BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Temperatura silnika
PostNapisane: 7 marca 2007, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Od pewnego czasu z moim autem dzieją się różne cuda. Między innymi wskazówka temperatury dochodzi do ok. 3/4. Nie dochodzi do czerwonego pola, zatrzymuje się na 3/4. Kolega, który miał już 2 E30-tki mówił, że spadnie po "przygazowaniu" i rzeczywiście - jeśli wkręcę auto na wyższe obroty to wtedy wskazówka wraca do połowy skali. Najczęściej temperatura rośnie w korkach. Po otworzeniu maski nie można dotknąć przewodów (rur raczej) z obu stron chłodnicy - są tak gorące.

Nie dzieję się tak zawsze, tylko czasami, ale i tak nie sądzę, żeby to było normalne.

Czego to może być wina?

Silnik 1596 cm3 M40 z lpg. Przed zimą wymieniłem płyn chłodniczy na magiczną miksturę z autobusów (do -40st C ;] ) - i przez zimę było ok. Może wymienić go na "letni" ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
po pierwsze termostat
po drugie pompa wody
po trzecie odpowietrzenie układu

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zacznij od pkt. nr 3 z listy Kucharza

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
U mnie M40 zaczęło się grzać przez walnięte wisko. Sprawdź to też :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 22:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
sprawdz wisko bo u mnie jak było walnięte to załanczało się jak temperatura dochodziła do 3/4 na skali

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
wisko będzie dobre, skoro po przegazowaniu chłodzi :) chłodnica ! ja tak miałem, a cuda robiłem, pompa wody, termostat, 4 razy odpowietrzałem...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Odpowietrzony jest... w zime było ok, przyszła wiosna i takie dziwne rzeczy się dzieją...


....chyba nie będzie wyjścia i jak już pojadę na diagnostykę to zapytam i o to ;p

MichcioManiak, a Ty co miałeś z chłodnicą? Wymiana, regeneracja, czy jeszcze coś innego?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 16:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
U mnie było to samo, niby się przegrzewała, kupiłem nowe wisko - troszka dało rade i po jakimś czasie znów to samo, kupiłem drugie wisko - org za 300zł i znów to samo... Padła pompa wody, wymieniłem - nie dało rady, grzeje się dalej, wymieniłem termostat, nie dało rady... w tym czasie padł stary motor, głowica itp. a że miałem pod ręką używkę w dobrej cenie, założyłem... no i znów się grzeje... pożyczyłem od kolegi chłodnice z jego buni - przestała się grzać - i nawet specjalnie się nie przykładałem do odpowietrzania. Pożycz od kolegi chłodnice i sprawdz.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
kolega, który ma E30 ma tam zamontowany silnik 3.0 z serii 7 z ogromną chłodnicą, chyba do bagażnika bym sobie ją wsadził :P

dziękuję za radę, na pewno się przyda ;-)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 12:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 989
Lokalizacja: W&M
wczoraj w swojej e36.. mialem taki sam problem .. kiedys to samo .. pozniej po spadnieciu temparatury zajrzalem w chlodnice.. bylo tam malo plynu ... bedzie to tym samym spowodowane co pisaliscie wyzej ?

_________________
[you] Nie wiesz Jaki Masz kolor ? sprawdz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5186
a8 vs 7e65 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31407


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 16:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Dziś dolałem nieco wody, bo płyn kończył się gdzieś na dole zbiornika przy chłodnicy, przy okazji odpowietrzyłem układ (nie wiem, jak sam z siebie nabrał powietrza)... wracając do domu było ok, jutro po dłuższej trasie napiszę, czy rzeczywiście takie drobne zabiegi pomogły.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: ramstein
witam to nie kwestia odpowietrzenia tylko właściwej ilości płynu chłodzącego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2007, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
tu sie nie zgodzę z kolegą Mirkiem, mam teraz nową chłodnice, pompe wody i termostat, nawet jak mam poniżej minimum płynu w chłodnicy temp. mi nie wzrasta...

no a płyn gdzieś tak czy siak mi ucieka... i się nie przegrzewa...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, 07:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 989
Lokalizacja: W&M
czyli u mnie co moze byc przyczyną .. ?

_________________
[you] Nie wiesz Jaki Masz kolor ? sprawdz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5186
a8 vs 7e65 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=31407


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2007, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
u mnie jest lepiej.... po dolaniu płynu i odpowietrzeniu.... niestety codziennie dostaje się jakaś mała ilość powietrza do układu, a śruba odpowietrzająca nie da się dociągnąć do końca (jakby zjechany gwint).


Przy wyższych obrotach łatwiej utrzymać temperaturę, wentylator się wtedy szybciej kręci (?) , termostat jest ok, przewody raczej szczelne.... nie widać wycieków.

Ktoś ma jakieś nowe pomysły co może być nie tak?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2007, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 43
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e30is
Kod silnika: m44b19
Witam ja miałem tez problem z temperatura i tez właśnie na postoju okazało sie ze jest za mało płynu w chłodnicy dolałem i problem znikł. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2007, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Proste rozwiązania są najskuteczniejsze - uzupełnienie poziomu płynu chłodniczego i odpowietrzenie układu pomogło :-)

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL