrawiam Tomek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL