BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 06:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Auto zaczęło mulić
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
witam mam taki problem ze auto zachowuje sie dobrze jak jest chlodno na dworze, a dokladnie jak jade wieczorem , w nocy , czy rano natomiast jak jest cieplo w dzien to auto bardzo muli tak do 3 tys obr potem juz jakos idzie... czasem nawet sie przydusi,,, ostatnio jak jechalem w cieply dzien i nagle w czasie jazdy spadl deszcz i sie troszke ochlodzilo auto zaczelo normalnie jezdzic co to moze byc ??? silnik pracuje rowno, nie faluje, odpala od strzala :) prosze o podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 19:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
a jak z temp. silnika? normalnie 88-92'C?

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
podłącze się pod temat, mam 320 e36 w coupe i mam dokładnie ten sam problem. u mnie temp. silnika jest ok 92'C


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 21:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36 320i
witam!rowniez sie podłącze:)otóż u mnie sprawa wygląda tak:BMW 320i vanos,150KM...auto od jakiegos czasu muli,wiem ze wczesniej mialo kopa a teraz puki jade na 1,2,3 to idzie a na 4 i 5 juz niema tego pociagu,czuje tak jakby vanos niby przestal dzialac lub gdy sie zakopalem w zimie w zwalach sniegu to sprzeglo dostalo w dupe,tak czy inaczej to temp jest ok.,silnik chodzi rowno i nie kaszle,wymienilem olej...co jeszcze???wiem ze nie mozna na nierozgrzanym silniku go maltretowac:)...a i tez dziwna sprawa bo ostatnio jechalem sobie(cieplo bylo)i wlaczylem klime i problem znikal ale tylko na chwile czyli jakies 10,15 minut,a do tego to spalanie spadlo bo gdy jade na przymulonym to pali wiecej niz powinien(czy to zbieg okolicznosci???)no i mam pytanie-co sie zje..lo???na co musze zwrocic uwage i co ewentualnie wymienic???POMOZCIE PROSZE BO ZALEZY MI NA TYM EGZEMPLAZU I NIE CHCIALBYM GO DORZNAC:)!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 21:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Panowie :) mam również ten problem ale napisze co wiem , krótko i na temat :)

\Zimne powietrze = Lepsze sprężanie wybuch na tłokach itp :)
Ciepłe = Gorsze sprężenie spadek mocy ..
wiem coś na ten temat ..
Żeby leciał jak powinien trzeba trzymać powyżej 3 tyś obrotów
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 22:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36 320i
hmmm...kiedy wlasnie powyzej 3, 3,5 tysi obr. niema takiej mocy szczególnie na 4 i 5 biegu,A WCZESNIEJ MOC BYLA!:)?????i o co tu chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
artim32 napisał(a):
a jak z temp. silnika? normalnie 88-92'C?


tak temp stoji w pionie i z nia nie ma zadnych problemow... u mnie objaw mulenia jest odczuwalny do 3,5 tys obr potem juz w miare ciagnie... a jak jest chlodno to autko trzyma seriie jesli chodzi o moc... wiec ktos musial przerabiac ten problem ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 701
Witam, mam podobny problem tyle ze w e34 , ale też 2,0 24v . U mnie z kolei raz jedzie dobrze a raz zamuli fest w calym zakresie obr.

_________________
BEST ET: 1/4 mili 11.5s (zawody 11.7s)
1/8 mili 7.4s (zawody 7.48s)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 07:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Bieg 4 i 5 jest najwolniejszy patrząc na osiągi .. także nie porównywaj biegu 1-2--3 do 4-5 .. Mam kumpli którzy też borykają się z tym problemem ... Jeśli chcecie zróbcie sobie prosty test ... Jedzcie blisko jakiegoś zalewu .. wody lub do chłodnego miejsca np może być tez las ... Sami zobaczycie ze autko odżyje .. to đ normalne Objawy .. temp powietrza zasysanego wynosi 34-50 Stopni ... Sprawdzane na kompie ... wiec moje zdanie jest takie ze To normalny objaw .. Mnie też to drażni ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 07:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1520
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: było E36 320i coupe
Garaż: moja była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=63374
cos w tym wszystkim jest.tez jestem zdania ze poprostu bardzo nagrzany silnik pracuje gorzej.tak to juz jest.czlowiekowi tez ciezej w upalne dni ;)

_________________
Zobacz mojego byłego germańca viewtopic.php?f=6&t=63374


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 07:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Dokładnie tak :) .. Próbowałem znaleźć wzór na sprężenie powietrza zimnego i ciepłego .. Ale nie mogę znaleźć Zeszytów .. Jeśli znajdę napisze te Wzory i porównacie sobie prace na ciepłym i na zimnym :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 08:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Korzyści energetyczne wynikają z mniejszej pracy sprężania gazu o niższej temperaturze. Wstępnie sprężony gaz (po sprężaniu adiabatycznym) posiada temperaturę odpowiednio wyższą od temperatury otoczenia, więc stosunkowo łatwo jest go schłodzić. Po schłodzeniu praca sprężania (praca pobrana przez sprężarkę do uzyskania odpowiedniego ciśnienia) będzie mniejsza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 08:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
W sprężarce rośnie temperatura powietrza w wyniku:

* wzrostu ciśnienia (zgodnie z równaniem adiabaty),
* przepływu ciepła przez elementy konstrukcyjne od gorących spalin do chłodniejszego powietrza.

Jest to zjawisko niekorzystne, gdyż obniża efekt działania turbosprężarki, oraz zwiększa temperaturę w momencie spalania. Zwiększenie temperatury wpływa niekorzystnie na elementy silnika, obniża sprawność silnika jak i zwiększa wydzielanie tlenków azotu. Aby obniżyć temperaturę sprężonego powietrza stosowany jest wymiennik ciepła zwany intercoolerem lub chłodnicą międzystopniową powietrza.

Jest to Przykład Turbo Sprężarki ... Ale dotyczy również silnika ..
Znalazłem to na Wikipedia Dlatego bo nie mogę znaleźć Swoich Zeszytów .. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 14:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
To ja może mniej naukowo napisze :)
Generalnie jak autko muli do ok 3500 obr. to przeważnie winne temu jest czujnik położenia wałka lub wału.
Ale do tego jest jeszcze kilka innych oznak.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 2 maja 2010, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
za dolne obroty tylko i wyłącznie odpowiada czujnik wałka rozrządu na zimnym silniku rakieta po chwili traci na mocy nieraz strzeli dodam że jak padnie czujnik wałka rozrządu zaczynają cykać wtryskiwacze warto dobrze się wsłuchać w ich pracę i najważniejsze czujnik tylko taki jakie jest sterowanie bosch to musi być boscha są inne wtyczki i inne parametry nie dajcie się wykiwać siemens nie będzie chodził na sterowaniu boscha 2 miesiące jeździłem po mechanikach i dupa sami czarodzieje nikt nie połączył się z kompem i musiałem po kolei sam dochodzić i zrobiłem aha auto będzie paliło rano na dotyk jak gorące troszkę gorzej mam nadzieję że wam troszkę pomogłem bo ja przeszedłem męki

_________________
robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 2 maja 2010, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
Robert7402 napisał(a):
za dolne obroty tylko i wyłącznie odpowiada czujnik wałka rozrządu na zimnym silniku rakieta po chwili traci na mocy nieraz strzeli dodam że jak padnie czujnik wałka rozrządu zaczynają cykać wtryskiwacze warto dobrze się wsłuchać w ich pracę i najważniejsze czujnik tylko taki jakie jest sterowanie bosch to musi być boscha są inne wtyczki i inne parametry nie dajcie się wykiwać siemens nie będzie chodził na sterowaniu boscha 2 miesiące jeździłem po mechanikach i dupa sami czarodzieje nikt nie połączył się z kompem i musiałem po kolei sam dochodzić i zrobiłem aha auto będzie paliło rano na dotyk jak gorące troszkę gorzej mam nadzieję że wam troszkę pomogłem bo ja przeszedłem męki


no ja mam wlasnie dokladnie takie objawy i na kompie nic nie wykazalo, bo raz jest dobrze a raz nie... gdzie znajduje sie ten czujnik i jaka jest jego cena ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 2 maja 2010, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
nie wiem czy masz vanosa czy bez. z vanosem czujnik znajduje się tuż pod nim przykręcony jest do głowicy z prawej strony silnika patrząc od przodu przykręcony jest na śrubkę imbusową poza tym musisz zdjąć cały filtr powietrza przepływomierz oraz plastik od chłodzenia alternatora wtedy dojdziesz do kostek od vanosa jak masz i od czujnika wałka a co do ceny to magia od 60 zł do 250zł ale średnio 150 zł trzeba wywalić oczywiście używka jak nowy to podróbka 250 zł oryginał od 350/500 dobre ceny co? ja kupiłem używkę na allegro za 80 zł udało mi się teraz temat sterowania jeżeli sterowanie jest na siemensie sprawdź po przepływce na niej pisze jakiej firmy to tylko czujnik siemensa te wszystkie zaczynają się symbolami 5WK 9???? ja miałem silnik z vanosem czujnik symbol 5WK 90101 NUMER BMW 1732635 bosch ma chyba same cyfry zadzwoń tam gość ma czujniki 606400827 życzę ci żeby się udało napisz jak bunia będzie śmigać .Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem :ok:

_________________
robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 2 maja 2010, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: dolnoÂślÂąskie
widzę po symbolach silnika m52b20 że tam kolego masz 2 czujniki poł .wałka rozrządu na ssącym i na wydechowym drugi jest po 2 stronie głowicy :hyhy:

_________________
robi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 2 maja 2010, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
Robert7402 napisał(a):
widzę po symbolach silnika m52b20 że tam kolego masz 2 czujniki poł .wałka rozrządu na ssącym i na wydechowym drugi jest po 2 stronie głowicy :hyhy:



M52B20 jest na pojedynczym Vanosie, wiec jeden czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] auto zaczelo mulic 320I
PostNapisane: 3 maja 2010, 10:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Ma dokładnie ten sam problem, rano auto jeździ jak rakieta jak tylko dostanie temperatury to zaczyna mulić i zauważyłem że pali więcej o jakieś 3litry,średnio w mieście palił mi 10L a teraz ok 13-14L. Byłem na kompie i wykazało że mam stały błąd na czujniku wału i do tego wyskoczyła sonda :zdegustowany:
Dodam że mam silnik m50b20 vanos na siemensie, zakupiłem na dzień dzisiejszy czujnik wałka, czekam na czujnik wału i dodatkowo na sondę jak wszystko będę miał to założę i pojade na kompa sprawdzić.

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL