BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540 jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
PostNapisane: 6 września 2009, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdynia
Witam.Czy mogłby mi ktoś poradzic jak dobrze odpowietrzyć 540? Ewentualnie powiedziec gdzie znajdują się odpowietrzniki? jeden jest na zbiorniczku wyrównawczym a czy są jakies inne? Wysadziło mi zbiorniczek wyrównawczy tzn pękł skleiłem go i wysadziło go w innym miejscu i w środku również popękał.Kupiłem nowy odpowietrzałem przez tą srubke do odpowietrzania ale jak auto się nagrzeje to wyrzuca wode jak odkręce korek od wyrównawczego. dodam ze visco moge zatrzymać palcem ale auto się niegrzeje czy to wciąż zapowietrzony układ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 09:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego ,wymień to visco jak najszybciej.
[quote="bmw_540"]jak auto się nagrzeje to wyrzuca wode jak odkręce korek od wyrównawczego[/quote
To jest akurat prawidłowe,musi wyrzucać. Nigdy nie należy odkręcać korka ,kiedy płyn jest nagrzany! Zawsze wyrzuci płyn i jeszcze się poparzysz. Wymiana visco powinna załatwić sprawę. A o odpowietrzaniu jest masa tematów, wpisz w szukaj.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdynia
a czy ciśnienie znowu nierozsadzi mi zbiorniczka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
W sprawnym układzie przy rozgrzanym płynie musi sie zbierać ciśnienie. Płyn rozgrzany zwiększa objętość i będzie zawsze wyrzucał. Pierwsza sprawa to sprawdz visco bo według mnie to ono tu ponosi winę. Jak visco będzie sprawne to i ciśnienie w układzie będzie sie mniejsze tworzyło. Na swojej visco nie odpowietrzysz jej za "chiny"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 16:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sprzęgło wiskotyczne nie odpowiada za odpowietrzenie układu chłodzenia ;) Powoduje ono załączenie się wentylatora, aby schłodzić płyn w układzie. Zbyt gorący płyn będzie się gotował, a przez to powodował wysadzanie różnych elementów układu chłodzenia.
Danek24 po części ma rację co do tego odpowietrzania.
Jednak układ da się odpowietrzyć z uszkodzoną wiskozą. Tylko po co, jak znowu wywali płyn??

Prawidłowo, powinno się odpowietrzać na zgaszonym silniku, kluczyk przekecony tak aby pozapalały się kontrolki na desce rozdzielczej, jeżeli jest jeden odpowietrznik to go odkręcamy i lejemy płyn do zbiorniczka, aż przestaną się z niego wydobywać bąble powietrza. Jeżeli są dwa (drugi na górnym wężu przy wejściu do bloku), zasada jest taka sama. Odkręcamy oba i lejemy płyn. Prawdopodobnie powietrze najpierw przestanie wydobywać się z odpowietrznika na wężu. Wtedy go zakręcamy i dalej lejemy, aż sytuacja powtórzy się na odpowietrzniku zbiorniczka wyrównawczego.

P.S. Tak czy inaczej, jeżeli możesz wiskozę zatrzymać ręką, to jest ona do wymiany.
Jeżeli po wymianie sprzęgła i odpowietrzeniu układu ciśnienie dalej będzie rosło, to na 99% padła uszczelka pod głowicą. Ten 1% pozostawiam sobie na termostat ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Obstawiam ze nie otwiera sie termostat, wez go wymien koszt niewielki, wymienisz samemu jak sie powtorzy to dopiero zabierz sie za wiskoze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cena nowego termostatu to około 330 zł, ponieważ występuje on w komplecie z obudową.
Tak więc wymiana to nie taki tani eksperyment.

Dokładnie przeczytałem twój post i jeżeli dobrze zrozumiałem, to wysadza płyn, temperatura nie rośnie.

Jeżeli tak jest, to należy zacząć od odpowietrzenia układu i odpuścić sobie wiskozę.
Jeżeli po odpowietrzeniu auto dalej będzie wyrzucać płyn (płyn, a nie wodę która za szybko zwiększa swoją objętość) to można pokusić się o wyciągnięcie termostatu z obudowy (jak dobrze pamiętam znajduje się on na dolnym wężu).
Jeżeli układ bez termostatu dalej będzie wyrzucać płyn, pozostaje tylko uszkodzona uszczelka pod jedną z głowic :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Gdynia
witam
odkreciłem visco nalałem do niego oleju złożyłem spowrotem i puki co śmiga aż miło
co do płynu to na zakreconym zbiorniczku wyrownawczym jest wszystko ok
temperatura trzyma równo na połowie ogrzewanie w aucie chodzi wiec chyba jest wszystko wporządku co wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 13:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
w M62 jest tylko jeden odpowietrznik - przy zbiorniczku. Zgodnie z zaleceniami TIS'u ( co potwierdzaja rowniez doswiadczenia praktyczne ) , przed rozpoczeciem nalewania płynu nalezy włączyc zapłon , ustawic temp na 32'C a nawiew minimum. Płyn powinno się nalewac powoli, az do momentu , gdy zacznie się wylewać odpowietrznikiem czysty płyn, bez bąbli powietrza. Wowczas zakrecamy odpowietrznik , korek zbiorniczka nakładamy ( ale nie zakrecamy ) , odpalamy auto i przegazowujemy je delikatnie 3 razy do 3000-3500 obr ( TIS zaleca nawet do 5000 , ale ja jestem akurat sceptyczny w tym miejscu) . Gasimy, zakrecamy korek i gotowe. Na drugi dzien, gdy auto ostygnie sprawdzamy poziom płynu.

Dodam jeszcze z doswiadczenia, ze -

1) zbiorniczek moze pęknąc ale z reguły dzieje sie tak, gdy uszkodzony jest jego korek i nie odprowadza cisnienia. Układ chłodniczy w M62 jest cisnieniowy i niesprawny korek grozi uszkodzeniem elementów układu chłodniczego. Dlatego bezwzglednie polecam Ci wymianę korka na nowy ( koszt ok 60zł )

2) absolutnie nie nalezy odkrecac korka tuz po zgaszeniu gorącego silnika M62. ZAWSZE wyrzuci wtedy płyn. Trzeba poczekac az troche przestygnie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 540 jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
PostNapisane: 2 kwietnia 2010, 20:29 
Cześć panowie jestem nowy na forum
Stałem się posiadaczem BMW 540i rok prod 1997.Musze wymienić zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia tj.Znajduję się z lewej strony chłodnicy.Czy mógłby mi ktoś napisać gdzie najlepiej go kupić może ktoś wystawia go na jakieś stronce lub coś w tym stylu.Bardzo proszę o pomoc .Jak coś proszę o odp na forum lub e mail na adres balbasw@o2.pl


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL