BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2007, 15:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
lolek1 napisał(a):
michael napisał(a):
Nie robiłem tego :( A powinienem? Dodam że nie świeci mi się EML podczas jazdy tylko chwilke po uruchomieniu silnika.

Nie wiem jak się zabrać do czyszczenia... jak zrobić adaptacje?


Pozdrawiam


ja myślę, że to podstawowa czynność od której trzeba zacząć przy tego typu usterce....
nie wiem jak wygląda to u Ciebie ale ja w audi ściągałem rure z przepustnicy doprowadzającą powietzre z filtra powietrza, troche bęzynki ekstrakcyjnej, miękka sucha i czysta szmatka i pucowałem otwierając ją na max i paluchem... inny sposób to specjalny środek w spreju którym psikasz po przepustnicy otwartej i zamknietej i on rozpuszcza syf.. potem zapalasz i przepalasz ten syf ewentualnie spreżonym powietrzem traktujesz , ewentualnie wykrecasz przepustnice myjesz ją na lustro i zakładasz zpowrotem ...
trzeba tylko to robić delikatnie żeby nie wygiąć przepustnicy bo bedzie lipa...

adaptacja w silnikach audi jest przeprowadzana za pomocą złącza diagnostycznego i programu VAG-com lub inne tego typu... w BMW nie wiem ale pewnie podobnie ...
podczas adaptacji przepustnica wykonuje ruch od max do min i potem wszystko działa jak należy... :)

powiem tylko że poprawnie przeprowadzenie czyszczenia i adaptacji zasyfionej przepustnicy wpływa nie tylko na stabilność obrotów ale również często odmula silnik w większym stopniu jak nie jeden tjjjjunik :hyhy:


No właśnie :( Czyli jeśli potrzebna jest adaptacja to lepiej się do tego nie brać bez interfejsu do podłączenia komp i softu którego nie mam :(.

Myślałem tam dziś napsikać WD-40 (do środka przepustnicy), tylko bałem się że coś uszkodze... kiedyś nawet dobrałem się do tej przepustnicy, klapka chodzi bardzo ciężko, praktycznie nie mogłem jej dwoma ruszyć palcami, naciskałem już mocno a ta nie ruszyła nawet milimetr... bałem się pokrzywić; stąd pomysł że jeśli na przekręconym kluczyku przepustnica porusza się razem z gazem to można by położyć coś na gaz i tak odchylić tą klapkę (jej własnym silniczkiem) i wtedy napsikać.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 10:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
michael napisał(a):
No właśnie :( Czyli jeśli potrzebna jest adaptacja to lepiej się do tego nie brać bez interfejsu do podłączenia komp i softu którego nie mam :(.

Myślałem tam dziś napsikać WD-40 (do środka przepustnicy), tylko bałem się że coś uszkodze... kiedyś nawet dobrałem się do tej przepustnicy, klapka chodzi bardzo ciężko, praktycznie nie mogłem jej dwoma ruszyć palcami, naciskałem już mocno a ta nie ruszyła nawet milimetr... bałem się pokrzywić; stąd pomysł że jeśli na przekręconym kluczyku przepustnica porusza się razem z gazem to można by położyć coś na gaz i tak odchylić tą klapkę (jej własnym silniczkiem) i wtedy napsikać.


Pozdrawiam


myśle że jeśli przepustnica jest sterowana elektronicznie a nie przez linkę to trzeba jakiś sposób wymyślec żeby się otwarła , napewno nie na siłe jak to próbowałeś :wstyd:
no i WD-40 :wstyd: chyba nie jest najlepszym środkiem do tego celu...

raczej podjedź do jakiegoś dobrego sewisu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 12:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
lolek1 napisał(a):
michael napisał(a):
No właśnie :( Czyli jeśli potrzebna jest adaptacja to lepiej się do tego nie brać bez interfejsu do podłączenia komp i softu którego nie mam :(.

Myślałem tam dziś napsikać WD-40 (do środka przepustnicy), tylko bałem się że coś uszkodze... kiedyś nawet dobrałem się do tej przepustnicy, klapka chodzi bardzo ciężko, praktycznie nie mogłem jej dwoma ruszyć palcami, naciskałem już mocno a ta nie ruszyła nawet milimetr... bałem się pokrzywić; stąd pomysł że jeśli na przekręconym kluczyku przepustnica porusza się razem z gazem to można by położyć coś na gaz i tak odchylić tą klapkę (jej własnym silniczkiem) i wtedy napsikać.


Pozdrawiam


myśle że jeśli przepustnica jest sterowana elektronicznie a nie przez linkę to trzeba jakiś sposób wymyślec żeby się otwarła , napewno nie na siłe jak to próbowałeś :wstyd:
no i WD-40 :wstyd: chyba nie jest najlepszym środkiem do tego celu...

raczej podjedź do jakiegoś dobrego sewisu :)


Na przekreconym kluczyku wystarczy nacisnąć gaz :) Wczoraj sprawdziłem to. Kwestia... jaki środek najlepszy?



Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 12:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
proszę bardzo np coś takiego : http://moto.allegro.pl/item169777122_zm ... 400ml.html

z adaptacją to wiem, że czasem działa odpięcie aku na pare min i przekrecenie stacyjki przy odłączonym aku... ale to zasłyszane więc nie wiem czy w ten sposób usuniesz poprzednie nastawienia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL