BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 08:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 15:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Witam,

Wiem, ze jest miliard tematow odnosnie drzenia, bicie kierownicy, ktore czytalem, ale opisze swoj przypadek. Mialem dosc mocne bicie kierownicy od 80 km/h, a przy hamowaniu bicie sie nasilalo. Wymienilem drazki kierownicze, bo przy energicznych ruchach kierownica prawo/lewo cos stukalo, koncowek mechanik nie wymienial bo sprawdzal je i podobno sa ok. Jak sie okazalo niepotrzebnie wymienilem drazki bo stuka dalej, wiec to chyba maglownica. Wymienilem komplet wahaczy z przodu i bicie ustalo, lecz delikatnie zaczyna bic kierownica od 120km/h a przy 140-150 czuc drzenie nawet na nogach, tak jakby buda z przodu lekko wpadala w wibracje. Kola dzis wywazalem na nowo. Laczniki stabilizatora byly wymieniane w sierpniu. Zaloze jeszcze kola zimowe w czwartek i zobacze. Co jeszcze mozna wymienic?

1. Czy to bicie, drzenie budy moze byc od tej maglownicy? Kierownica sama powraca po skrecie, auto nie plywa, wystarczy minimalnie skrecic kierownica i kola od razu sie poruszaja. Wnioskuje ze luzu nie ma.

2. Czy wymiana gum stabilizatora moze pomoc?

3. Czy to moze byc wina lacznika elastycznego walu?

Jakies pomysly ogolnie jak temu zaradzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B1.8is
Jezeli miałes mocne bicie w kierownicy przy hamowaniu to moze wina tarcz
;>??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 15:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Wydaje mi sie, ze to mocne bicie przy hamowaniu bylo spowodowane luznymi wahaczami, ktore siedzialy w aucie od nowosci i przejechaly blisko 200k km. Teraz to bicie przy hamowaniu zniknelo, ale nadal cos drzy, bije tak jak to opisalem w pierwszym poscie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B1.8is
moze żle wyważone koła naprwde miałemn kiedys tak ze kupilem opony z felgami na allegro i troszke na nich było bicie naprawde minimalne to pomyslałem ze wywaze no i wywazylem to mi tak to zrobili ze przy 80 km/h drgało jak cholera. wywazyłem u innego wulkanizatora i było ok.A i jeszcze jak masz alusy to wiesz ze one sa podatne na wgiecia i masakrycznie ciezko je wywazyc. wogule szerokie opony w połaczeniu z pogietymi alu felgami mogą powodowac bicie. a na zimowkach było ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 16:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Kola dzis specjalnie wywazalem od nowa, bo byly zle wywazone. A z miesiac temu byly zmieniane na nich opony i wywazane. Takich mamy cudownych specjalistow. Na zimowkach tez bilo z tego co pamietam, ale zaloze je w czwartek i sprawdze jeszcze raz. Dodam tylko, ze po zakupie auta tego nie bylo. Bilo tylko przy predkosci 90km/h z powodu guza na lewej oponie. Potem po zmianie na zimowki wszystko bylo ok. Po jakims czasie zaczely sie te problemy... Zimowe felgi mialem rozwiercane z e60 i dosc ciezko bylo je sciagnac po zimie. Ciasno siedzialy w piastach. Te felgi z e60 chyba nic nie uszkodzily.

Czy to moze byc zle ustawiona zbieznosc, geometria?

Ewentualnie czy wymiana lacznikow + gum stabilizatora moze pomoc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
styks, drzenie kierownicy to bolaczka E39 niestety :(

Ja walcze z tym od kilku lat :(

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 17:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Borsuk, wymieniales wszystko co mozliwe lacznie z tarczami i klockami itp itd i nie pomoglo? :kwasny: Podaj liste czesci, ktore wymieniles. Tylko dziwne, bo u mnie tego nie bylo. Polskie drogi wykonczyly e39? Cos nie chce mi sie wierzyc.

Dodam jeszcze, ze u mnie za jakis czas bede musial wymienic lacznik elastyczny walu, bo czasem przy lekkim dodaniu gazu przy jezdzie ze stala predkoscia np 120km/h potrafi zawibrowac dol auta. Przy okazji wymienie podpore. Ale czy wal moze byc odpowiedzialny za bicie kierownicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 52
Lokalizacja: uk
Moje BMW: e39 520
Kod silnika: M52B20
faktycznie sporo juz o tym.wymienialem amory,tarcze,klocki,stabilizatory,gumy pod nim i bieda.najciekawsze jest ze nie zawsze i przy roznych predkosciach. przeloze aluski z przodu na tyl jak oponki kupie nowe.teraz mam inne z przodu inne z tylu.wozi mnie tez na koleinach.nie mam pomysla co jeszcze wymienic.bylem na szarpaku i tez podobno ok?!!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
To ze sa inne opony z tylu i inne z przodu nie ma nic do rzeczy. Wozic Cie moze w koleinach z powodu szerokich opon - wtedy to normalne.

A czy ktos moze powiedziec czy zuzyte laczniki stabilizatora i gumy stabilizatora moga byc przyczyna bicia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 5 maja 2010, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Sorry, ze post pod postem, ale chce odswiezyc temat.

Jadac np 5km/h po kostce brukowej kierownica drzy i kolysze sie prawo/lewo... Czy to objaw zuzytej maglownicy czy moze laczniki i gumy stabilizatora?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 5 maja 2010, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 23
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
najprawdopodobniej to jest ta Twoja nieszczęsna maglownica o której piszesz. Jeśli jeszcze mi powiesz że auto potrafi na koleinie przeskoczyć pół metra w którąś stronę to na pewno ona. tel luz powinien być wyczuwalny przez mechanika rękąjak przy zwykłej końcówce szczerze mówiąc... u mnie bije przy hamowaniu tylko ale w innym aucie mi szukało własnych ścierzek przy krótkich wybojach i koleinach...
Wsadź kogoś za fajerkę a sam do kanału i pomacaj trochę swoję perełkę w miejscu gdzie z maglownicy wychodząjej rączki :P jeśli to jest to to zajdziesz bez większych problemów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 18 maja 2010, 03:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 236
Lokalizacja: Chicago/Bydgoszcz
Moje BMW: 740iL
Kod silnika: M62TUB44
wahacze gorne!!! mialem to samo. tydzien temu wymienilem i jest bajka ;) luzu na wahaczu i tak nie zobaczysz. ale jesli drzenie nasila sie bardzo podczas hamowania gdy przedkosc spada przechodzac przez ok 80km/h to jeste padniety wahacz.

_________________
moja 740iL
viewtopic.php?f=6&t=59223


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 23:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Styks.
Rozwiązałeś problem ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 4 sierpnia 2010, 23:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Jeszcze nie, ale mam w planach wymiane/regeneracje maglownicy i mysle ze to jest przyczyna. Tylko nie bardzo wiem kiedy to zrobie. Dam znac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 00:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
U mnie...
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=14576

I też jak wymieniłem zawiechę z przodu wibracje przeniosły się na wyższe prędkości.
Wątpie że to maglownica.
Jak ruszasz kierą na boki i nie ma luzu to powinno być OK.
Luz na listwie ma prawie każda E39 a nie każda ma problemy z wibracjami.

Dokręcałeś śrubę na maglownicy ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 22:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Nie, nie dokrecalem. Wymienilem wszystkie wahacze z przodu a i tak slychac jakies stuki, wiec stawiam na magiel... Dodatkowo przy bardzo wolnej jezdzie po kostce brukowej rzuca kierownica prawo/lewo i sobie drzy i stuka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 01:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Wyżej pisałeś o wibracjach przy 120...
Wymieniałeś podporę ?

Ja jadę w środę do serwisu - zobaczymy co znajdą.
A z telepaniem kiery na kostce to chyba taki urok niskich profili w oponach i przekładni w E39
W E34 na przekładni ślimakowej jest lepiej na kostce.

Sprawdzałeś jeszcze łączniki stabilizatora - najczęściej to one stukają.
Jeszcze gumy stabilizatora i poduchy amortyzatorów.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 14:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Podpory i lacznika elastycznego nie wymienialem. Wlasnie tez mam w planach wymiane gum stabilizatora i lacznikow. Chyba najpierw to wymienie, a potem maglownice. No i oczywiscie to trzesienie podczas jazdy dalej jest. Jak cos podzialam to dam znac, ale pewnie nie bedzie to w najblizszym czasie z pewnych wzgledow :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 13 sierpnia 2010, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: JelczLaskowice
styks napisał(a):
Nie, nie dokrecalem. Wymienilem wszystkie wahacze z przodu a i tak slychac jakies stuki, wiec stawiam na magiel... Dodatkowo przy bardzo wolnej jezdzie po kostce brukowej rzuca kierownica prawo/lewo i sobie drzy i stuka.


Witam podłącze się pod temat stuków jestem po wymianie całego zawieszenia jak i regeneracji maglownicy i niestety pozostało stukanie na kostce brukowej z lewej strony .
Byłem u mechanika na Przedmiejskiej we Wrocku i ku mojemu zdziwieniu postawił na amortyzator :szok: dodam jeszcze gdy hamuje z prędkości auto się obniża stukanie ustaje .
Mechanik opinie ma super .
Miał ktoś może taki przypadek ?
E39 525d 2002r
pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] bicie kierownicy po raz kolejny
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 14:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Byłem dwukrotnie w serwisie...
Raz przetrzepali mi całe auto i stwierdzili że jest bicie na piaście z tarczą 0,09mm a norma to 0,05mm
Przy okazji wyważyli koła i już było lepiej ( nigdy więcej nie wyważę kół poza ASO !!!! )
Przy następnej wizycie okazało się ze piasta OK a tarcza krzywa.
Tarcze kupione w serwisie.
zostały wymienione bez opłat za wymianę i pomiar.
Od tygodnia nie mam drgań kiery.

Czyli CZWARTY KOMPLET TARCZ od dwóch lat a trzeci w tym roku.
I pomyśleć że 0,09mm będzie odczuwalne jako drgania kiery :cenzura:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL