Witam
kamil1919 napisał(a):
a filtr paliwa kiedy wymieniałes? u mnie to było przyczyną...
Nie mogę się zgodzić z tą teorią.
Zabrudzony filtr palia (przytkany) charakteryzuje się tym że uniemożliwia dostarczanie odpowiedniej ilości paliwa w wyższym zakresie obrotów np. pod obciążeniem przy wyprzedzaniu.
Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach lub nie jest wkręcany na wyższe a zapotrzebowanie na paliwo jest nie wielkie, taki filtr przepuszcza wystarczającą ilość paliwa.W momencie gdy zapotrzebowanie wzrasta -wyprzedzamy(ekonomizer idzie na 4 biegu do końca skali 20l) przytkany filtr nie przepuszcza wystarczającej ilości paliwa. Auto może dostawać "czkawki" ,"szarpać" a nawet zgasnąć.
Jednak nigdy zatkany filtr paliwa nie spowoduje czarnego dymu przy przyśpieszaniu.
Tak jak wcześniej zostało napisane..... Doszukiwał bym się zbyt malej ilości powietrza w stosunku do paliwa.
Więc przeglądnął bym układ zasilający silnik w powietrze.
Sterowanie turbina (zawór) , przewody podciśnieniowe , EGR, upewnił bym się czy cięgno przestawiające (zmienna geometrie w turbinie) uzyskuje swoje skrajne położenia .Nie można wykluczyć filtra powietrza czy usterki wtryskiwacza. Jednak filtr musiał by być totalnie zatkany albo wtryskiwacz na max lejący.
Moim zdaniem rzadko bywa.
Co do przepływomierza , gdy ten jest uszkodzony elektrycznie ( komp nie widzi go w obwodzie) w ECU jest zapisany błąd przerwa lub zwarcie do masy. Wtedy jest podstawiana wartość zastępcza.
Ale oprócz tego..
Recyrkulacja spalin jest nie aktywna
Wyłączona jest kontrola ciśnienia doładowania
Ograniczana jest dawka paliwa.
Podstawiana przez komputer masa zmierzonego powietrza jest zależna od obrotów.
W takiej sytuacji (tryb awaryjny) auto ma ograniczona ilość paliwa a sterownik dąży do tego aby nie było dymu. W trybie awaryjnym BMW zapodaje 150% więcej powietrza do paliwa. Inaczej mówiąc współczynnik stechiometryczny ustalony w programie nie jest zachowywany. Uruchamiana jest mapa trybu awaryjnego która zapodaje dużo powietrza.
Gdy przepływomierz jest nie sprawny pod kątem pomiaru (zaniża). Również obcinana jest dawka paliwa auto przyśpiesza jakby ciągnęło wielką przyczepę , jest zamulone . I nie ma dymu.
Podobno przepływomierz może się uszkodzić i zawyżać bardzo mocno pomiar . Nigdy nie spotkałem się z taka usterką , teoretycznie w takich okolicznościach autko mogło by puścić bąka.
Sugeruję dokładną diagnostykę auta komputerem podczas jazdy i zwrócenie uwagi na parametry live data: przepływomierz ,cienienie CR i naturalnie ciśnienie w kolektorze dolotowym.
Sprawdził bym również co pokazują czujniki mające wpływ na dawkowanie paliwa.
Pozdrawiam Krzysiek.