BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam , planuje założyć do swojego IS z 90r gaz.

Poradźcie mi jaki gaz można włożyć? Ja planuję II generacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 14:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Załóż sekwencje... Niewiele droższa a na pewno lepsza... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 14:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
założenie gazu 1/2 Generacji do IS'a to tak jak wykastrowanie albo przeróbka na 316

lepsza będzie już tania sekwencja składająca się z :
Stag 200 , Wtryskiwacze Magic , Reduktor Magic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 14:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nikodem napisał(a):
2 Generacji do IS'a to tak jak wykastrowanie albo przeróbka na 316

Z tym to się nie zgodzę, sam mam 2 generacje, i śmiało mogę stawać w pojedynkę z 320 bez lpg...
Z is bez lpg też się brałem i praktycznie żadnej różnicy nie było, a jeżeli to tylko kwestia dodatkowych kilogramów (instalacja LPG) która dodatkowo obciąża auto...

Jakby nie było ja tam nie odczuwam żadnej znaczącej przepaści przy instalacji 2 generacji...
Wiadomo ze sekwencja będzie lepszą alternatywa...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 16:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 642
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce
COUPE napisał(a):
Załóż sekwencje... Niewiele droższa a na pewno lepsza... ;)

x2
Auto nie będze kichać, prychać itp i będzie lepiej chodzić niż na gazie 2 generacji..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 16:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Witam zmierz sobie Kolego jakiej średnicy ma dolot IS , a potem średnicę zwężki przed przepływomierzem (mixer) lpg i sam sobie wyciągnij wnioski

albo łatwiej wymontuj mixer i klapę anty bum , przejedz się na benzynie , pomierz czasy itp

zamontuje te zło od gazu i sprawdź raz jeszcze wyniki

jeśli nie masz stopera pojedz na hamownie i sprawdź jaka jest różnica z zwężka na dolocie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 17:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Rozumiem to ze 2 generacja nie dorównuje się sekwencji, ale głównie moje ALE... dotyczyło tylko tego:
Nikodem napisał(a):
założenie gazu 1/2 Generacji do IS'a to tak jak wykastrowanie albo przeróbka na 316

Wiec odpowiedziałem ze mój IS nie porównuje się z silnikiem 1.6, a dla uświadomienia podałem przykłady ze 2.0 to dla niego również nie problem...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
to znaczy , że 2.0 i 1,8is z którymi się ścigasz są kompletnie dobite

Tyle w temacie
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 19:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Nikodem napisał(a):
to znaczy , że 2.0 i 1,8is z którymi się ścigasz są kompletnie dobite

Tyle w temacie
Pozdrawiam

Czy ja pisałem ze to jedyne auta z którymi się brałem?
najlepiej rzucić puste słowa na wiatr i zakończyć temat... :]

Jedno jest pewne na pewno moc nie jest porównywalna do silnika 1.6 :wstyd: -a to były twoje słowa ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Mi głównie chodzi na ekonomice.

no i sam nie wiem jaki gaz założyć.

ps. auto nie służy mi do driftu czy 1/4 ml .

ma po prostu jeździć na co dzień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 21:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
uto nie służy mi do driftu czy 1/4 ml .

ma po prostu jeździć na co dzień.


kaktus88_88 jeżeli chcesz tym autem jeździć na co dzień, a dodatkowo "jeździć" a nie przesiadywać na warsztacie, to na prawde, polecam sekwencję.

Nie chodzi tu o żadne spadki mocy, największym problemem w przypadku tego auta jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia tzw. strzałów, czyli niekontrolowanego zapłonu mieszanki powietrzno-gazowej wypełniającej kolektor ssący (w przypadku instalacji II generacji).
Po takiej historii z reguły można pozamiatać sobie obudowę filtra powietrza do torebki, załatwiać nowy przepływomierz, a w najgorszym przypadku, szaleć z gaśnicą po wyciszeniu pokrywy komory silnika :zdziwko:

Różnica w cenie instalacji II generacji a sekwencji to w tym momencie koszt od 300 zł. Myślę że za te pieniądze lepiej założyć IV generację i cieszyć się z jazdy.

Do panów co spierają się o osiągi :zakrecony:

Nikodem wiesz co to jest potoczna Zwężka Venturiego??
Ma ona za zadanie, nie sama ze siebie, dynamizować przepływ substancji, przedostających się przez nią. Chodzi tu o przepływ cieczy bądź gazów.

Zastosowanie miksera przed przepływomierzem działa podobnie jak taka dysza/zwężka Venturiego i nie jest tak znacząca jak zastosowanie miksera bezpośrednio przed przepustnicą, gdzie rzeczywiście zwężamy przelot.

Nie twierdzę że, w porównaniu z benzyną, auto będzie dysponować porównywalną mocą, ale na pewno nie stracisz 40 HP (taka mniej więcej jest różnica pomiędzy silnikami 1.6 i 1.8is)
Co do osiągów 1.8is M42 i 2.0 M50 to są porównywalne (przyspieszenie 0-100 ok 10s. ), podobnie z M44 i M52.

Wiem że podobnie jak ja nie jesteś zwolennikiem instalacji II generacji w tych autach, ale szczerze mówiąc to największym zagrożeniem jest ta mieszanka która wypełnia cały dolot, a nie to że drutujemy silnik :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 23:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Cytuj:
Nikodem wiesz co to jest potoczna Zwężka Venturiego??
Ma ona za zadanie, nie sama ze siebie, dynamizować przepływ substancji, przedostających się przez nią. Chodzi tu o przepływ cieczy bądź gazów.


Toudi z całym szacunkiem Doskonale Znam Mechanikę Płynów ;)

Piszesz o Zwężka Venturiego Faktycznie masz Rację tylko jest Jedno ale Mikser LPG nie jest nawet trochę podobny

Obrazek

Tak wygląda zwężka Venturiego


Obrazek

A Tak Mixer Od LPG

Nie Ma Łagodnych zejść itp Działa Jak Ściana

Ponieważ Kolega miał z LPG 2 Generacji 318iS mogę powiedzieć że zanim przerobiliśmy go na sekwencje
Moc Na PB z zwężkami 121 Koni
Moc Na LPG 2gen 116 Koni
Moc Na PB bez zwężek 139 Koni

Należy Dodać że pomimo że auto ma 116 koni będzie i tak szybsze niż zwykła 316/318 ponieważ IS będzie miał większą moc średnią i dostępną w większym zakresie obrotów

Dziękuje za Uwagę
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 19:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Młody coś Ty mi tu namalował, przecież to jest laboratoryjna konstrukcja do pomiaru prędkości cieczy na podstawie różnicy ciśnień ;)

Mikser to nie ściana, nie ma kanciatych krawędzi tylko łagodny łuk.

Cytuj:
Ponieważ Kolega miał z LPG 2 Generacji 318iS mogę powiedzieć że zanim przerobiliśmy go na sekwencje
Moc Na PB z zwężkami 121 Koni
Moc Na LPG 2gen 116 Koni
Moc Na PB bez zwężek 139 Koni

Należy Dodać że pomimo że auto ma 116 koni będzie i tak szybsze niż zwykła 316/318 ponieważ IS będzie miał większą moc średnią i dostępną w większym zakresie obrotów


To poco piszesz jakieś nie stworzone rzeczy o spadku mocy rzędu 30% skoro spadek wynosi góra 10% .

Nie obraź się, jak chcesz kogoś zniechęcić do montażu II generacji do takiego auta to napisz o konkretnych i realnych minusach, a nie wymyślasz niestworzone rzeczy, a potem odkręcasz kota ogonem (co to moc średnia?? tu chyba raczej chodzi o moment obrotowy)

Nie jesteś głupi chłopak, ale jak czasem coś walniesz to ..... :rotfl:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Toudi napisał(a):
Nie jesteś głupi chłopak, ale jak czasem coś walniesz to ..... :rotfl:
Toudi napisał(a):
co to moc średnia??

Toudi napisał(a):
Nie jesteś głupi chłopak, ale jak czasem coś walniesz to ..... :rotfl:

:padam: :D

Nikodem napisał(a):
Ponieważ Kolega miał z LPG 2 Generacji 318iS mogę powiedzieć że zanim przerobiliśmy go na sekwencje
Moc Na PB z zwężkami 121 Koni
Moc Na LPG 2gen 116 Koni
Moc Na PB bez zwężek 139 Koni

Tylko nie mów ze za każdym razem lataliście na hamownie... :zdziwko:
I chciałem dodać ze nie każdy musi posiadać identyczne komponenty instalacji LPG jak twój kolega xxx...
Moze i mam instalacje 2 generacji ale z własnego odczucia wiem ze na 100% nie mam 116 koni, wiec na podstawie tylko jednego auta z jakąś tam instalacja xxx, nie stwierdzaj pochopnych opinii o autach których nie maiłeś okazji przetestować osobiście...

Na koniec dodam ze gdybym to ja zakładał instalacje to na pewno założyłbym sekwencje, ale ze kupiłem już auto z takowa instalacja (wtedy była roczna) teraz już przeszło ma 3 lata (jej koszt to 2800zł) to nie jestem złe do niej nastawiony... Nigdy nie maiłem z nią żadnych problemów, jedynie co zrobiłem to zatroszczyłem się o wymianę filterków... + normalna eksploatacja innych elementów świece itp...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 07:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
(co to moc średnia?? tu chyba raczej chodzi o moment obrotowy)

Jak Zapewne Wiesz MOC = Obroty x Moment Obrotowy

moc średnia dla przykładu motor m50b25 w e34 w manualu

ciągniemy auto do końca zmieniamy bieg na następny i mamy taka sytuacje :

przy max obrotach auto generuje około 188 koni (max obroty , nie obroty max mocy) zmieniasz bieg na następny i masz np. 4000 obrotów i auto generuje około 145 koni

więc moc średnia to około 166 koni

Jeśli Chodzi może masz rację każde auto jest indywidualne , ale standardowa średnica mixera to 32mm co powoduje że można założyć utratę mocy masz bardzo zbliżoną do ISa nad którym sprawdzaliśmy wpływ instalacji gazowej mieszalnikowej na moc

Obrazek

Panie Pawle wiem co za rysunek wrzuciłem , chodziło o kształt , najbardziej zbliżone do tego były mixery BRC nie wiem czy kojarzysz ?


20 koni to duża strata i jak by nie gadać 318is/320 bez gazu musi to objechać a różnica musi być widoczna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 08:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Znam ten mikser ;)

Moc nie moc, dużo (w zasadzie najwięcej) zależy od kierowcy.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Do silnika np. 1.8 zamiast sekwencji polecam blosa. Miałem w silniku opla 1.6 100km. Różnica po założeniu była kolosalna.
Wystarczy dołożyć jakiś prosty AFR i samemu można wyregulować.

Wszystko tylko NIE mixer.

A co do IS i mixera :rotfl: to Nikodem masz 100% racji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 17:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Coupe - już widzę jak na zwężce objeżdżasz zdrowe 2.0 :rotfl: Miałem 2. generację, teraz mam sekwencję, co najmniej 1s do setki lepiej po wywaleniu zwężki. Z rolki chyba jeszcze bardziej widoczna różnica. Dziękuję, dobranoc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 01:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
COUPE i Toudi jeśli chodzi o nie wielką stratę mocy przez zwężkę w postaci miksera przed przepływomierzem - Wasze rozważania nie mają szans wyjść poza ramy fizyki teoretycznej. W praktyce nic nie jest stałe, wartości stałe są zwykle granicami funkcji, do których można dążyć (zwykle ze skutkiem proporcjonalnym do ceny rozwiązania praktycznego), ale nigdy się ich nie osiąga. Wniosek: być może da się uzyskać na mikserze moc zbliżoną do mocy bez zwężki na dolocie stosując mikser o dużej średnicy i tracąc dól i wolne obroty, ale rzecz jeszcze w tym, że nikt nie zapłaci za tak bliską aproksymację modelu teoretycznego.

a Dla ciekawskich co prawda w iS takiej dużej różnicy nie będzie pokaże wam wykres z Hamowni BMW e34 525 m50b25 z LPG II Generacji z zamontowana zwężka (mikserem) 36mm

Obrazek

Podczas testów na hamowni HPS-03 okazało się, że samochód dysponuje mocą tylko 135KM przy zasilaniu gazem i niecałymi 153KM po przełączeniu na zasilanie benzyną.
Powstało pytanie czy auto jest zepsute, czy tez może brak mocy to wpływ instalacji gazowej?
Aby to sprawdzić postanowiliśmy wymontować z układu dolotowego wszelkie zwężki służące do zasilania gazem.
Efekty widać na wykresie w kolorze zielonym - silnik odzyskał parametry jakie przewidział producent.
Na tym przykładzie widać wyraźnie, jak niewielkie nawet ingerencje w układ dolotowy mogą poważnie ograniczyć parametry silnika.


Proszę nie sugerować się mocą na LPG bo zapewne miało za słaby reduktor lub błędną regulacje interesuje nas różnica mocy na benzynie z zwężka (mikserem) oraz bez zwężki (mixera)

To 38,2 Konie różnicy !! 20% utraty mocy od 3000 obrotów doskonale widać różnice :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] 1,8is + GAZ??? Poradzcie czy warto?
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 07:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 277
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e39 523i
Mikser jest bardzo dobry. Ale do gaźnika i jednopunktu. Pomijam spadek mocy ale mam pytanie czy nie denerwują was przy wielopunkcie rzeźby typu kominki, zwężki i klapy anty strzałowe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL