BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 07:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witam, wiec tak odebralem felgi 18tki z prostowania, wczoraj je zalozylem i wczasie jazdy powyzej 120-120 km trzesla sie cala kierownica i buda wpadala w drgania, nie dalo sie jechac. Mam felgi wzor M6 ale nie oryginalne, tylko pewnie zamienniki :wstyd: . Wczesniej na tarczach mialem pirscienie centrujace, po powrocie do domu sprawdzilem i na tarczy z prawej strony nie mialem pirscienia. Przelozylem go z tylnego kola. Teraz przy jezdzie jest toche lepiej, do 80ciu jest malina. Potem stopniowo problem wzrasta, nie ma moze bezposrednio telepania kierownica ale czuje duze wibracje, pod dupskiem, na tunelu srodkowym. Jezdzi sie masakrycznie :/. Po przekroczeniu 100-110 jest oka, po przekroczeniu tej wartosci znowu telepanie i drzenie kierownicy...
I tutaj pytanie, czy brak pierscienia centrujacego na tylnym lewym kole moze to powodowac??Rok temu tego nie bylo, jezdzilo sie jak na 18tkach calkiem ok. Teraz jest tragedia :/ Faktem jest ze felgi po wypadku byly skrzywione az na srubach...ale mowili ze sa wyprostowane ok, zreszta przy wywazaniu nie bylo widac bicia...i kola daly sie wywazyc bardzo ladnie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kisiel24 napisał(a):
Faktem jest ze felgi po wypadku byly skrzywione az na srubach...

i Ty masz jeszcze jakies watpliwosci dlaczego telepie? ja bym sie bal wsiasc do samochodu z taka mysla. No chyba, ze masz pewnosc i zaufanie do fachowcow.

Brak pierscieni centrujacych jest raczej oczywista przyczyna innego ulozenia felgi na piascie, przez co moga byc takie historie z telepaniem jak opisujesz.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No wlasnie do tych fachowcow Piotrze mam pelne zaufanie...watpie zeby zrobili jakas fuszerke...no ale sprawdze to jeszcze...ehh, no to bede musial zakupic nowe pierscienie centrujace...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 17:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
Cześć ja mam e36 i mi też telepalo buda przy 80km/h po pewnym czasie jezdzilem juz 60 i też telepalo :D, drgania te wystepowały z prawej strony na przegladzie gośc wskazał mi element do wymiany na którym był luz
http://moto.allegro.pl/item1043017608_t ... _nowe.html

co prawda przy okazji wymiany tych tulei wymieniłem sworznie wachacza a tydzień temu gumy trzymające stabilizator i jego końcówki
150 km/h nic nie telepie samochód nie myszkuje na wybojach

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm no tak, tylko ze ja zawieszenie u siebie zmienialem, ostatnio zmienialem koncowki drozkow, geometria ustawiona...na zimowych 16tkach nic sie nie dzialo...ale fakt faktem, felgi 16tki oryginaly z E38...letnie niestety nie.
Zmierzylem srednice otworu tych felg. No i maja 74 mm, gdzie w e38 otwor centralny to 72,5 :kwasny: , tak wiec 1,5 mm luzu...tak wiec pierscienie centrujace musz byc kategorycznie!!!Jesli to nie pomoze to mysle, ze trzeba bedzie dalej szukac :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 16 maja 2010, 20:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
no i nie śmigaj tak kisiel bo mojemu koledze bez takiego pierscienia zcieło szpilki w kole przy 100km/godz i latarnie zaliczył.szpilki w kole działają na skręcanie/rozciąganie ale nigdy na ŚCINANIE jakie zachodzi w kole bez dobrego dopasowania felgi do piasty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 18 maja 2010, 02:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 236
Lokalizacja: Chicago/Bydgoszcz
Moje BMW: 740iL
Kod silnika: M62TUB44
Kisiel24 napisał(a):
Hmmm no tak, tylko ze ja zawieszenie u siebie zmienialem, ostatnio zmienialem koncowki drozkow, geometria ustawiona...na zimowych 16tkach nic sie nie dzialo...ale fakt faktem, felgi 16tki oryginaly z E38...letnie niestety nie.
Zmierzylem srednice otworu tych felg. No i maja 74 mm, gdzie w e38 otwor centralny to 72,5 :kwasny: , tak wiec 1,5 mm luzu...tak wiec pierscienie centrujace musz byc kategorycznie!!!Jesli to nie pomoze to mysle, ze trzeba bedzie dalej szukac :/


pierscienie na 99% ;) tez mam zimowki 18 z otworem 74.1 i bez pierscieni trzeslo buda. jesli to jakims cudem nie pomoze to sprawdz wahacze gorne. na szrpakach nic i tak nie wykryjesz bo 7er to taka bestia ze zawieszenie przednie nawet calkiem wybite na oko nie wykazuje luzow :kwasny: ale jesli masz stukanie przy hamowaniu i jak chwycisz kolo na podnosniku na godzinie 9-3 zaczniesz szarac to powinienies uslyszec pukanie. znaczy ze wahacz kaput ;)
http://www.youtube.com/watch?v=RkZMwq6FfFc

_________________
moja 740iL
viewtopic.php?f=6&t=59223


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Drzenie kierownicy i budy
PostNapisane: 18 maja 2010, 05:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No wlasnie zalozylem piersienie, zobaczymy co bedzie :) Dziekuje wszystkim za pomoc :) Mam nadzieje, ze tych wibracji juz nie bedzie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL