BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34]Znaczne falowanie obrotów na zimnym silniku...
PostNapisane: 28 grudnia 2006, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Zima ujawniła kolejny problem. Otoz zaleznie od temperatury na dworze po odpaleniu samochodu dopoki silnik nie zlapie mi minimalnej temperatury faluja mi obroty. wystarczy ze wskazowka temperatury silnika ciut drgnie i juz jest wtedy ok. im bardziej zimno tym bardziej te obroty faluja. tak jak mowilem , jezeli zlapie choc minimalna temperature juz wszystko gra. czy spotkal sie ktos z czyms takim ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 48
Lokalizacja: Prudnik/Opolskie
Wygląda to na minimalną nieszczelność dolotu, przy niskich temperaturach elememty gumowe twardnieją, przy podniesieniu temperatury odzyskują swoją plastyczność.

_________________
Pozdrawiam
PaweÂł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
minimalna nieszczelnosc dolotu...dobrze by bylo...wymienilbym sobie gumy na nowe i po sprawie, ale podejrzewam ze to zbyt piekne aby bylo prawdziwe. ale dzieki wielkie za rade. zwroce na to uwage.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
zacząłbym od silniczka krokowego

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 12:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
silnik krokowy tak sie moze zachowywac przy zimnym silniku ? a za chwilke juz jest dobrze. wystarczy pare stopni ciepla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PruszkĂłw
dokładnie tak było w moim przypadku, elektrozawór powietrza(silnik krokowy) jak był już zużyty to obroty pływają wyłącznie przez chwile po włączeniu silnika,po wymianie silniczka obroty są idealne od razu, po za tym spalanie się trochę zmniejszyło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 13:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
a ja bym zwrócił uwagę na kable,cewki,świece ,palec,
jak jest zimno osadza się wilgoć a jak złapie temp. to wilgoć odparowuje.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
martin555 napisał(a):
dokładnie tak było w moim przypadku, elektrozawór powietrza(silnik krokowy) jak był już zużyty to obroty pływają wyłącznie przez chwile po włączeniu silnika,po wymianie silniczka obroty są idealne od razu, po za tym spalanie się trochę zmniejszyło


a czy byl u ciebie taki objaw ze im zimniej tym bardziej falowaly te obroty? teraz jak rano jest mroz to mi fura prawie gasnie , tak faluja mocno. czym cieplej te falowanie jest krotsze i mniejsze.
i co rozumiesz przez to ze jest zimny silnik? u mnie zlapie minimalna temperature i juz jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PruszkĂłw
jeśli mowa o silniku krokowym to nawet nie chodzi o minimalną temperaturę ponieważ nawet gdy zgasisz rozgrzany silnik i gdy zapalisz po upływie kilkunastu minut obroty znów lekko pływają przez chwile, a jeśli chodzi o zimę to dokładnie tak jak mówisz obroty mocniej falują u mnie podczas mrozu nawet do 1.6 tyś :( (żeby nie gasł regulowałem napiciem linki) stawiam na ten elektrozawór w silnikach m30 to by było naj prawdopodobne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
martin555 ale u mnie nie skacze tak jak u ciebie do 1,6 tys obortów. u mnie jak faluje to 800 i duzo mniej w zaleznosci od temperatury. czy zimniej tym schodzi w nizszy zakres obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PruszkĂłw
to znaczy u mnie pływał w zakresie od 1 tyś do 1,6 tyś obrotów po wyregulowaniu, tak aby po chwili na mrozie było normalnie,dlatego ty tak nie masz, ale wcześniej tak jak mówisz obroty również mi spadały tak ze prawie gasł i wtedy elektrozawór znów dawał dawkę powietrza i obroty rosły inaczej po prostu pływały aż nie wszedł do normalnej swojej pracy. wydawało by się ze można to zregenerować i owszem najlepiej wyjąć i przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem i nasmarować (z tym ostrożnie) ale daje to bardzo krótko trwały efekt, jeśli silniczek jest uszkodzony to nadaje się wyłącznie na śmietnik, proponuje poszukać kogoś kto ma identyczny i przełożyć w celu sprawdzenia czy na pewno winien jest krokowy(wymiana to chwilka w silniku m30)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
a czy w tym silniku jest już silniczek krokowy czy jeszcze zawór powietrza dodatkowego z bimetalem??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: PruszkĂłw
były to 3-pinowe elektrozawory z bimetalem, ale mogę się mylić :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2007, 14:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jak już to 2 pinowe; zasilanie grzałki w tym zaworze, tylko że jeśli tam był ten zawór a nie silniczek krokowy to raczej wątpliwa sprawa żeby przez niego falowały obroty.
falowanie jest typowym objawem dla silniczka krokowego ponieważ on cały czas prubuje korygować obroty natomiast zawór powietrza dodatkowego z bimetalem miał całkiem inną zasadę działania.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
mcgiver napisał(a):
jak już to 2 pinowe; zasilanie grzałki w tym zaworze, tylko że jeśli tam był ten zawór a nie silniczek krokowy to raczej wątpliwa sprawa żeby przez niego falowały obroty.
falowanie jest typowym objawem dla silniczka krokowego ponieważ on cały czas prubuje korygować obroty natomiast zawór powietrza dodatkowego z bimetalem miał całkiem inną zasadę działania.


Mam podobne objawy, tyle ze w e32 735iA z przepustnicą elektroniczna (EML) bez silnika krokowego... czy to znaczy że ta przepustnica jest do wymiany? Czy ew. mozna ją jakoś naprawić?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
michael napisał(a):
Mam podobne objawy, tyle ze w e32 735iA z przepustnicą elektroniczna (EML) bez silnika krokowego... czy to znaczy że ta przepustnica jest do wymiany? Czy ew. mozna ją jakoś naprawić?

Przykro mi ale słabo znam e32 :niepewny:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 14:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
mcgiver napisał(a):
michael napisał(a):
Mam podobne objawy, tyle ze w e32 735iA z przepustnicą elektroniczna (EML) bez silnika krokowego... czy to znaczy że ta przepustnica jest do wymiany? Czy ew. mozna ją jakoś naprawić?

Przykro mi ale słabo znam e32 :niepewny:


Moze ktoś inny pomoże? :(


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 15:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
...rozumiem, że czyszczenie i adaptacja przepustnicy nie pomaga ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
lolek1 napisał(a):
...rozumiem, że czyszczenie i adaptacja przepustnicy nie pomaga ??


Nie robiłem tego :( A powinienem? Dodam że nie świeci mi się EML podczas jazdy tylko chwilke po uruchomieniu silnika.

Nie wiem jak się zabrać do czyszczenia... jak zrobić adaptacje?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 15:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
michael napisał(a):
Nie robiłem tego :( A powinienem? Dodam że nie świeci mi się EML podczas jazdy tylko chwilke po uruchomieniu silnika.

Nie wiem jak się zabrać do czyszczenia... jak zrobić adaptacje?


Pozdrawiam


ja myślę, że to podstawowa czynność od której trzeba zacząć przy tego typu usterce....
nie wiem jak wygląda to u Ciebie ale ja w audi ściągałem rure z przepustnicy doprowadzającą powietzre z filtra powietrza, troche bęzynki ekstrakcyjnej, miękka sucha i czysta szmatka i pucowałem otwierając ją na max i paluchem... inny sposób to specjalny środek w spreju którym psikasz po przepustnicy otwartej i zamknietej i on rozpuszcza syf.. potem zapalasz i przepalasz ten syf ewentualnie spreżonym powietrzem traktujesz , ewentualnie wykrecasz przepustnice myjesz ją na lustro i zakładasz zpowrotem ...
trzeba tylko to robić delikatnie żeby nie wygiąć przepustnicy bo bedzie lipa...

adaptacja w silnikach audi jest przeprowadzana za pomocą złącza diagnostycznego i programu VAG-com lub inne tego typu... w BMW nie wiem ale pewnie podobnie ...
podczas adaptacji przepustnica wykonuje ruch od max do min i potem wszystko działa jak należy... :)

powiem tylko że poprawnie przeprowadzenie czyszczenia i adaptacji zasyfionej przepustnicy wpływa nie tylko na stabilność obrotów ale również często odmula silnik w większym stopniu jak nie jeden tjjjjunik :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL