BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 20:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 19:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M40B18
Fryderyk napisał(a):

Mogłeś telefonem nagrać


Proszę oto nagrania silnika
1. http://karwek64.wrzuta.pl/audio/6sN8zF0WeRD/bmw1

_________________
http://lockerz.ir.pl/ zdobywaj nagrody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
kiedos1990 napisał(a):
poszukaj dobrego silnika. najlepiej nie M40. ja gdybym mogl wybrac jeszcze raz (gdy kupowalem bmw to bylem nie zorientowany w temacie) to nie bralbym bmw z tym typem silnika. koszty naprawy tak naprawde moga przekroczyc cene drugiego silnika. jesli ma zostac 1.8 to szukaj IS'a mysle przy IS obedzie sie bez zmiany dyfra, skrzyni itp ;)

Wszystko fajnie tylko skąd masz pewność że nie kupisz drugiego paścia? Jak się is posypie to zatęsknisz za m40...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 20:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
typowy objaw zajechanego rozrządu. komplet popychaczy, dźwigienek i wałek do wymiany. altarnatywa to drugi silnik (nigdy nie wiadomo w jakim stanie ale mało roboty i małe koszta) albo to co możesz przeczytać w tym wątku z innego forum co wrzucałem

a z przeróbką na is to nie takie proste. to że "można zostawić dyfer i skrzynię" to jeszcze nie wszystko. to są części do silnika max 1,8 115KM a is ma 140. do tego wypadałoby zmienić hamulce na takie jak w is'sie no i silnik calutki z całym osprzetem. wg mnie porządny swap na is to wydatek rzędu 3tys w górę w samych częściach plus robota min 1000zł. a rzeźbić nie ma sensu wg mnie :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 21:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kupić drugi silnik ! Kolega sprzedawał jakiś czas temu nie zagazowane M40 w super stanie za 500zł. Trzeba poszukać silnika od forumowicza albo sprawdzonej osoby która sprzedaj części.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 1 czerwca 2010, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
kiedos1990 napisał(a):
jesli ma zostac 1.8 to szukaj IS'a mysle przy IS obedzie sie bez zmiany dyfra, skrzyni itp ;)

jeśli ma zostać 1.8 to m40 bo od is nie będzie osprzęt i komp pasować i druga sprawa
jeśli chodzi o koszta to też m40 najtaniej wyjdzie, szukaj samego silnika bo masz do niego cały osprzęt i wszystko będzie pasować, jak piszą wyżej najlepiej od forumowiczów, tych co swapy robili na większe.
dowiedz się o koszta naprawy i silnika i przekalkuluj sobie czy warto go remontować. (jeśli trzeba będzie wyjąc głowice to u mnie już 300-400zł leci, a za blok 600-800zł tyle krzyczą mechanicy :zdegustowany: )

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 06:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 98
Lokalizacja: Dankow k/Czestochowy
Moje BMW: e34 520i 24v
Kod silnika: m50b20
osprzet + komputer pominalem w moim poscie bo to chyba oczywiste :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 07:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E30
Tez mam M40B18 wydaje mi się dosyć ciche i powiem Ci że twój to klepie jak wściekły bocian, więc masz prawdopodobnie przyczynę swoich problemów. Trzeba by się dobrać do rozrządu i zobaczyć co tam się dzieje.

_________________
►►►Zobacz moje E30◄◄◄


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 10:53 
wladekkow napisał(a):
do tego wypadałoby zmienić hamulce na takie jak w is'sie


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

karwek napisał(a):
Proszę oto nagrania silnika


Nagranie kalkulatorem, no ale trudno :P ten nawet równy ma bieg, klepie nawet mniej, niż ten, co z Bobbym oglądaliśmy ostatnio :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M40B18
no niestety tylko komórki miałem do dyspozycji , więc co radzisz spokojnie mogę jechać do mechanika ?

_________________
http://lockerz.ir.pl/ zdobywaj nagrody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 11:48 
moim zdaniem tak


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 27
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E90 320i
KaZi napisał(a):
chłopie kupuj odrazu silnik z jakiegoś angola z PRAWDZIWYM PRZEBIEGIEM 150tys mil za grosze - max 500zł, wydatek groszowy


M40 w bdb stanie nie kupi za 500zł. Ewentualnie za 600zł kupi jakiś w średnim stanie z klekoczącymi hydropopychaczami. Jeśli kolega zamierza jeszcze pojeździć tą E36 polecam zainwestowanie w M43, no chyba że naprawa uszkodzonego silnika nie przekroczy jakieś dużej sumy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 19:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Fryderyk napisał(a):
Nagranie kalkulatorem, no ale trudno :P ten nawet równy ma bieg, klepie nawet mniej, niż ten, co z Bobbym oglądaliśmy ostatnio :D


A ja myślałem że to mój klepie jak po*ebany ale po odsłuchaniu nagrania autora tematu trochę sie uspokoiłem ;) Nawet boję się myśleć jak musiał grać ten co go słuchaliście :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 2 czerwca 2010, 20:09 
MDFK napisał(a):
Nawet boję się myśleć jak musiał grać ten co go słuchaliście :szok:


Ursus C330, 1.9TDI, coś takiego pomiędzy :D no a na jałowym chodził makabrycznie nierówno, jak maluch z ustawionymi "za nisko" obrotami jałowego heheh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40B18 Koniec silnika ?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 09:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
mówicie żeby inny silnik wziąć. Ja jak szukałem silnika dla siebie kiedy u mnie się wysrały popychacze to wszystkie silniki jakie ogladałem miały ten sam problem co mój czyli hydraulika i rozrząd. Może i uda mu się kupić zdrowe m40 do 800-1000zł ale będzie musiał troche poszukać.
ja za remont hydrauliki u siebie (wałek, popychacze, dźwigienki, pastylki), pasek rozrządu, rolki, olej i filtr zapłaciłem ok 1000zł z tym że robiłem sam i miałem zniżki w hurtowni spore.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL