BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32] Jak to jest z przepustnicą EML
PostNapisane: 7 marca 2007, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Mam problem z obrotami zaraz po rozruchu. Szczególnie gdy jest zimno. Obroty falują, czasem nawet nie mogę ruszyć z miejsca (automat, więc muszę wurzcać D na hamulcu). Silnik ma moc, bo jak go depne takiego falującego to przyśpiesza ładnie. Poza tym czasem jak muszę wyjechać z miejsca na parkingu i zapne wsteczny to auto wykonuje bardzo gwałtowne skoki; jakbym nagle wciskał gaz w podłogę i puszczał.
Falowanie jest bardzo duże, silnik raz ma pod 2000 obr, raz ~300... prawie gaśnie. Dlatego wole przegazować po odpaleniu.

Sytuacja delikatnie poprawia się gdy kilka razy przekręcę kluczyk w pozycji zapłonu i wyjme go, poprawie się także chyba gdy wcisne w takiej pozycji gaz kilka razy.

Stąd pomysł że być może to zabrudzony EML.

Tylko dlaczego na całkiem ciepłym obroty trzyma bardzo dobrze i ładnie zapala?

Czy ktoś sprawdzał czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu gdy naciska się gaz, porusza się przepustnica (otwiera, zamyka)?



Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 7 marca 2007, 14:37 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
michael napisał(a):
Czy ktoś sprawdzał czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu gdy naciska się gaz, porusza się przepustnica (otwiera, zamyka)?


wydaje mi sie że dopiero po odpaleniu silnika przepustnica zaczyna działać ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 17:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Przemek napisał(a):
michael napisał(a):
Czy ktoś sprawdzał czy po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu gdy naciska się gaz, porusza się przepustnica (otwiera, zamyka)?


wydaje mi sie że dopiero po odpaleniu silnika przepustnica zaczyna działać ....


:( Też mi się tak wydaje :(

Ale wobec tego czy dodawanie gazu przy odpalaniu by coś zmieniało? Bo wydaje mi się że mój łatwiej odpala gdy dodaje gazu... ale może to tylko efekt psychologiczny?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
nie wiem, ale wiem ze nie mozna dodawac gazu przy uruchamianiu silnika.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 17:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
stones1 napisał(a):
nie wiem, ale wiem ze nie mozna dodawac gazu przy uruchamianiu silnika.


Jak jest wszystko ok to nie można :( Jak coś jest nie sprawne to czasem trzeba :(


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
stones1 napisał(a):
nie wiem, ale wiem ze nie mozna dodawac gazu przy uruchamianiu silnika.


Jest tak że jak jest przekręcony kluczyk i dodaje się gazu to przepustnica się porusza; rozebrałem dolot... poza tym widać ośkę.

Jak włożyłem palce do przepustnicy żeby "wymacać" klapke i wyłożyłem palce czarne :) Więc chyba było / jest "trochę brutno". "Nawaliłem" tam "trochę" WD-40, psikałem i ruszałem przepustnicą. Zablokowałem także gaz gdy psikałem by WD-40 doszło możliwie wszędzie. Potym silnik zapalił bardzo średnio... ale chyba WD-40 nie jest dobrym paliwem :D Gdyby było pisałoby na opakowaniu :D

Przejechałem kawałek, silnik ładnie pracował... ale to wszystko mogą być złudzenia. Pojdę do niego za 3h i sprawdzę jak odpali zimny i bez gazu (ostatnio bez gazu było trudno :()



No i byłem ok 22 przy samochodziku, kręcić rozrusznikiem trzeab było długo jak zawsze :(

Ale wydaje mi sie ze obroty stabilniejsze...

Czy to wogule mozliwe by WD tak zaaplikowane moglo pomoc?



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL