BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] wymieniona uszelka pod głowicą a płyn ucieka i kopci
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 39
Lokalizacja: RTA - TSA
Moje BMW: E30
Napisałeś, że ubywa płynu chłodniczego, a jak wygląda sprawa z olejem??? Przyjrzyj się czy go nie przybywa.

_________________
Obrazek

Zapraszam na stronę poświęconą marce BMW, a w szczególności modelowi E30, w miarę możliwości proszę o zarejestrowanie, aby mieć pełny dostęp, do wszystkich materiałów. Z góry dzięki, pozdrawiam... www.e30bmw.dbv.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymieniona uszelka pod głowicą a płyn ucieka i kopci
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 117
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Mi tez ubywa plynu i juz tak zrobilem 45 tys km i dalej ubywa, jak smigam po miescie to wiecej ubywa niz na trasie i co to jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] wymieniona uszelka pod głowicą a płyn ucieka i kopci
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie kiedy może ubywać cieczy z układu chłodzenia?

1Gdy walnięta jest uszczelka pod głowicą........ ciecz może dostawać się do cylindra (po odpaleniu będzie sporo pary z tłumika)
2Gdy walnięta jest chłodnicza spalin ...... ciecz będzie dostawać się do kolektora wydechowego (po odpaleniu będzie sporo pary z tłumika)
3Gdy walnięta jest chodniczka oleju........ ciecz będzie dostawać się do oleju ( anomalia na bagnecie maź itd.)
4Gdy walnięta jest głowica ciecz może przedostawać się do układu obiegu oleju i do cylindra. (maź na bagnecie i para)

ad.1- gdy dostaje się do cylindra to po odpaleniu gazy spalinowe dostają się do układu chłodzenia( pęcznieją węże z zbiorniczka wyrównawczego wylatują spaliny)

ad.2- bez zmian więc jak pod 2ką ale może również pojawić się zbyt wysokie ciśnienie w przewodach układu chłodzenia , bo spaliny przy szybkiej jeździe będą miały większe ciśnienie niż ciecz w układzie . Więc na postoju i wolnych obrotach ciecz do wydechu a przy jeździe dynamicznej spaliny do cieczy.

ad.3-gdy dostaje się do oleju to po odpaleniu również olej może pojawić się w płynie chłodniczym.

ad.4-po odpaleniu olej przedostanie się do cieczy.

Więc jeśli w cieczy nie ma oleju a w oleju nie ma cieczy MOŻEMY WYKLUCZYĆ USZCZELKĘ JAK RÓWNIEŻ GŁOWICĘ.
Więc jeśli po podniesieniu obrotów nie pęcznieją (twardnieją -jak kamień) przewody cieczy chłodzącej MOŻEMY WYKLUCZYĆ USZCZELKĘ.
Więc jeśli niema w oleju cieczy a w cieczy oleju MOŻEMY WYKLUCZYĆ CHŁODNICZKĘ OLEJU
Więc gdy walnięta jest chłodnicza spalin . Ciecz będzie się przedostawać do układy wydechowego na postoju i przy jeździe na niskich obrotach(lub w ruchu miejskim) Ale gdy będziemy jechać w trasie spaliny z układu wydechowego będą przedostawać się do układu chłodzenia .

Moim zdaniem w opisywanym przypadku pojawił się problem z chłodniczką spalin w układzie EGR.

Dodam jeszcze że przy uszkodzonej uszczelce świruje temperatura cieczy chłodzącej ,najczęściej skacze do góry podczas jazdy bo wypełniony układ chłodzenia spalinami " staje się zapowietrza" a pompa wymuszająca obieg cieczy " boksuje" ciecz w miejscu i nie przepycha cieczy bo nad nią w układzie pojawiło się spore ciśnienie spowodowane wdmuchiwaniem spalin do płaszcza wodnego. Często w takiej sytuacji dochodzi do uszkodzenia najsłabszego ogniwa w obiegu cieczy chłodzącej np. chłodnica , nagrzewnica (w zależności od tego w jakiej pozycji był termostat) lub rozerwanie którejś z rur obiegu cieczy chłodzącej, bywa również że rozrywa zbiorniczek wyrównawczy.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL