xDrive, to stały napęd na 4 koła (a nie tak jak niektórzy uważają "dołączany" jak w Volvo, VW, Saabie, Audi Haldex) dzieli w stosunku 60% tył, 40% przód. Dzięki czemu w normalnej jeździe jest wrażenie jakby się jeździło normalnym RWD. W rozdzielaczu jest zamontowane specjalne sprzęgło sterowane elektronicznie - w momencie kiedy przykładowo tylna oś straci przyczepności to system przekazuje więcej napędu na przednią i vice versa. Może być tak, że przekaże 100% na przód i 0% na tył i na odwrót. Ciekawe w tym napędzie jest to, że potrafi nawet przekazać 100% napędu na 1 koło. W momencie kiedy 3 koła stoją na lodzie, a jedno na asfalcie, system wyczuwa, że 3 koła są w poślizgu, przychamowuje je i przekazuje cały moment na to jedno koło które postawiło opór.
http://www.youtube.com/watch?v=8aAVOLyQ9gE&NR=1Ogólnie ten napęd jest trochę niedoceniony w stosunku do quattro, ale uważam, że jest jak najbardziej porównywalny, a może nawet lepszy ze względu szybkość reakcji na zmienne warunki na drodze. Nie ma z nim jakichś większych problemów z eksploatacją, przynajmniej nie słyszałem, żeby komuś się posypał na grubo. Jak wyłączysz całkowicie DTC to jeździ jak Subareta na śliskim, miałem okazję pojeździć autami z tym napędem pracując w Bawarii Motors, ganialiśmy 530xd, X6 35d, 330xd po śniegu i naprawdę szły pięknie bokami z 4 kół.
Teraz jakbym miał kupować 3er to szukałbym 330xi albo 335xi