BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:56 
Polonezy mają swój urok, nie ma bata!

Kult Poloneza żyje :d

Faktem jest, że jest to (relatywnie) bezpieczne auto, no i tutaj nie ma co dyskutować.

Nordicwolf napisał(a):
Polonez został zaprojektowany we Włoszech, w firmie Ital Design przez G. Giugiaro


a co jeszcze oprócz nadwozia tam zaprojektowali, huh?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
Bobby_Valentino bez przesady... Polonez przy maluchu to jak Mercedes przy Syrence. Nie widziałem większego złoma niż maluch i właśnie porównuje to z Polonezem. Polonez to szczyt luksusu i technologii przy maluchu, naprawdę mówię to bez przesady.


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2010, 10:09 przez Nordicwolf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
Bobby_Valentino napisał(a):
Polonez to złom wolałbym malucha na serio.


:przestraszony: :przestraszony: Noooołłłłł....
Raz tylko siedziałem za kierownicą malucha,przez około 5 minut :mur: .Neva eva egejn,noł fokin łej Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:01 
Nordicwolf napisał(a):
Nie widziałem większego złoma niż maluch i włąśnie porównuje to z Polonezem.


Złoma? Polonez? Maluch?

Jeździłeś kiedyś Malczanem?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
theDAMIstrzu uważam, że bariera nie ma tu najmniejszego znaczenia, wręcz może być nawet przeciwnie. CZy jest duże znaczenie, że uderzysz autem w ścianę prostopadłą czy w ścianę pod kątem 30st.? Może być nawet gorzej bo róg idzie na kierowcę i wszystkie siły się tam skupiają. Zgadzam się jednak, że nie można dokładnie stwierdzić wszystkiego bo nie ma danych w Golfie 2 wg tego samego standardu. Jednak generalnie moim zdaniem Polonez wypadł znacznie lepiej niż Golfa 2, chodź żeby być pewnym w 100% musiałbym mieć wszystkie dane z Golfa II i test w takim standardzie jak ten z Poloneza. Polonez jest napewno bezpiecznym samochodem, do tego nie ma wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:06 
Nordicwolf napisał(a):
CZy jest duże znaczenie, że uderzysz autem w ścianę prostopadłą czy w ścianę pod kątem 30st.?


Strasznie, strasznie, ale to STRASZNIE duże to ma znaczenie!!!!!

theDAMIstrzu napisał(a):
Poza tym zwróć uwagę na rodzaj bariery, polonez uderza w barierę ustawioną pod kątem 30 stopni ;) . Podejrzewam, że gdyby rodzaj bariery był taki jak w przypadku golfa wynik byłby zupełnie inny.


Właśnie to świadczy o tym, że Polonez jest bardzo fajny!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Bobby_Valentino napisał(a):
Gumiś napisał(a):
Nie wynika to z tego że się różniły co do jakości. Wynika to z tego że ci co jeździli kiedyś czymś normalnym uważali poloneza za paździerz jakich mało. A pozytywne opinie mają ludzie dla których to było pierwsze auto i mają do niego sentyment. Ewentualnie drugie, po przesiadce z malucha, wtedy można dostrzec plusy poldka.


Pamiętam jak pierwszy raz jechałem Polonezem :) Jakaś wczesna podstawówka z mamą na Hel wujkowym Poldkiem Caro funkiel nówką jeszcze folia była na podłodze. Myślałem że ocipieje w tym złomie :cenzura: wyjący ciągle most był po prostu nie do zniesienia ! 6 czy ile tam godzin w samochodzie i ciągle łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii z mostu :zakrecony: Powiedziałem że niema takiej opcji żebym tym g.... wracał z powrotem i ojciec musiał po nas przyjeżdżać z Wawy :P hehe Unikałem od tego czasu Poloneza jak ognia.


Heh, mój ojciec miał kiedyś poldolota caro, teraz jakoś wyjącego mostu nie kojarze (ale nie mówie że nie wył). Ale nie powiem, na słowacje nas dowiózł chyba ze 2 razy :) Najfajniejsze to było w nim audio. Było tak ch**owe że w trasy woziliśmy bumboxa na tylnym siedzeniu :rotfl:

Bobby_Valentino napisał(a):
Dobrze mówią o Polonezie ci dla których to był pierwszy samochód. Mam kolegę który czci Poldka jak my M-Powera :D Tłukł się tym dziadostwem przez dwa lata ciągle coś wymieniając i naprawiając ale i tak twierdził że Poldek jest git... Do czasu gdy żona powiedziała że ona dłużej tego wycia nie wytrzyma - most :D .


Ja tam trochę sentymentu do poldka mam, mimo że starym złomem był od zawsze. I takim dziurawcem na leśne drifty bym nie pogardził :hyhy:

Bobby_Valentino napisał(a):
Polonez to złom wolałbym malucha na serio.


Ja nie. I to i to złom, ale do poldka przynajmniej się mieszcze.

Nordicwolf napisał(a):
Nie widziałem większego złoma niż maluch i włąśnie porównuje to z Polonezem.


Ja widziałem

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nordicwolf napisał(a):
Bobby_Valentino bez przesady... Polonez przy maluchu to jak Mercedes przy Syrence. Nie widziałem większego złoma niż maluch i właśnie porównuje to z Polonezem. Polonez to szczyt luksusu i technologii przy maluchu, naprawdę mówię to bez przesady.


Chyba masz na myśli ilość miejsca w środku. W maluchu można znieść trasę 100km bez bólu głowy a w Poldku nie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:17 
Bobby_Valentino napisał(a):
W maluchu można znieść trasę 100km bez bólu głowy a


Zgadza się, że można! Kiedyś, to się po 1000km robiło Malczanami na wakacje :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 651
Lokalizacja: Małopolska/KCH
Moje BMW: BMW E38
Kod silnika: M52tuB28
Garaż: Jest:
E39 525iA
Było:
E38 lift oxfordgruen metallic
Było:
E46 sedan m52
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155271
E46 m47n
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141422
E36 1.8 is Coupe
Maluch jest zajefajny... :hyhy: Wiele świetnych wspomnień mam z tym samochodem związanych :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Nordicwolf napisał(a):
theDAMIstrzu uważam, że bariera nie ma tu najmniejszego znaczenia, wręcz może być nawet przeciwnie. CZy jest duże znaczenie, że uderzysz autem w ścianę prostopadłą czy w ścianę pod kątem 30st.?


Tak mniej więcej wygląda bariera w przypadku golfa.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Euroncap_front_impact.png
Rodzaj bariery w tym przypadku ma duże znaczenie.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
theDAMIstrzu może i tak, ale niewiadomo na czyją korzyść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Fryderyk napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
W maluchu można znieść trasę 100km bez bólu głowy a


Zgadza się, że można! Kiedyś, to się po 1000km robiło Malczanami na wakacje :D


No jasne, wujek opowiadał mi jak kiedyś jechali do jugosławii gibonem w 4 osoby, tobołami na 2 tygodnie i jeszcze namiotem w środku :przestraszony:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E30 i golf III
Bobby_Valentino miałem porównanie między polonezem i maluchem o czym pisałem wczesniej i nikt mnie nie przekona, że maluch to nawet coś zbliżonego do Poloneza, to i to to że tak powiem byle co, jednak polonez to jak mercedes klasy S w porównaniu do malucha pod każdym względem! Maluch to totalna tragedia. To jest moja opinia z doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:27 
theDAMIstrzu napisał(a):
Rodzaj bariery w tym przypadku ma duże znaczenie.



Tak, dlatego dobrze, że Polonez zdał test przy 30stopniach.

Co z tego, że pady, podłużnice zaabsorbują energię przy uderzeniu ściany na wprost, jak pod kątem już nie będą działać, bo jest wtedy ogromny moment zginający, łamiący całą konstrukcję, w tym wypadku Polonez daje radę, tak samo jak Volvo robiło takie kwadraty, zamiast głupich padów, jak w E36.

Przy zderzeniu ZAWSZE odchyla się samochód mimowolnie, o te ok. 30 stopni, NIKT nie jedzie na czołówę, centralnie na wprost, zawsze odchyla się, czy tego chcemy, czy nie- co jest naukowo udowodnione.

Jasne jest, że wolimy, żeby nasze samochody przy odchyleniu działały, a nie na wprost, skoro szansa, że akurat walniemy na wprost centralnie jest znacznie mniejsza, niż pod kątem ok. 30stopni.

PS. Mój kolega w podobny sposób zderzył się z wyjeżdżającym jakimś gówienkiem, klasy sei, albo coś takiego. Wynik taki, że tamten skasowany całkowicie, kierowca we krwi, kolega cały, a Polonez przedni pas, lampy i takie tam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nordicwolf napisał(a):
Bobby_Valentino miałem porównanie między polonezem i maluchem o czym pisałem wczesniej i nikt mnie nie przekona, że maluch to nawet coś zbliżonego do Poloneza, to i to to że tak powiem byle co, jednak polonez to jak mercedes klasy S w porównaniu do malucha pod każdym względem! Maluch to totalna tragedia. To jest moja opinia z doświadczenia.


Podpisuję się rencmi i nawet nogmi! :] Maluch to największa kaszana, zero zalet w zasadzie jako takich, z założenia już był porażką na całej linii, polonez też szału nie robi, ale to niebo, a ziemia przy maluchu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Fryderyk napisał(a):
tak samo jak Volvo robiło takie kwadraty, zamiast głupich padów, jak w E36.


Chodzi ci o kształt podłużnicy? Jeśli tak to golf ma także kwadraty.

Fryderyk napisał(a):
Przy zderzeniu ZAWSZE odchyla się samochód mimowolnie, o te ok. 30 stopni, NIKT nie jedzie na czołówę, centralnie na wprost, zawsze odchyla się, czy tego chcemy, czy nie- co jest naukowo udowodnione.

Ej no bez takich.. udowodnione przez amerykańskich naukowców.

Jeśli mówisz o tym, że przy zderzeniu pod kątem musimy rozpatrzeć także działanie momentów zginających, to należy wziąć po uwagę, że uderza w ścianę, a nie w barierę, której powierzchnia jest o wiele mniejsza, co ma niebagatelny wpływ na powierzchnie absorbującą uderzenie.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 10:49 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Szczerze powiem, ze takiego klasycznego "Borewicza" to bym przytulil... i musowo piesek na desce.. :super:

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Condor, był na allegro taki, o ile pamiętam 84' pomarańczowy, jeden właściciel, bezwypadkowy za 7500zł, nie był odrestaurowany, ale wyglądał dobrze :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO Polonez na świecie
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 11:15 
theDAMIstrzu napisał(a):
Chodzi ci o kształt podłużnicy? Jeśli tak to golf ma także kwadraty.


pokaż mi foto, to powiem, czy to o to mi chodzi

theDAMIstrzu napisał(a):
to należy wziąć po uwagę, że uderza w ścianę, a nie w barierę, której powierzchnia jest o wiele mniejsza, co ma niebagatelny wpływ na powierzchnie absorbującą uderzenie.



co ma powierzchnia ściany i bariery? One nie przejmują energii, chyba, że tynk odpadnie.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL