BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 07:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 28 maja 2010, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40
Gdyby pompa to by napierd...ła raz a dobrze a tu mamy czasem dobrze a czasem źle .
Visco nie ma to może być czujnik albo termostat.
Termo łatwo sprawdzić a czujnik wyjdzie metodą prób i błędów.
Czyli jak nie termostat to czujnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 28 maja 2010, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E 36
Odkręciłem dziś korek żeby sprawdzić poziom płynu chłodzącego ( robię tak co kilkanaście dni od kiedy jakiś czas temu przegapiłem moment jego ubytku za sprawą nieszczelności w układzie i praktycznie jeździłem do chwili kiedy już chyba miałem sucho ) i zauważyłem, że odkręcając dośc mocno syczało ( jakby był kuźwa gazowany ;-) ) a jak luknąłem do środka to poziom był ok, ale na powierzchni było trochę takich zupełnie małych bąbelków/pęcherzyków. Zapowietrzony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E 36
Witam ponownie.
Więc tak; samochód oddałem do warsztatu ( tego, który wymieniał mi chłodnicę, termostat, węże etc. czyli w dużym skrócie wie co było robione w tym aucie ) i okazało się, że termostat, włącznik wentylatora i pompa wodna działają dobrze. Wczoraj niestety znów temperatura mi nagle podskoczyła do 3/4 skali ale udało mi się ją zbić włączając na maksa ciepły nawiew. Potem było już ok. Zauważyłem, że temperatura lubi wzrastać po dość dynamicznej jeździe ( przeciąganie na obrotach ), ale nie od razu. Czyli jadę przez 20 minut na dość ciężkim bucie, staję na parę minut i gdy chcę ruszać dalej temperatura ucieka ponad pion. Nie wiem w czym rzecz.
Od trzech dni co rano widzę też niewielką plamę pod autem, mniej więcej na poziomie chłodnicy, ale nie potrafię zlokalizować wycieku. Co ciekawe, płynu w zbiorniczku nie ubywa, ale obawiam się, że z układu musi wyciekać. Zastanawiające jest, że mogę odpalić auto rano np. o 9.00 o 10.00 wrócić i zostawić je do 20.00 czyli na bite 10 godzin i nie ma tego wycieku, ale jak wrócę o np.22.00 i wsiądę o 6 rano ( czyli mniej więcej taki sam przedział czasowy ) to plama się pojawia - tylko po nocy. Dodam, że plama jest rano prawie sucha i ma średnicę ok. 10 cm. Nie wiem o co chodzi.
Auto poza tym sprawuje się świetnie, czyli obroty nie falują, nie kopci z rury, ogrzewanie działa prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
Dodam, że plama jest rano prawie sucha i ma średnicę ok. 10 cm.


To pewnie skropliny z klimy, bo płyn chłodniczy tak szybko nie schnie.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
Ja mam podobny problem z drugą, kolejną już E36 i powiem szczerze, że wisko, pompę oraz termostat miałem w porządku (w tej poprzedniej) i w tej obecnej. Doszedłem do wniosku, iż to nie może być przypadek, więc pewnie E36 nie lubią stania w korkach latem. Konstruktor wyliczał bilans cieplny układu chłodzenia w warunkach jazdy z uwzględnieniem opływu chłodnego powietrza i dał mniejszą chłodnicę. Nie wiem, może się mylę. Jeśli wskazówka temp. nie wejdzie na czerwone pole nic nie rób, może w czasie stania w korku temp ustabilizuje się trochę poniżej czerwonego pola i będzie cacy.

U mnie w Koszalinie jeździ jedna E36 na taxi. pzr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 07:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: E 36
Proszę mi powiedzieć czy włączenie klimy ( klimatronika ) wpłynie na ewentualne obniżenie temperatury silnika tak jak włączenie ogrzewania? Czy to możliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 07:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
nenufar napisał(a):
Proszę mi powiedzieć czy włączenie klimy ( klimatronika ) wpłynie na ewentualne obniżenie temperatury silnika tak jak włączenie ogrzewania? Czy to możliwe?


Tak, wiatrak od klimy będzie też działał na chłodnicę.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Coś nie halo z temperaturą
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 09:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ale to dobre na chwile... Jak chlodniczka klimatyzacji sie nagrzeje to dodatkowy nawiew stracina znaczeniu.

Cytuj:
Jeśli wskazówka temp. nie wejdzie na czerwone pole nic nie rób, może w czasie stania w korku temp ustabilizuje się trochę poniżej czerwonego pola i będzie cacy.

Odradzam, jesli wskazowka z jakiegos powodu odbiega od pionu to trzeba znalezc przyczyne i naprawic.

Osobiscie polecalbym jechac do innego warsztatu. Mozliwe ze mechanik cos przeoczyl- inny sprawdzi wszystko od poczatku- warto zeby ktos na to zerknal "swierzym spojrzeniem".

Edyta:
Ja mialem kiedys przytkany powrot do zbiorniczka tym malym wezem. Cisnienie roslo, wywalalo wode przez wezyk nadmiaru a potem temp rosla. Wszyscy na czuja prognozowali uszczelke ale na szczescie obylo sie bez tego. Dla swietego spokoju sprawdz droznosc tego wezyka i dmuchnij sprezarka w krociec w zbiorniczku. U mnie objawy byly podobne: wysokie cisnienie w ukladzie i nagle skoki temp tyle ze zaraz potem wywalalo wode.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL