Pacjentem jest nieco zaniedbane E38.
Rok 1994, silnik 4.0, przebieg niepewny ale ok. 350tys, manual, najprawdopodobniej nie był w poważnym wypadku, po sprawdzeniu lakieru okazało się że był malowany tylko tylny prawy bok.
Jest to moje drugie E38 w ostatnich kilku tygodniach - poprzednie 730i było złym zakupem, zamieniłem je za to które mam obecnie.
Jest to auto które będzie służyć nie tylko jako dupowóz ale także jako pojazd do ciągnięcia lawety na zawody i treningi. Dlatego też ciesze się że to manual. No i spalanie dużo niższe.
Lista rzeczy które trzeba zrobić przy tym aucie jest długa. Na dzień 04/04/12 zostało zrobione:
- Całkowita regeneracja tylnego zawieszenia
- Wymienione sprzęgło
- Wymieniony wybierak oraz lewarek od M3
- Zegary zmienione spowrotem na europejskie
- Naprawione schowki i elementy tapicerki
- Zdemontowane liczne elementy tapicerki, wyczyszczone tam gdzie oko nie sięga
- Wypolerowane elementy drewniane
- Naprawiony szyberdach (częściowo)
- Usunięcie ringów (wiocha moim zdaniem)
- Naprawy blacharskie na całym aucie, malowanie 2/3 auta
- Wymienione piasty kół tylnych
- Naprawione/wymienione mechanizmy podnoszenia tylnych zagłówków
- Montaż oświetlenia ambient na podsufitce (retrofit z nowszych E38)
- Naprawa rolety tylnej szyby - niestety znów jest problem, potrzebna nowa roleta
- Uzupełnienie uszkodzonych kontrolek, brakujących guzików
- Wymiana uszkodzonych listew zewnętrznych
- Naprawa hamulca ręcznego - wymiana szczęk i linek
- Progi oryginalne od E38 po lifcie w kolor nadwozia
- Malowanie "dołu" auta w kolor nadwozia czyli usunięcie czarnego paska na zderzakach
- Wymiana poduszek tylnych amortyzatorów
- Sprężyny obniżające p/t -35/-30
- Wymiana przepływki
- Kodowanie zegarów żeby usunąć błąd trans. failsafe program, check reverse lights (jest zakodowany jako automat)
- Kupienie dywaników
- Pranie tapicerek
- Lampy z białym kierunkiem na tył
- Monitor 4:3 MK2 z TV i nawigacją
- Regeneracja przedniego zawieszenia, drążków kierowniczych
- Wymiana przednich i tylnych tarcz hamulcowych
- Uzupełnienie na tylnej osi brakującego czujnika zużycia klocków hamulcowych
- Naprawa zacinających się drzwi pasażera
- Remont góry silnika
- Wymiana jednej z sond lambda
- Ogarnięcie delikatnie pierdzącego wydechu
- Koła 19" od E65 styling 95
- Xenon
- Monitor 16:9
- Wymiana szyby czołowej
- Wymiana uszczelek szyberdachu i ogólnie ogarnięcie szyberdachu
- Zmieniarka MP3
- Wymiana pompy wspomagania, drążków kierowniczych, podpory drążka, końcówek
- Regeneracja przekładni
- Wymiana krzyżaka na kolumnie kierowniczej
- Amortyzatory Bilstein B12 i sprężyny Eibach
Temat ten robię dla siebie bo zdaje sobie sprawe z tego że jest to raczej auto przeciętne i niczym się nie wyróżniające - raczej nikogo nie będzie interesowało. Ale w tym temacie chodzi o to, żeby udokumentować przekształcenie tego dupowózu w igiełkę. W końcu po ogarnięciu tego co powyżej przyjdzie czas na stylistykę i przyzdobienie wnętrza w różne dodatki. Ale jak to się mówi - first things first.






Montaż oświetlenia ambient:


I po



Stare, nie wiedzieć czemu w mph:

Rozebrane:




Zamontowane progi poliftowe, auto umyte i po woskowaniu:



Pierwsza bezskuteczna próba poradzenia sobie z żółtymi soczewkami:

Montaż 4:3:

Odkrywanie różnych rzeczy w trakcie:

Kładzenie wiązki - cel - ma być tak jak z fabryki:





Przy okazji ogarnięte ognisko rdzy, usunięte, starte i zakonserwowane:






Regeneracja przedniego zawiasu, na fotce elementy ZREGENEROWANE. Koszt niewielki, 40tys km później, wszystko gra!

Wymiana ramki w drzwiach:


Zapchane spryskiwacze, oczyszczanie:


Oczyszczony też zbiornik i pompy, w środku było trochę brudu który znów by zapchał układ:




Pokrywy od foteli:

Wleciała z powrotem skrzynia 6-biegowa i od razu na trasie padł rekord spalania:

Trafiła się niesamowita okazja z kołami:



Zmiana docisku...

Zacięty termostat = pęknięta głowica. Remont całej "góry" silnika:






Xenony i zmieniarka MP3:


Przed i po:


Zmieniarka działa:

Sesja:




16:9:

Wymiana przednich amortyzatorów (podejście 1), wcześniej tarcz i klocków:

Pierwsze podejście do CarX (na razie bez postępu, brak czasu i wolnych środków):


Bilstein B12:



Zamontowany i ułożony:







DVB-T




Film:

Aktualne testowe rozmieszczenie anten:
