BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 36
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e60
Kod silnika: w planach
Witam.
Mam problem z silnikiem m40 1.8. Na niskich obrotach (bez dodawania gazu) obroty same skaczą od 500-1000 i silnik bardzo nierowno chodzi. po dodaniu gazu i podniesieniu obrotow do conajmniej 1500 wszystko jest juz ok. Bylem u mechanika i okazalo sie, ze po odpieciu pierwszej swiecy auto chodzi tak samo jak z podpieta swieca! czyli na niskich obrotach moj silnik w ogole nie pali na 1 tłoku. było sprawdzane cisnienie - na 3 i 4 cisnienie jest dobre, na 2 powiedzmy ze moze byc a na 1 jest zdecydowanie za niskie. przyczyna tego moze byc nieszczelna glowica, ale pol roku temu dawalem glowice do regeneracji i uszczelnienia wiec to raczej odpada?
jaki moze byc powod tego zbyt niskiego cisnienia? mozliwe ze wtryskiwacze nie podawaja odpowiedniej dawki paliwa? mam zamiar je wykrecic i sprawdzic jak pracuja..
p.s. gdyby sie okazalo ze to wina wtryskow, to jakie wtryski moge zalozyc do tego silnika 1.8 m40 113km (92r.) ? czy moga to byc wtryski od 1.6-1.8 m43? albo od 1.8is 140km? albo od 2.0? czy muszą to byc dokladnie wtryski do 1.8 m40?
prosze o pomoc! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 11:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Jesli nie masz cisnienia to nie bedzie to wina wtryskiwaczy. wina moze lezec po stronie pierscieni, tulei cylindra, glowicy, uszczelki pod glowica. zrob probe olejowa tzn. wlej do cylindra niewielka ilosc oleju i zmierz cisnienie ponownie. Jesli cisnienie sie znaczaco poprawi to wiesz ze niesprawny jest "dol silnika" (tloki, piercienie, tuleje), jesli nie bedzie znaczacych zmian to wina glowicy, zaworow, gniazd zaworowych, lub uszczelki pod glowica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 11:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
jesli to m40 to jeszcze pomoc moze regulacja luzow zaworowych bo moze ktorys byc "podparty"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 11:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Piordekk napisał(a):
jesli to m40 to jeszcze pomoc moze regulacja luzow zaworowych bo moze ktorys byc "podparty"
a jakieś dokładniejsze info ile na ssącym ile na wydechowym na ciepłym czy zimnym ? :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 11:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Piordekk napisał(a):
jesli to m40 to jeszcze pomoc moze regulacja luzow zaworowych bo moze ktorys byc "podparty"

Regulacja luzów w m40? :D Ale to było dobre!
W m40 za regulację luzów zaworowych odpowiada hydraulika, żadnej regulacji tam nie masz.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 16 maja 2010, 16:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
owszem w m40 masz hurdaulike którą się naprawia bardziej lub mniej domowym sposobem i jak ktoś tego nie umie zrobić dobrze to moze to dać efekt podparcia zaworu :) choć wątpię żeby tak było to jest to technicznie możliwe...

uszczelka pod glowicą, pęknięta głowica, wypalony zawór lub gniazdo zaworowe no i oczywiście po prostu zużyty motor czyli pierścienie i cylinder... czyli właściwie to co napisał Piordekk

a brak kompresji nie ma związku z wtryskiwaczami

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Problem z ciśnieniem
PostNapisane: 17 maja 2010, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 36
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e60
Kod silnika: w planach
dzieki Wszystkim za podpowiedzi!
okazalo sie ze wtryski rzeczywiscie sa sprawne. dol silnika takze jest w dobrym stanie.. wiec pozostaje kwestia nieszczelnosci glowicy (dodam jeszce raz ze pol roku temu dawalem glowice do regeneracji i uszczelnienia! :/ ) ... trudno, musze odstawic auto do mechanika i miec nazdieje ze nie skasuje zbyt duzo za naprawe tego bo sam niestety sobie z tym nie poradze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL