BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
FSO Polonez- najbardziej zaawansowany produkt polskiej motoryzacji nie był właściwie do końca dziełem Polaków. Polonez został zaprojektowany we Włoszech, w firmie Ital Design przez G. Giugiaro, który dostał tytuł najlepszego designera wrzechczasów. Giugiaro zaprojektował też np. wiele modeli Maseratti i Golfa 1. Polonez mimo licznych wad miał jedną,
niezaprzeczalną zaletę- był bardzo bezpiecznym samochodem, nawet mimo tego, że nie miał poduszek powietrznych. Posiadał strefy zgniotu, co wtedy było wysoce zaawansowane. Polonez wypadł świetnie w crash teście przeprowadzonym w Wielkiej Brytanii, opis crash testu- dane z czujników itd.- także chwalący poloneza, można przeczytać w Auto Świecie. Crash test jest na you tube, a opis też jest w necie. Polonez wypadł w nim znacznie lepiej niż konstrukcja młodsza od niego- Golf 2 i nawet lepiej niż Golf 3. Polonez produkowany był też w wielu wersjach rozwijających wysokie prędkości, były też polonezy z turbodoładowaniem i te silniki były produkowane w Polsce, oprócz tego wstawiano do Poloneza silniki Rovera, Peugeot (PSA)- diesel i mało znana wersja- Forda.
Prototyp poloneza wyprodukowano we Włoszech, następnie produkowano go w Polsce, a także na licencji w... Egipcie.
Polonez sprzedawany był w dużych ilościach na wszystkich kontynentach świata łącznie z Australią i we wszystkich właściwie krajach Europy. Do samej Wielkiej Brytanii trafiło 30 tys.
starych Polonezów tzw. borewiczów i wiele tysięcy odmiany Caro oraz Truck. Bardzo dużo Polonezów sprzedano do Holandii, Chin, Francji, Finlandii i Danii. Sprzedawno je oczywiście także w Niemczech. W Kolumbii Polonez był oznakowanym samochodem policyjnym. Do dziś można zobaczyć Poloneza na ulicach Anglii, sam widziałem go 2 lata temu z kierownicą po angielskiej stronie. I co ciekawe jakoś nie rdzewieją! Te na eksport były specjalnie ulepszane.
Porównanie crash testu Golfa II i Poloneza (na you tube cały filmik jak się wpisze crash test poloneza):
Obrazek

Oto zdjęcia Polonezów na świecie:

BELGIA:
Obrazek
Obrazek

HOLANDIA:
HOLENDERSKIE PROSPEKTY POLONEZA (JAKO FSO PRIMA):
Obrazek
Obrazek Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ESTONIA:
Obrazek

FINLANDIA (w tym zdjęcia naklejki FSO-KLUBI SUOMI czyli FIŃSKI KLUB FSO- strona klubu, po fińsku, ale dużo ładnych zdjęć http://www.fso-klubi.net/)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


EGIPT:
Obrazek
Obrazek

CHILE:
Obrazek

CHINY:
Obrazek
Obrazek

WŁOCHY:
Obrazek

FRANCJA:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

WIELKA BRYTANIA:
Obrazek


DANIA (prospekt Poloneza):
Obrazek


TAJLANDIA:
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2010, 23:24 przez Nordicwolf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 22:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Nordicwolf napisał(a):
Porównanie crash testu Golfa II i Poloneza (na you tube cały filmik jak się wpisze crash test poloneza):


Tu akurat mamy do czynienia z pewnym przekłamaniem, ten crash test golfa był wykonany przy większej prędkości niż w przypadku poloneza- golf II był jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie, a mało kto o tym wie.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
theDAMIstrzu, hmm, to jakie były te prędkości i możesz podać gdzie to jest napisane? Bo z tego co mi wiadomo to crash testy robią zwykle przy 50 km/h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 15 kwietnia 2010, 23:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 538
Lokalizacja: LBI
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Z tego co pamiętam to crash testy się robi przy takich samych prędkościach dla wszystkich aut testowanych. :cool:

_________________
Ból i tęsknota - ale już niedługo!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 06:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
polonez :serce:
ojciec na taksowce robil miliony kilometrow i nigdy nie wymienial nawet sprzegla nie mowiac o naprawie skrzyni biegow, a ja w bmw 2 chlodnice juz wymienilem i kapitalke skrzyni. i jak tu porownac bmw do poloneza :P

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 06:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1120
mi się najbardziej podoba stratopoplonez


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 07:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Bury napisał(a):
mi się najbardziej podoba stratopoplonez


mi też :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 07:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Co by nie bylo,Polonez to dziadostwo jakich malo do tego od samego poczatku az do konca produkowany byl praktycznie w tej samej formie :wstyd: Co z tego,ze w crash tescie byl niby lepszy od golfa,ale za to golf jak pieknie sie rozwina od I do VI.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Ten test poldolota mi się podoba :hyhy:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
Polonez ma to do siebie, że są o nim sprzeczne opinie i to nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Niektórzy ludzie lubią/lubili ten samochód, a inni go nieznosili. Być może wynika to z tego, że egzemplarze bardzo różniły się od siebie w jakości.
Wystarczy przeczytać komentarze użytkowników na świecie o nim, ze strony gdzie się ocenia samochody.

Użytkownicy z Wielkiej Brytanii, o Polonezie z 1984r.:
"Bardzo dobry samochód za niską cenę. Generalnie bardzo dobry i niezawodny samochód."
"Miałem kiedyś ten samochód jako student. Była to najbardziej znienawidzona kupa złomu jaką miałem nieszczęście prowadzić. Fatalna jakość wykonania, przyczepność, hamulce i osiągi. Technologia z lat 60-tych wstawiona do nadwozia z lat 80-tych zrobionego z przetworzonych pralek."
"Mój ojciec miał ten samochód bardzo długo. Był to jeden z najgorszych samochodów jakie miał, zbyt miękie zawieszenie, za małe osiągi i zbyt duże zużycie paliwa, głośny i jakość wykonania także nie dobra, nie mogę zrozumieć dlaczego niektórzy mówią, że to bardzo dobry samochód."

Użytkownicy z Finlandii, o Polonezie z 1991r.:
"Tani i dobry samochód."
"Słaba jakość."

Użytkownicy z Kolumbii, o Polonezie z 1983r.:
"Zadziwiające, ale wciąż jeździ, bardzo hałaśliwy, ale ma coś ciekawego w wyglądzie."

Użytkownicy z Serbii, o Polonezie z 1982r.:
"Prawdopodobnie najlepszy samochód z Europy Wschodniej we wczesnych latach 80-tych."


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2010, 08:24 przez Nordicwolf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Nordicwolf napisał(a):
Polonez ma to do siebie, że są o nim sprzeczne opinie i to nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Niektórzy ludzie lubią/lubili ten samochód, a inni go nieznosili. Być może wynika to z tego, że egzemplarze bardzo różniły się od siebie w jakości.


Nie wynika to z tego że się różniły co do jakości. Wynika to z tego że ci co jeździli kiedyś czymś normalnym uważali poloneza za paździerz jakich mało. A pozytywne opinie mają ludzie dla których to było pierwsze auto i mają do niego sentyment. Ewentualnie drugie, po przesiadce z malucha, wtedy można dostrzec plusy poldka.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
Gumiś coś musi w tym być, pewnie poprostu zależy jaki się ma punkt odniesienia. Mój ojciec miał pewien czas Poloneza z silnikiem Peugeot- 1.9 diesel. Ten samochód się nie psuł, miał kilka zalet, ale wtedy go nieznosiłem i chciałem żeby ojciec kupił coś lepszego.
Kiedyś, w tym czasie, wsiadłem do malucha kolegi, z ciekawości chciałem poprowadzić, nie zdołałem odjechać tym czymś:) mimo wielu prób, wkońcu kolega wziął kierownicę i pojechaliśmy, przez całą tą podróż po mieście non-stop się śmiałem, poprostu to było jak jazda na kolejce w lunaparku, nic nie słyszałem co mówi kolega, trzeba było krzyczeć do siebie (przy prędkości 40-50 km/h), Polonez przy tym maluchu wydawał mi się jak Rolls Royce przy Syrence. Czyli jak ktoś się przesiadł z malucha do poloneza to napewno to był dla niego świetny samochód.


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2010, 08:38 przez Nordicwolf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
No widzisz, Polonez był fajny w porównaniu do malucha, ale do czegoś normalnego już nie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Spider napisał(a):
Co z tego,ze w crash tescie byl niby lepszy od golfa


Nie był, co z tego że się zwijał jeśli pasażerowie odnosili najmniej obrażeń. Ten test faktycznie mógł być przy tej samej prędkości.

Jedyne co znalazłem, może ktoś ma coś jeszcze na ten temat?
Cytuj:
There was another crash-test in 1990 by TÜV and auto motor und sport with a Golf II against a concrete wall at 34.3 mph, in the article from the french car magazine L'Automobile has the title "Surprising Golf",it got the best score for protection against head injuries less injuries for the passenger than a Fiat Croma, Honda Legend, Opel Omega and Renault 25.
Concerning to chest and organs and legs the VW Golf was in the average and comparable to a Nissan Maxima and Volvo 740.


Obrazek

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
theDAMIstrzu nierozumiem skąd wiesz to, że pasażerowie odnosili mniej obrażeń? Widać wyraźnie, że to w Polonezie pasażerowie odnieśliby znacznie mniej obrażeń niż w Golfie II. Jak można mówić, że było na odwrót? Zwykle jest tak, że więcej obrażeń odnoszą pasażerowie samochodu, który się bardziej zwija. Żeby powiedzieć, że wyjątkowo, tu jest inaczej to trzeba by mieć dostęp do różnych danych z czujników itd. Lub chociaż do opisu tego crash testu i jego wyników i należałoby to dokładnie porównać.
Co do bezpieczeństwa Poloneza to potwierdzają to nie tylko oficjalne dane, ale i opinie ludzi co mieli wypadak Polonezem. Wszystko wskazuje na to, że Polonez był bezpieczniejszy niż, nowsza konstrukcja niż on, czyli- Golf II.
To jest opis crash testu Poloneza z auto świata (kliknąć żeby powiększyć), "Bardzo bezpieczny Polonez", piszą, że do testu wybrano Poloneza z silnikiem diesla, jako "najgorszy przypadek"- silnik dużej masy, czyli w przypadku innych silników test wypadłby jeszcze lepiej:
ObrazekObrazek

I TAK DLA PORÓWNANIA, Cherry Amulet, chiński, produkowany obecnie samochód, sprzedawany np. w Rosji, crash test: http://www.youtube.com/watch?v=W7VSHCgjbt0 ZERO SZANS NA PRZEŻYCIE. przy zderzeniu z prędkościa 50 km/h.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61 525dA LCI
Kod silnika: m57d30t2
Garaż: e61 viewtopic.php?f=6&t=170340
CHEVROLET CAPRICE CLASSIC WAGON 83r. viewtopic.php?f=55&t=170424&start=0
Sylwek_ch napisał(a):
Bury napisał(a):
mi się najbardziej podoba stratopoplonez


mi też :D


:cwaniak: :D
Obrazek
Obrazek

_________________
byłe e36 328 qp --->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=26282&start=580 GALERIA
byłe e38 740iA --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=110487&start=0
byłe e46 328ci --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134726&start=0
byłe e38 728iA--->> https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148943&start=120

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Thedamistrzu - prawie ocaliłeś honor golfa tutaj.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Gumiś napisał(a):
Nie wynika to z tego że się różniły co do jakości. Wynika to z tego że ci co jeździli kiedyś czymś normalnym uważali poloneza za paździerz jakich mało. A pozytywne opinie mają ludzie dla których to było pierwsze auto i mają do niego sentyment. Ewentualnie drugie, po przesiadce z malucha, wtedy można dostrzec plusy poldka.


Pamiętam jak pierwszy raz jechałem Polonezem :) Jakaś wczesna podstawówka z mamą na Hel wujkowym Poldkiem Caro funkiel nówką jeszcze folia była na podłodze. Myślałem że ocipieje w tym złomie :cenzura: wyjący ciągle most był po prostu nie do zniesienia ! 6 czy ile tam godzin w samochodzie i ciągle łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii z mostu :zakrecony: Powiedziałem że niema takiej opcji żebym tym g.... wracał z powrotem i ojciec musiał po nas przyjeżdżać z Wawy :P hehe Unikałem od tego czasu Poloneza jak ognia.

Dobrze mówią o Polonezie ci dla których to był pierwszy samochód. Mam kolegę który czci Poldka jak my M-Powera :D Tłukł się tym dziadostwem przez dwa lata ciągle coś wymieniając i naprawiając ale i tak twierdził że Poldek jest git... Do czasu gdy żona powiedziała że ona dłużej tego wycia nie wytrzyma - most :D .

Polonez to złom wolałbym malucha na serio.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Nordicwolf napisał(a):
Co do bezpieczeństwa Poloneza to potwierdzają to nie tylko oficjalne dane, ale i opinie ludzi co mieli wypadak Polonezem. Wszystko wskazuje na to, że Polonez był bezpieczniejszy niż, nowsza konstrukcja niż on, czyli- Golf II.


Rozumiem, ale spójrz co to za dane. To nie jest test przeprowadzony przez euroncap, tuv czy adac nie może być z nimi bezpośrednio porównywany.

Poza tym zwróć uwagę na rodzaj bariery, polonez uderza w barierę ustawioną pod kątem 30 stopni ;) . Podejrzewam, że gdyby rodzaj bariery był taki jak w przypadku golfa wynik byłby zupełnie inny.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
w latach swojej popularnosci jak zaczeto go produkowac był naprawde fajnym autkiem,teraz sa lepsze samochody,lepsze technologie i nie ma co porównywac poloneza do aut terazniejszych.polonez jednak ma to cos w sobie ,moze dlatego ze był produkowany w Polsce.to jest historia naszej polskiej motoryzacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL