BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 14:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 23 maja 2010, 19:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Witam
Mam dylemat jestem w trakcie naprawy mojego silniczka :kwasny: E36 m40 1,8i z przebiegiem 265 tys. chociaż nie wiadomo ile naprawdę.
Bierze naprawde sporo oleju :kwasny: mam go zalane półsyntetykiem
wiec zabralem sie za rozbieranie przy okazji musialem pozbyć sie cykania (jak to w m40) wiec skombinowałem w dobrym stanie głowice. (uszczelka nie puszczała)
Po zdjeciu głowicy ukazała sie prawdopodobniejsza przyczyna, zaznaczam ze pojawiał sie niebieski dym przy ruszaniu
(pewnie pierscienie olejowe)
zmierzyłem szczelinomierzem szczeline miedzy tłokiem a wew czescia tulei cylindra i srednio wychodzilo 0,65 mm (to raczej sporo i mam pytanie ile jest nominalny luz)
ogolnie tuleja nie ma progów no moze delikatnie na pierwszym cyl. (nie mialem czym dokładnie tego zmierzyc)
czy mozna zrobic to bez szlifowania tulei cyl. ??? jesli tak to jaki bedzie najlepszy sposob ?
mam zamiar kupić tłoki wraz z pierścieniami nadnominalnymi i panewki czy to wystarczy ??? i z skąd najlepiej zaopatrzyć się w części aby jak najtaniej na tym wyjść?

PS: Jestem szary w tych sprawach wiec prosze o wyrozumiałość xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 24 maja 2010, 17:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Kupic inny dol silnika. Moze nienajlepiej, ale za to najtaniej.

Tak naprawde bez pomiarow z prawdziwego zdarzenia nie jestes w stanie okreslic, jakie rozwiazanie bedzie najwlasciwsze.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 26 maja 2010, 00:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
dzieki ze chociaz ktos odpisal xD
pomierze sobie srednice tloka i bede wiedzial co dalej zrobic ^^ juz mam upatrzone na allegro nowe panewki ;]
a reszte poszukam używane ;] mialem farta bo panewka na pierwszym garze byla juz strasznie zdarta duzo nie brakowalo aby obrucila sie :) szczeście w nieszcześciu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 26 maja 2010, 01:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
http://www.allegro.pl/item1034130897_pa ... ginal.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 26 maja 2010, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Zadzwon sobie najpierw i popytaj ile kosztuje szlif walu, szlif cylindrow itd. Zakladam sie, ze kupisz po prostu drugi silnik.

_________________
E30 po raz drugi + E36 po raz pierwszy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e36] m40 Problem z blokiem silnika
PostNapisane: 5 czerwca 2011, 23:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Teraz jestem już po przejściach i autko pięknie chodzi wiec napisze po kolei co zrobiłem i co było powodem xD
kupiłem używane tłoki z pierścieniami i nowe panewki, jak porównywałem stare tłoki z tymi używanymi z allegro było widać gołym okiem :przestraszony: najgorzej wyglądały pierścienie (nie były zapieczone ale dosłownie starte) :D
wszystko złożyłem wiadomo komplet uszczelek do silnika itd.
A teraz napisze co było powodem tego xD W lato (bo autko kupiłem na jesień kiedy było zimno a remont robiłem na wiosnę) dziwiłem się czemu trzyma wysoka temp (dopiero po remoncie zrozumiałem się co jest nie tak, ) po przejechaniu trzymał temp na 75 % całej podziałki xD czyli dość sporo jeśli powinno być do polowy. Podczas włączonego silnika moglem ręka zatrzymać sprzęgło wiskotyczne :rotfl: pewnie poprzednik tak jeździł w kółko :mur: i w dodatku ze ma gas (tez zrobiło swoje) pierścienie zjechały sie. Teraz wgl nie bierze oleju, odzyskał moc :hyhy: (jak na m40 :rotfl:) Zamieniłem olej mineralny poprzednika :mur: (pewnie to zrobil dlatego ze zaczął brać mu olej) na półsyntetyk Mobila.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL