BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 08:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Wymienial ktos z Was juz gumy stabilizatora z przodu?? Czy jest to wielka filozofia by zrobic to samemu? Na co zwrocic owage gdybym chcial to samemu zrobic?

To samo dotyczy lacznikow stabilizatora. Jak to zrobic by zrobic a nie nabroic?

Pozdrowienia.

ps. Czy was to tez dziwi ze stabilizator w standardowym zawiasie ma grubosc 24,6 mm. a w sportowej charakterystyce podwozia (S226A) ma 22,5 mm. Zawsze wydawalo mi sie ze te sportowe powinny byc grubsze.


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2010, 09:16 przez Wuzel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 15
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Mierzyłem swój drążek w 330d i ma ok. 23mm i z tego co się dowiadywałem te 23mm są dwa razy droższe od 25mm.
Jak kupie i będę wymieniał to zrobię fotoinstrukcję jeżeli ktoś potrzebuje, mimo iż to proste.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Wymiana gum stabilizatora - jak to sie okazalo zaden problem.
potrzebny byl tylko kanal. Sciagamy oslone silnika - po zdjeciu mozemy odzyskac srobki ktore nam pospadaly przy okazji innych remontow silnika.
Gumy sa przymocowane takimi metalowymi obejmami. odkrecamy je nasadka 13. troche walczymy ze starymi gumami i stabilizatorem. Najlepiej jakby ktos nam z tym pomogl. Zmieniamy gumy, skrecamy wszystko i tyle. Zadnej wiekszej filozofi z tym nie bylo.

Podejrzwwam ze podobna historia bedzie z wymiana k9oncowek stabilizatora. Tego dzis nie zrobilem - Czekam na przesylke.

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Spokojnie możesz sam wymienić, żadna filozofia. Przy wymianie gumy odkręcasz 2 śruby wyciągasz mocowanie pożniej gume, wkładasz nową gumę zakladasz mocowanie i dokręcasz śruby.
Przy sabilizatorze musisz sciągnąć koło aby mieć dostep, aby ściągnąć stary będziesz potrzebował klucza toksa i chyba 15. przytrzumująć kluczem 15 odkręcasz toksem (toks to klucz), mocowany jest w dwoch miejscach, bez problemu sobie poradzisz. Czasami na gwincie lubi pojawić się rdza, wówczas kluczem nie chce zbytnio iść więc najlepiej przeciąć gwint i tak masz do wymiany a nie narobisz sie. Jak będziesz robił rób najlepiej jedną a póżniej drugą stronę.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 33
Lokalizacja: cieszyn
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M 47
Podłączę się z pytaniem ,czy łączniki stabilizatora przy sportowym zawieszeniu są takie same jak przy standardowym ?
Sedan e 46 320 D 100KW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Wg. RealOEM laczniki stabilizatora sa takie same
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0405&hg=31&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łącznikow stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 09:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Witam
Jako ze wymiana gum i łacznikow stabilizatora nie stanowi problemu mam do was kolejne pytanie.
Tym razem AMORKI. - Z uwagi ze sprawa dotyczy przedniego zawieszenia wiec ciagne go tutaj

Wymienial ktos juz z was SAMODZIELNIE amortyzatory z przodu? Co do takiej operacji jest potrzebne?
Jakie narzedzia i "okolicznosci przyrody"? Na co zwrocic uwage i czego sie wystrzegac ? czy da rade to samemu/ we dwoch zrobic? czy moze sobie to odpuscic i zrobic to w warsztacie/?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 11:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
bez problemu sam to zrobisz na zwyklym lewarku. przydadzą sie ściski spręzyn.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
No ok. Tylko jak sie do tego wszystkiego zabrac?
Auto na lewarek/podstawke/ czy kto co ma. Zdiac kolo. i co dalej?
co odkrecamy najpierw? gdzie mloteczkiem piescimy czy innym lomikiem dlubiemy?

Wiem ze jest to proste jak - no moze inaczej - nie jest to takie strasznie trudne - tylko potrzeba jakiegos nauczyciela, GURU :padam: ktory by sie podzielil z nami maluczkimi niezbedna wiedza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 13:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Jak nie masz scisków do sprężyn to daj sobie spokój. To naprawdę jest banalna sprawa dla kogoś kto odkręcił w zyciu pare śrub i nie trzeba żadnego fachowego szkolenia do tego. Odkręca się koło i wszystko jest jak na dłoni, trzy śruby na kielichu, jedna na amortyzatorze, jedna od łącznika stabilizatora i cały mcpherson wychodzi na zewnątrz. Jak się boisz, że zapomnisz jak co jest złożone robisz sobie fotki.

Dwie uwagi:
- dobrze jest podeprzeć piaste żeby nie opadła jak się wyjmie amortyzator bo może uszkodzić przewody od czujnika klocka i ABS
- jak masz xenony bezwzględnie odkręcić łącznik poziomowania po stronie pasażera od wahacza zanim rozkręci się śruby amortyzatora bo się złamie przy wyjmowaniu mcphersona

Teraz dopiero zaczynają się schody z rozbieraniem bo jak nie masz ścisków do sprężyn to można się pozbyć uzębienia. Nie polecam robienia tego komuś kto nie wie jak się do tego zabrać i nie ma narzędzi.

Pamiętaj o wymianie odbojów i osłon przy wymianie amortyzatorów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 11 listopada 2010, 17:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
A ja mam takie pytanie wymienilem gumy stabilizatora czym sie smaruje? przy montażu ?

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 13 listopada 2010, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Nie smaruje się bo po co, a jak już koniecznie musisz to mydłem albo płynem do naczyń, żadnym smarem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy stabilizatora i łączniki stabilizatora
PostNapisane: 14 listopada 2010, 12:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
aroskosz napisał(a):
Podłączę się z pytaniem ,czy łączniki stabilizatora przy sportowym zawieszeniu są takie same jak przy standardowym ?
Sedan e 46 320 D 100KW



Witam, łączniki są takie same. Jedynie w przypadku M-pakietu trzeba inne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 4 lipca 2011, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 7
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E46 320D '03r
Kod silnika: M47TU
Muszę wymienić przednie łączniki stabilizatora + gumy (poduszki) stabilizatora. Nie zmierzyłem niestety drążków a teraz nie mam jak.
Jaka może być ich średnica? Gumy są z tego co wiem na 25,5mm 23,8mm oraz 21,5mm.
Moje BMW to E46 320d (150KM) 2003r Touring (zawieszenie standardowe)

_________________
czułem się jak autsajder i miałem frajdę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 9 września 2011, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Witam odświeżę trochę temat, bo też muszę wymienić łączniki stabilizatora przód...
i teraz pytanie - bo mam M-pack2 fabryczny (zawieszenie również) do ASSO daleko, a w sklepach wcisną wszystko żeby tylko sprzedać...

Jakie łączniki potrzebuję? Są jakieś specjalne do zawieszenie M-pakietowego? (mam jeszcze wszystko ori).

Silnik to 3.0D wersja nadwozia touring 2001rok...

Czy takie coś podejdzie?:
http://moto.allegro.pl/zestaw-2-lacznik ... 11868.html

Czy szukać innych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 4 października 2011, 22:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Wuzel napisał(a):
Wymienial ktos z Was juz gumy stabilizatora z przodu?? Czy jest to wielka filozofia by zrobic to samemu? Na co zwrocic owage gdybym chcial to samemu zrobic?

To samo dotyczy lacznikow stabilizatora. Jak to zrobic by zrobic a nie nabroic?

Pozdrowienia.

ps. Czy was to tez dziwi ze stabilizator w standardowym zawiasie ma grubosc 24,6 mm. a w sportowej charakterystyce podwozia (S226A) ma 22,5 mm. Zawsze wydawalo mi sie ze te sportowe powinny byc grubsze.


Hej, zaraz zabieram się za zmianę tych gum bo zawias mi chodzi jak stara wersalka. Przy standardowym zawiasie stabilizator ma grubość 22.5mm, sportowe dostosowanie lub jak kto woli pakiet na trudne warunki już 23mm...jeżeli z automatem to 24mm, więc raczej idzie wszystko zgodnie z logiką. Jako, że mam 226A bez automatu wnioskuję, że mam stabilizator 23mm i gumy 23mm.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 13 października 2011, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
A propos wymiany amortyzatorów. Ściągacze sprzężyn są dostępne w sieciowych marketach z technicznymi szpargałami i nawet w macro widziałem. Jednak jeśli już całkiem nie ma szans na takowe, to można (SAM TAKI KIEDYŚ ZROBIŁEM) owinąć przewodem elektrycznym typu lampka nocna (dwużyłowy z izolacją wystarczy, grubszy będzie cieżko się owijał) po kazdym zwoju sprężyny. Do tego najlepiej ściągnąć koło i podnieść samą piastę, tak, żeby sprężyna się znów ugięła. UWAGA, to jest rozwiązanie conajmniej nie profesjonalne i może być niebezpieczne, jeśli źle zabezpieczymy przewód przed rozwinięciem się. Jednak w obu przypadkach (lewa i prawa strona) udąło mi się bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 13 października 2011, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 8
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Zapomniałem - czy po wymianie łączników może rozjechać się geometria?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 13 października 2011, 08:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Przem777 napisał(a):
czy po wymianie łączników może rozjechać się geometria?

Nie.

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wymiana gumy i łączniki stabilizatora, AMORTYZATORY
PostNapisane: 3 maja 2013, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e-46
Witam, odświeżam temat bo mam pytanie co do tych gum stabilizatora, puka (nie skrzypi) mi przy małych nierównościach i podczas bujania samochodem góra dół, na kanale sprawdziłem, że podczas szarpania ręką za stabilizator wydobywa się ten właśnie dźwięk, gumy nie są jakoś tam w tragicznym stanie przynajmniej z wierzchu bo nie odkręcałem jeszcze z mocowań (nie miałem dzisiaj czasu walczyć z osłoną silnika :P ). Od razu dodam że komplet wahaczy i łączniki st. wymieniane rok temu, więc to pewnie te gumy.
Ale moje pytanie nie wiąże się co do samej wymiany bo jak widzę to proste, ale chodzi o to czy to na pewno w tym tkwi problem, i jak długo się da na tym jeździć, bo muszę zrobić jeszcze jakieś 3 tys. km i dopiero wtedy będę mógł się zabrać do wymiany. Miłego weekendu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL