Witam
Juz kiedys pisalem tutaj ale nie mialem zadnego odezwu w sprawie mojej ASB w 530d z 1999, po czym oddalem auto do ASO sikora ufajac specjalista BMW.
A mianowicie chodzi o to ze skrzynia szarpie przy zmienie i redukcji kazdego biegu, a takze przy wrzuceniu D i R z P jest szarpniecie tak jakby auto nagle na gazie chcialo sie wyrwac do przodu.
Auto oddalem do ASO Sikora i tu zaczely sie schody, wymienili przeplywomierz, wgrali nowy program do silnika, zrobili adaptacje skrzyni i silnika. To wszystko nie pomoglo po tym zaczeli wymieniac poduszki pod skrzynia biegow, wszystkie polaczenia gumowe na wale i moscie.
Po czym to tez nie pomoglo Kierownik ASO pojechal do ASB Ratka w mikolowie i razem uznali ze to uklad hydrauliczny w ASB, po zaplacie ponad 5000zl pojechalem naprawiac skrzynie.
W jendnym z bardziej renomowanych Serwisow ASB na slasku zaczeli naprawiac mi ASB, wymienili konwenter, tarczki sprzeglowe, wszystkie tloki na ukladzie hydraulicznym, uszczeliki olej i filtr, po czym to tez nie pomoglo.
Aby wyeliminowac uszkodzenie mojej skrzyni wsadzili ponownie calkowicie nowy uklad hydrauliczny i komputer ASB, i po tym szarpanie bylo nadal wyczuwalne tak jak przed naprawa skrzyni. Czyli zaplacilem 4500zl i nadal mam zepsute auto. Serwis ASB powiedzial ze wyeliminowal wszystkie mozliwe wady i ze skrzynia jest w 100% ok.
I teraz zaczyna sie wojna ASO Sikora diagnozowala wszystko i powiedzieli ze mozliwosc jest jedna ASB, Serwis ASB zarzeka sie ze ASB jest w 100% sprawna i ze to wina silnika.
Po czym pojechalem do niezaleznego Serwisu BMW w katowicach i na kompie wyskoczyly mu bledy - Tlok wysokiego cisnienie w ASB i dodatkowy w Instrument kluster - Brak komunikacji ATS.
Acha napisze jeszcze jak mi skrzynia zmienia biegi :
Mianowicie wrzuca je momentalnie bez zadnego wysprzeglenia lub opadniecia obrotow poprostu je wbija jakby nie bylo sprzegla i wtedy szarpie, to samo jest przy redukcji szarpie tak jakby mialo blokowac kola, lecz gdy przy redukcji dodaje gazu np. przy wyprzedzaniu nie ma zadnego szarpniecie.
Prosze was o pomoc moze ktos zna sie na elektronice Silnik ASB lub podobne, prosze jezeli mozecie napiszcie podpowiedzcie mi w czyms lub dzwoncie 510 673 222, jezeli ktos wie co jest zepsute - zaplace
Wydalem juz na naprawy ponad 10 000zl i nic nadal zepsute i ASO oraz serwic ASB nie chce juz mnie widziec bo twierdza ze swoje zrobili .
Ponizej zamieszam zdjecia bledow jakie wyszly na kompie w niezaleznym serwisie BMW - bledy po wykasowaniu powracaja zaraz przy starcie i wlacza sie tryb awaryjny skrzyni.
http://w703.wrzuta.pl/obraz/6YjuJwEeXbr/dsc00354http://w703.wrzuta.pl/obraz/3YxDuRo24pj/dsc00355http://w703.wrzuta.pl/obraz/6dgMzAwMOqJ/dsc00357http://w703.wrzuta.pl/obraz/1o6XhnziOvT/dsc00358http://w703.wrzuta.pl/obraz/5VIk17ClbIl/dsc00359http://w703.wrzuta.pl/obraz/7gsAaCIXxbH/dsc00360Witam ponownie
Tutaj zamieszczam bledy jakie wyszly w Carsofcie 6.5 - jakos ani ASO Sikora i ASB Serwis nie ma tego programu.\
W Carsoft ewidentnie widac ze komputer ASB nie ma komunikacji ale nie wiem z czym czy, z Komputerem Silnika czy z innym.
Przy skanowaniu Instrument Cluster - jest blad
8D - EGS Data lead Disturbed
Przy skanowaniu EGS - ASB komputer
1 Relays of the EGS Control Unit.
The relay in the EGS Control Unit is defective.
Verifity the EGS Control Unit
Gear Box Program - Mechanical Emergency Program
Przy skanowaniu komputera DME / DDE 4.0 - nie ma bledow ( czysto )
Czyli nie ma komunikacji komputera skrzyni biegow ale nie wiem z czym jezeli ktos rozumie co moze to byc to prosze o pomoc.