BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 5 maja 2010, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
wiem ,wiem jutro zobacze co mozna z tym zrobić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 7 maja 2010, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
dzis zobaczyłem na kanale i nic nie wywnioskowałem.teraz dopiero wieczorem w domu pomyslałem sobie czy moze te stuki sa na łaczeniu skrzynia-wał lub wał-dyfer.co o tym myslicie?chyba na łaczeniu skrzynia-wał jest taka gumowa podkładka która lubi sie wyrobić.a na łaczeniu wał-dyfer tez ta podkłądka gumowa jest ?bo nawet juz nie pamiętam.kolega tak miał więc taka myśl przyszła mi do głowy,potem wibracje także dochodza jak u mnie przy 120km/h.proszę o wypowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 7 maja 2010, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Jakbyś zrobił tak jak Ci pisałem żebyś zrobił to byś już wiedział dawno o co chodzi a nie gdybał. Tak samo jak nie dasz radę samemu sprawdzić luzów w końcówkach drążków to i tytaj nic sam nie zrobisz dopóki Ci auto nie stanie jak coś się w końcu urwie. Nawet najlepszy mechanik jest bezsilny jeśli sam będzie chciał wszystko zrobić. Miebądź mądrzejszy od książek tylko zrób o to co pisałem. Jak puka tylko w środku to tuleja a jak puka też na zewnątrz to wał (krzyżak) albo most. Wszystko wyjdzie przy próbie ze sprzęgłem. Przestań sięupierać z opisami tylko Zrób jak piszę w końcu, a się przekonasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 8 maja 2010, 11:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
einstein0

próbowałem twoja metoda przed chwila.nic nie wykazała,pozostało mi chyba jechac do mechanika lecz watpie by on mi to zrobił bo stukanie nie jest na tyle głosne aby to łatwo wykryc.jak juz wczesnie pisałem jak pomalutku jade na 1 -szym biegu i dodaje i puszczam gaz i trzymam drazek zmiany biegow to czyje te pukniecie na drazku zmiany biegów.moze na łaczeniu skrzynia-wał jest luz tylko na tyle mały ze na kanale ciezko cos stwierdzic i zobaczyc....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 8 maja 2010, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 23
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Jeśli ten luz jest rzeczywiście taki mały że go nie słychać prawie wogóle to może nie ma się czym przejmować, jak piszesz... no wiesz że jeśli twierzdzisz, że nawet mechanik nie będzie w stanie przy aucie stwierdzić czegokolwiek, to powiedz mi jak my tutaj, kilkaset kilometrów dalej z Twojego opisu mamy ci pomóc?? Powiedz kolego jak to jest bo po prostu witki opadają...
Dodam od siebie tylko tyle, że możesz pródować wymieniać gumy na wałach i tuleje na moście bo może któraś jest naderwana lekko albo stwardniała i przy jakimś tam przechyle może coś lekko stukać ale jakie będą tego koszty w stosunku do poprawienia komfortu jazdy...
na drążku zawsze będzie czyć inny ruch bo jest on inaczej połączony ze skrzynią niż buda więc poruszają się odmiennie...
Jeśli mechanik też nic nie stwierdzi to po prostu niestety trzeba będzie czekać aż rozklepie się ten element na tyle że będzie można go zlokalizować.
Może jeszcze dla precyzji wykonywania mojej metody dodam, że z autem trzeba postempować brutalnie. W jaknajszybszych odstępach puszczasz sprzęgło tak że cały silnik się przechyli w jedną stronę i puszczasz ale tylko na chwilę ok 0.5 sek i znowu. tak raz raz raz aż znajdziesz częstotliwość przy której wystempują stuki. Spróbuj ze spuszczonym i zaciągniętym ręcznym i z wciśniętym nożnym. Powiem Ci że tym sposobem to każde auto stuka tylko niektóre kasowaniem luzów przekładni a uszkodzone wtedy wyraźnie widać na poduszkach i elementach mocowań całego układu napędowego: silnik, skrzynia, wał, most, półosie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti Dziwne pukniecia po wciskaniu sprzegla
PostNapisane: 11 lipca 2010, 13:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 316ti
Kod silnika: n42
:cwaniak: te stuki podczas wciskania sprzęgła to miedzy innymi wina sprzęgła :cwaniak:

:mur: 316ti niestety ma te :cenzura: dwumasowe koło zamachowe :mur:
podobno przy takim systemie nie ślizga się tylko nie rozłącza napędu

:hyhy: proponuje wymienić sprzęgło kompletne z dociskiem bo się kończy :hyhy:

:cwaniak: w szczególności jeśli masz taki objaw kiedy stoisz wciśniesz raz sprzęgło a jedynka wchodzi z lekkim oporem i puknięciem dobiegającym z tyłu auta może też lekko szarpnąć (ruszyć) do przodu
(identyczna sytuacja na wstecznym)
podobnie w czasie jazdy kiedy to z jedynki na luz bierzesz puknie i szarpnie za drążek a jak do tego musisz ruszać jak wariat albo jak śpiący żeby tył nie wpadał w dziwne podskoki
(jak przy rwaniu kapci przy przednim napędzie skacze przód)
to stawiam na sprzęgło jak nie rozkręcisz to nie zobaczysz :szok:
(w skrócie tył skacze na półsprzęgle)

:chytry: przy okazji sprawdzić stan koła zamachowego oraz gumy i krzyżaków na wale :chytry:

:luka: sprawdzić Stan oraz Zawieszenie: :luka:
-silnika
-skrzyni
-wału
-dyferencjału
-tylnej ramy pomocniczej
-kół
:hurra: ciesz się że masz auto po 2000r poprawili mocowanie ramy i już się podobno nie urywa :cool:

:ok: raczej wystarczy tylko wymiana sprzęgła z dociskiem a problemy znikną :ok:

:!: nie życzę padniętego koła zamachowego bo to zamach na twoje siano :!:

:chytry: wiem że przy innych autach można zastosować sprzęgło z jednomasowym kołem od innego modelu za grosze :chytry:
:dobani: są też gotowe zestawy to nic innego jak właśnie części dopasowane z innych modeli ale dużo droższe :dobani:

nie wiem jak to działa na zwykłym kole podobno ok ale są przenoszone drgania na koła zębate skrzyni co przyspiesza zużycie tego podzespołu

:mad: z mechanikami to ja bym uważał szczególności przy tylnym napędzie bmw zaczną zgadywać co może być popsute na koszt klienta :mad:
:chytry: myślę że nieautoryzowane warsztaty Bmw są dobrym kompromisem :chytry:


jaki masz przebieg compacta i do kiedy serwisowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL