BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Carsoft 6.1 - co to za błędy ?
PostNapisane: 30 marca 2007, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
Witam jezdze bmw 530 d , jest to moj pierwszy diesel, dlatego pisze gdyz myslalem ze tak musi byc a dokladnei chodzi mi o przyspieszenie , problem polega na tym ze moj diesel ma brak przyspieszenia i jak moge jechac szybciej to auto rozwjia predkosc 120, moze czasem 140 km/h, problem jest taki ze pedal wciskam do konca i samochod nie ma przyspieszenia wogole jest b. mulowaty moge rozwjiac predkosc tak jak pisalem 120 ale gdy odczekam chwile na wcisnietym pedale sam. moze jechac z wieksza predkoscia ale nie duzo , jechalem z kumplem ktory jezdzi dieslami i zasugerowal mi ze moze to byc przeplywomierz do wymiany, pojechalem do elektryka faktycznie gdy wymienil mi przeplywomierz i sprawdzil na komputerze auto przez tydzien mialo takiego kopa ze wszystko mi lecialo z siedzen i faktycznie czulem ze jezdze bmw, ale niestety moja radosc trwala krotko po tygodniu auto znow stalo sie mulowate pojechalem do elektryka z reklamacja wymienil przeplywomierz na 2 ale to nie jest to i znow auto jak bylo tak jest b. mulowate zakupilem interfejs i w programie Carsoft 6.1 wyskakuja mi errory w tabeli DME/DDE nastepujace: 0100- Air-mass flow sensor i 3505-Glow system gdy wykasuje te bledy i gdy sprawdzam ta sama zakladke program pokazuje status OK , ale gdy przejade sie autem i sprawdzam znow ta zakladke znow wyskakuja te same bledy , moze ktos z was wie oco w tym chodzi prosze o pomoc samochod mam bmw 530 d, ale na starcie passacik 1,9 idzie ze mna wleb wleb co mnie drazni czekam na info pozdrawiam wszystkich uzydkownikow bmw.

_________________
garfild


Ostatnio edytowano 13 maja 2008, 20:58 przez garfild, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Air-mass flow sensor to jest przeplywomierz, a Glow system to jest problem ze swiecami zarowymi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
dzieki za tak szybka odpowiedz czyli z tego wynika ze jednak musze wymienic przeplywomierz chyba najlepiej na oryginalny bo to co mi zamontowali to jest wloski a siwece zarowe dziwne nie mam z nimi problemu samochod odpala normalnie a przeplywomierz to tu by sie zgadzalo gdyz autko jest tak mulowate ze historia, jeszcze raz dziekuje za odpowiedz teraz wiem jaki mam kierunek obrac pozdrawiam.

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 17:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
przepływomierz musi byc oryginał.. te zamienniki to sobie mozna wsadzic... miedzy ksiazki :-) Co do swiec to wystarczy, ze jedna nie bedzie grzala albo dwie slabiej i juz bedzie "error". Silnik bedzie odpalal bez problemow..moze ( nie musi ) na samym poczatku (jak jest zimny ) przez 'sekunde' telepnac jakby mu jeden gar wypadal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Niee no panie nie ma co orginalnego przeplywomierza wsadzac. Ja sobie sam zmienilem padniety orginal boscha na 2 razy tanszy odp - pierburg. koszt pierburga okolo 300 zl. Orginal boscha ponad 600zl. Auta smiga elegancko. Zeby sprawdzic czy mulowatosc to wina przeplywki ludzi radza odlaczyc przeplywomierz - jesli nie ma powrotu dynamiki to przyczyna prawdopodobnie lezy gdzie indziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2007, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
a po co ma odpinac i podpinac ten przeplywomierz? przeciez ma blad wiec .. wiadomo. pozatym o ile sie nie myle w carsofcie moze odpalic live data i zobaczyc wartosci z przeplywki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Carsoft 6.1
PostNapisane: 30 marca 2007, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
witam tak tu masz racje mozna odpalic live data i mozna podpatrzec na te dane tylko jakie wartosci musza byc aby moc wiedziec czy jest dobry czy zly pozdrawiam

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2007, 01:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Ano dlatego warto, ze ja tez mialem na carsofcie powtarzalny blad MAF. Dlatego wymienilem przeplywke. Tyle tylko ze auto jezdzilo dobrze... po wymianie blad sie nie pojawia ale nie zauwazylem zadnej drastycznej roznicy. Jak jezdzilo dobrze tak dalej jezdzi.

Wniosek moj jest taki: blad przeplywomierza w komputerze nie koniecznie musi byc powiazany ze strata mocy, przyspieszenia.

Jesli wiec dopiero co byl przeplywomierz wymieniany, i auto jezdzilo dobrze, i nagle znow nastapila utrata mocy - to moze warto sprawdzic czy w trybie pominiecia przeplywomierza (odlaczona wtyczka) auto odzyskuje swoja dynamike. Jesli nie, wymiana przeplywki na orginalna niekoniecznie rozwiaze problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2007, 07:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
squbel napisał(a):
Niee no panie nie ma co orginalnego przeplywomierza wsadzac. Ja sobie sam zmienilem padniety orginal boscha na 2 razy tanszy odp - pierburg. koszt pierburga okolo 300 zl. Orginal boscha ponad 600zl. Auta smiga elegancko. Zeby sprawdzic czy mulowatosc to wina przeplywki ludzi radza odlaczyc przeplywomierz - jesli nie ma powrotu dynamiki to przyczyna prawdopodobnie lezy gdzie indziej.


Pierburg (czy jak sie to pisze) to b dobra firma jeśli chodzi o przepływki , z tego co się orientuje ta firma produkuje oryginalne przepływki do nie których modeli audi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2007, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
No tak Squbel zrobilem tak jak muwiles tzn. odlaczylem wtyczke przeplywomierza lekko dynamika auta sie poprawila ale nie duzo prawie znikoma, podlaczylem dzis pod kompa autko i oto moje dane przy wlaczonym przeplywomierzu dane sa nastepujace program Carsoft 6.1 live data :po odpieciu wtyczki wartosc wzrosla tzn. 480 mg/Hub z kolei gdy przeplywomierz jest podpiety wartosc jest nastepujaca : Air Flow : 300-313 mg/Hub z tego co pamietam elektryk jak podlaczyl mi autko pod kompa aby sprawdzic czemu jest mulowaty to powiedzial ze trzeb awymienic przeplywomierz gdyz podla mi ze wskazuje 400 a powinien 800 to pamietam to chyba chodzilo mu o te wartosci co podalem tak ze jestem pewien ze przeplywomierz jest walniety wiesz silnik 3 litry turbo i zeby jechal mi w trasie 140 km/h to chyba cos nie tak a tym bardziej ze Carsoft wywala error przeplywomierza

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2007, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Jutro moge podlaczyc auto pod live data i zobacze jakie wartosci u mnie pokazuje. 140km/h to faktycznie padaka. Pytanie tylko czy uszkodzony przeplywomierz tak sie bedzie objawial... Z informacji na BPK i Bmwland wynikalo ze przy odlaczonym przeplywomierzu auto ma niewiele gorsze osiagi - na pewno nie spada Vmax tak drastycznie.

Fajnie bylo by gdyby jakis spec nam tu pomogl bo moja wiedza opiera sie glownie na wiedzy z forow i doswiadczenia z wlasnym autem.

Jesli nie szkoda ci kasy kup orginalny przeplywomierz - wyglada na to ze i tak jest uszkodzony. Jesli liczysz sie z pieniedzmi przemysl odpowiednik Pierburga - jak juz lolek pisal Pierburgowe MAFy sa instalowane w autach z koncernu VAG. Zreszta Pierburg robi mnostwo komponentow rowniez do BMW.

PS. Jak odczytywales info z przeplywomierza? Nie zmieniaja sie dane wraz ze zmiana obrotow? Ja moge tylko zczytywac stojac w miejscu - moj laptop nie ma wyjscia COM i musze targac stacjonarne pudlo pod auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
witam ponownie mam ten sam problem co ty tzn. tez mam laptopa ale bez coma wiec tez zaciagam stacjonarny, po dodawaniu gazu gdy autko wchodzi w obroty do 2 tys. parametry sie nie zmieniaja, mam juz kontakt z czlowiekiem ktory organizuje mi boschowski przeplywomierz w miare rozsadnej cenie, te parametry i jazda wszysko wskazuje ze to wina przeplywomierza jak tylko cos ruszy mi z tym problemem odrazu napisze , mam tylko jeszcze prosbe jesli jest na forum jakis gosc co wie jakie parametry powinien wskazywac to prosze o info jesli zas sa tacy ale nie lubia sie dzielic swa wiedza to dziekuje takim, znajde nr. telefonu i zaqdzwonie do warsztatu aby mi podali te parametry i chetnie sie podziele pozdrawiam

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
Squbel jeszcze prosba sprawdz i podaj jakei wartosci podaje twoj przeplywomierz pzdr. narka

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 20:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Wroclaw/UK
Sorki ale wlasnie dzis juz nie da rady, dopiero co wrocilem z rowerowej wyprawy i nie mam sil na nic :) Ale podlacze jutro jesli bedzie chwila po pracy.

Pozdrowienia!

BTW ile Cie bedzie boschowski czujnik kosztowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2007, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
Jutro będę wiedział dokładnie ale ok 700-800 zł gość ma napisać , czekam na Twoje dane z przepływomierza pzdr.

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŻnin
Ktoś poda jakie powinny być wskazanie przepływomierza dla silnika 530d?
Z góry dziękuję serdecznie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2008, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: warszawa
Chodzi ci o parametry ktore znajduja sie na przeplywomierzu .

_________________
garfild


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL