BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
i znowu w głowie e39 ;-)

Przekonuje mnie ta końcówka produkcji. 2001,2002. Jak przeglądam wiele aut, ma jednego lub dwóch właścicieli. Jest trochę e39 co są od początku w Polsce z pierwszym właścicielem. Mam wrażenie, że historia bardziej pewna i spokojna mimo przebiegów niż w E46 - przeglądając te oferty mam wrażanie, że każde ma jakąś przygodę.

w E39 chyba byłoby najlepiej wybrać mi 3,0 D!.

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Tomek pewnie tak :P

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
ESOX napisał(a):
w E39 chyba byłoby najlepiej wybrać mi 3,0 D!.

a ja wziąłem 2,5 bo mniej pali , w trasie nawet do 6,0l/100km no i jest w manuału a większość 3,0 jest w automacie,

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 8 lutego 2010, 23:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 522
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 328ci
Miałem dwie e39, a teraz jeżdżę e46. Na jazdę na miejscu, na krótkie odcinki, jazdę bocznymi drogami polecam e46. Daje większą frajdę, jest zdecydowanie zwinniejsza i poręczniejsza.
Ale za to na trasę... Komfort jazdy, ilość miejsca, dłuższe odcinki z większą prędkością.. E39 w takich warunkach wygrywa.
Co do kosztów eksploatacji, to są podobne. E39 będzie palić trochę więcej.
Jakość wykonania lepsza w e39. Wyposażenie też zazwyczaj lepsze w 5.

_________________
viewtopic.php?t=45082


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 marca 2010, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
ciężko znaleźć dobre (podkreślam dobre, nie baadzo dobre) e39 i e46. Inaczej w ogłoszeniu inaczej na żywo :-(.

Mam jedno na oku, po dzisiejszej wizycie. 2,0 D E46 z 2001 r (przed liftem), cóż miała być po lifcie ale b. mi sie podoba. Według mnie nie mam nic do zarzucenia. Właściciel zgodził się bez problemu na wizytę u mojego mechanika...bo moje oko to nie to samo co wizyta na przeglądzie. Właściciel dużo włożył w autko (wymiany, serwis itp), dbał nie na pokaz a z serca o autko, od amorków po poduszki pod silnikiem..... Ma jedno ALE....
jest w AUTOMACIE :-( właściciel ostatnio wymienił olej, mówi, że wszystko jest oki.

i tu do Was pytanie. Rozumiem kwestia przestawienia się z manuala to nie problem( nigdy nie jeździłem automatem) ale jak sądzicie jak to będzie w praktyce, użytkowaniu - zawodności i niezawodności, w kosztach....???? Bać się czy jak będzie ogólnie sprawny i warty pieniędzy to brać. Podobno automat w benzynie to dobry automat a automat w dieslu to GM i jest kapryśny..... Pytam bo średnio mi się uśmiecha jak się to się często chrzani (nawet jak się dba).

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 marca 2010, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
a tak w ogóle jest alternatywa dla tej skrzyni GM, przy awarii znowu trafia GM, czy może jest inna (BM). A może przed liftem nie było GM ;-)

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 marca 2010, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W e46 był chyba tylko automat GM. ZF bym w starszych E39. Jesteś z wawy, jak dużo śmigasz po mieście to szybko docenisz automat i ciężko Ci będzie wrócić do manuala ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 marca 2010, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Warszawa.

Nawet jak całe auto będzie na 5+ to jednak boje się automatu (może nie tyle jazdy) co eksploatacji, awarii, kosztów. Może zakupić auto i od razu zainwestować w nową skrzynię;-)?. Swoją drogą to pada od razu, czy da się wyczuć....że kończy się żywotność tego elementu?

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 marca 2010, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Generalnie da się wyczuć. Jeżeli auto poza tym to igła i nic nie wskazuje na zużycie automatu to może jednak warto wziąć?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Czy igła (nie lubię tego określenia - omijam takie ogłoszenia ;-) ) to się okaże jak podjadę na jakiś przegląd.
Szkoda, że to przedliftowiec ale wydaje sie, ze będzie bardzo oki.
chyba te przed liftem 46 aż takie złe nie były... Ogólnie mnie tylko ta skrzynia automat przeraża. No ale jak da się wyczuć.

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
przyłączę się do tematu, posiadam e39 530d z 2000r. przed FL, poniżej przedstawiam Ci koszty eksploatacji mojego auta w przeciągu prawie dwóch lat, koszty te nie uwzględniają ubezpieczeń oraz opon (w tym roku kupiłem komplet zimówek za 1300pln, oraz prawdopodobnie kupię komplet letnich)jak widać koszty nie są jakieś wielkie, a od całości trzeba by odjąć koszt zakupu i kodowania kluczyka i malowania maski oraz polerki auta,

Obrazek

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
ESOX napisał(a):
to jednak boje się automatu (może nie tyle jazdy) co eksploatacji, awarii, kosztów.

to sobie kup 525d po lifcie, czesciej wychodzily w manualu niz 530d

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
różnica jest zasadnicza
3 Series jezdzi klasa robotnicza (np BIGPUN)
5 Series jezdza prezesi (np Frank)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
Hans' napisał(a):
różnica jest zasadnicza
3 Series jezdzi klasa robotnicza (np BIGPUN)
5 Series jezdza prezesi (np Frank)


prezesi jeżdżą- a raczej sa wożeni 7er:)

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 629
Moje BMW: 530d
Kod silnika: Diesel na pole !
DarPiet napisał(a):
Hans' napisał(a):
różnica jest zasadnicza
3 Series jezdzi klasa robotnicza (np BIGPUN)
5 Series jezdza prezesi (np Frank)


prezesi jeżdżą- a raczej sa wożeni 7er:)


nie nie nie, 7er są wożone tylko grube ryby - elita (np 7ka)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 12:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Hans' napisał(a):
różnica jest zasadnicza
3 Series jezdzi klasa robotnicza (np BIGPUN)
5 Series jezdza prezesi (np Frank)



:rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 3 marca 2010, 13:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Jeśli mogę Ci doradzić to wybierz E39 523/528. Jeśli nie jesteś przeciwnikiem LPG to nie ma przeciwwskazań do montażu instalacji. Też miałem obawy jak kupowałem swoją (w automacie), że się popsuje i że drogo będzie. Myliłem się. Wsiądziesz i po paru kilometrach jesteś w stanie ocenić stan automatu. Jesli szarpie, przeciąga biegi to znaczy że trzeba sobie odpuścić taki egzemplarz. Poza tym jest kilka zalet automatu: jest wielkie prawdopodobieństwo że takim autem nie jeździł gówniarz i nie katował samochodu, nie palił kapcia itd..., auto na ogół ma silnik w lepszej kondycji z racji innego sposobu użytkowania, nie denerwujesz sie w korkach trzymając cały czas sprzęglo lub co chwila wrzucając bieg, a na trasie jedziesz 120 Km/h i na obrotomierzu 2 000 obr. Moja najechane mam 270 000 km, z silnikiem nic się nie dzieje, ze skrzynią również. Jeżdżę raczej tylko po mieście, także gaz i automat to dla mnie najlepsze rozwiązanie. Spalanie na poziomie 16-17 LPG w trasie około 10-11.
Na dwa dni zamieniłem sie z kolegą na E46 330d. w manualu. Fajnie jedzie -to fakt ale nawet nie wiesz jak się cieszyłem gdy odzyskałem auto. Jednak komfortem, ilością miejsca i jakością wykonania te auta się różnią (w sumie to różne klasy). Są to oczywiście moje subiektywne odczucia więc rób jak uważasz ale dla porównania prezjedz się z kimś takim i takim samochodem i sam ocenisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 22:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
witam jako posiadacz 7 stwierdzam że coś jest nie tak , nikt mnie nie wozi tym autem sam muszę prowadzić , sprawdzałem po vinie i nie było kierowcy na wyposażeniu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 22:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Hans' napisał(a):
różnica jest zasadnicza
3 Series jezdzi klasa robotnicza (np BIGPUN)
5 Series jezdza prezesi (np Frank)


nie nie. Prezesi i owszem, jezdzą 5 series , ale obowiązkowo z silnikiem diesla ( np Hans' )

Mniej zamozni wyrobnicy skromnie przemykają w 5 series z małomodnymi benzynowymi dinozaurami pod maską.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, 22:36 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
ESOX napisał(a):
Rocznie 15 tyś km.


Kup benzynę.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL