BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 19:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 10:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
Zbliża się kolejna "dycha" czyli czas na zmianę.
Przywiozłem e39 z przebiegiem 145k km i od razu zmieniłem na Castrol Magnatec 10W40 bo nie wiedziałem co i kiedy było tam wymieniane, przy okazji wszystkie filtry.
Teraz lada moment będzie 155 i zmieniam olej na Petronas Syntium.
Wiem, że olej nie jest popularny, ale jestem do niego w pełni przekonany, ale tak z ciekawości zalewa ktoś tym? :)
Castrol był OK, nic się nie działo ani nic nie brało więc uważam się, że zostanę przy 10W40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
PinBack, przy tym samym przebiegu zmieniłem olej z półsyntetyku na syntetyk, jak narazie wszystko ok więc może warto przejść na syntetyk?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 12:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Na syntetyku należy jeździć najdłużej jak się da.
To jest najlepsze zabezpieczenie dla silnik i przebieg nie ma tu nic do rzeczy.
Ile razy można wałkować jeden temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Mój diesel ma 240 tyś i leję 0W40
Po 17tyś znika mi z 2mm na bagnecie - tyle robię rocznie.
Olej tylko taki jaki zaleca producent ze wskazaniem jak najbardziej " syntetycznego "

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
własnie nigdy nie analizowałem tego co zalecał producent przy tych 5kach.
To może faktycznie zaleję syntetykiem? Tylko czy warto skoro na półsyntetyku nic się nie dzieje? ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 8 marca 2010, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - 280000 i caly czas 5w30 - zmiany co 25 -lub co rok - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 9 marca 2010, 15:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
PinBack napisał(a):
własnie nigdy nie analizowałem tego co zalecał producent przy tych 5kach.
To może faktycznie zaleję syntetykiem? Tylko czy warto skoro na półsyntetyku nic się nie dzieje? ;)


Ech...
" własnie nigdy nie analizowałem tego co zalecał producent przy tych 5kach " a może powinieneś ?
Samochody przystosowane do rzadkich olei mają inaczej spasowane elementy , pompy czy kanały olejowe. To że lejesz minerał zamiast syntetyka i nie pali się smarowanie wcale nie oznacza ze jest dobrze. Z racji większej gęstości oleju mamy jego duże ciśnienie co nie wiąże się z odpowiednim przepływem oleju przez panewki który ma stworzyć film olejowy o odpowiedniej grubości. Ten film smaruje i chłodzi elementy łożyskujące. Jeżeli zmniejszysz przepływ - zmniejszysz chłodzenie. Zmniejszając chłodzenie zwiększasz zużycie oleju który będzie coraz gorzej spełniał swoje właściwości itd...
Prowadzi to do przepalenia się oleju i tworzenie nagarów. W skrajnych przypadkach doprowadzających do znacznego przewężenia się a nawet zatkania kanałów. Tak często jest z hydraulicznymi popychaczami czy kanałami smarowania turbiny w turbinie.

" Tylko czy warto skoro na półsyntetyku nic się nie dzieje? ;) "
A co się nie dzieje ?
Silnik się szybciej zużywa czego nie jesteś w stanie stwierdzić.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 9 marca 2010, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47
Panowie podepnę się pod temacik mam takie pytanko ponieważ pierwszy raz wymieniam olej w mojej bawarce i pierwszy raz mam styczność z wkładem filtra a nie jak do tej pory z kompletnym filtrem jako całość.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Pytanie następujące : czy wymienię ten wkład w moim silniku odkręcając tylko pokrywę nr 3 ,czy muszę zdejmować osłonę ,która otacza ta pokrywkę :)

_________________
__________________________________________
Zobacz moją bawarke --->>> viewtopic.php?f=6&t=63733

Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 9 marca 2010, 16:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Bartosz_E30 napisał(a):
Na syntetyku należy jeździć najdłużej jak się da.
To jest najlepsze zabezpieczenie dla silnik i przebieg nie ma tu nic do rzeczy.
Ile razy można wałkować jeden temat?

zdziwisz sie jak dlugo...

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 10 marca 2010, 08:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
muda44 napisał(a):
" Tylko czy warto skoro na półsyntetyku nic się nie dzieje? ;) "
A co się nie dzieje ?
Silnik się szybciej zużywa czego nie jesteś w stanie stwierdzić.


Czyli Twoim zdaniem powinienem zalać 0W40 i sprawdzić czy nie bierze oleju i wtedy będę wiedział, czy
Bartosz_E30 napisał(a):
Na syntetyku należy jeździć najdłużej jak się da.


0w40 czy 5w30 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 10 marca 2010, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
może być 5w40, ja zalałem Liqui Moly

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 10 marca 2010, 14:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Strona Castrola , Valvoline , Shell - jest zakładka - dobierz olej do swojego auta.
Tam jest wszystko.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 11 marca 2010, 08:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E60
Kod silnika: N54b30A
a czy można tak sobie zalewać te oleje jak się chce? np kupował samochód w Niemczech i nie wiem jaki był olej zalany powiedzmy tak przykładowo ze był 5w40 ja zalałem 10w40 a teraz bym zalał albo 5w40 albo 0w40 to nie będzie nic koligować ? ze przechodzę z 10w 40 na 0w40 ? ktoś mi kiedyś powiedział ze jak się zaleje inny olej niż był wcześnie to sobie można zrąbać silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 11 marca 2010, 17:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Pewnie powiedział Ci to pan Henio który naprawiał 125P :]
Kiedyś tak było że oleje mineralne były niedopracowane i wytrącał się z nich szlam - nagar.
Nagar ten miał ten plus że uszczelniał wyrobione stwardniałe uszczelnienia. Jak do takiego silnika ktoś zalał syntetyk to olej ten mając lepsze właściwości myjące wypłukiwał nagar i silnik miał nieszczelności. Dzisiaj choćby przeciętny minerał ma dobre właściwości płuczące i nie ma tak zasyfionych silników jak kiedyś.

Powiem Ci że teście kupili w 2000r VW LUPO i jeździli przez 7 lat na 15W40 a silnik w tym aucie ma jeździć na minimum 10W40.Od 3 lat jeździ nim moja żona. Dwie wymiany temu zalałem 10W40 i nie ma problemów ani wycieków. A silnik lepiej odpala na mrozach i ciszej pracuje.

Moje 530D było zalewane 0W30 a ja leję 0W40 - bo lubię czasem przycisnąć a 0W40 lepiej się trzyma przy wyższych temperaturach.
Znowu 0W30 jest olejem bardziej energooszczędnym - mniejsze opory dla silnika.
Przy czym producent zaleca 0W40 a że może być 0W30. Tak wiec zmieniłem.

Przy zmianie np z minerała na pełen syntetyk warto by przepłukać silnik nowym olejem.
Tak dla pewności - chociaż nowe oleje są ze sobą mieszalne.
No i oczywiście zmiana filtra oleju !!!!
Nigdy nie wyleci wszytki olej.
Zawsze coś zostanie.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Olej przy 150k km
PostNapisane: 12 marca 2010, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E60
Kod silnika: N54b30A
no to gitara bo właśnie zbliża mi się wymiana oleju a miałem zalany 10w40 castrol magnatec pól syntetyk a widzę na stronie castrola ze do mojego silnika jest Zalecany Edge Sport 0W-40 Dobry Edge 0W-30 Dopuszczalny Edge 5W-30 wiec zaleje pewnie 0w40 no to tylko jedna wymianę przeleciałem na 10w40 bo w Niemczech pewnie był zalany syntetykiem thx za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL