BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 09:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 14:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
Witam
Ostatnio z moim silnikiem m40 cuda zaczynaja sie dziać, więc postanowiłem kupić "nowy"
ale pomyslałem że skoro bulic kase to niech i ja coś z tego mam :) a nie tylko beti.

chodzi mi o mocniejszy silnik, a dokładniej czy na miejsce silnika m40 o poj. 1.8 pasował by 2.0?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325
Kod silnika: s50b30us
W to miejsce pasuje kazdy silnik BMW Ale wymaga to wymiany innych podzespołów takich jak osprzet silnika, wiazka z kompem, skrzynia, dyfer choc niekoniecznie, czasem hamulce trzeba zmienic

_________________
Naprway i tuning BMW :D
Swapy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 18:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
Tzn. że bede musiał wymienić te podzespoły nawet jak zostane przy pojemności 1.8 czy dotyczy to tylko przy zamianie na mocniejszy motorek?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Jak wymienisz na taki sam to nic nie musisz innego wymieniać

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 23:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jak to się mówi " wszystko można, ale nie wszystko się opłaci".
Zmiana dotyczy motoru 4 cylindrowego na 6-cio.
Jak masz R4 to możesz rzeźbić na inne R4 ale zbytnio nie ma to sensu.
Lepiej sprzedać i kupić całe auto z większym motorem. Wyjdzie taniej.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 23:46 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
ziooom89 napisał(a):
Witam
Ostatnio z moim silnikiem m40 cuda zaczynaja sie dziać, więc postanowiłem kupić "nowy"
ale pomyslałem że skoro bulic kase to niech i ja coś z tego mam :) a nie tylko beti.

chodzi mi o mocniejszy silnik, a dokładniej czy na miejsce silnika m40 o poj. 1.8 pasował by 2.0?

jeśli zamierzasz przez dłuższy czas użytkować betę to ma to sens, ale wymiana silnika to nie wszystko...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 00:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Odpowiedz sobie sam na pytanie czy chcesz włożyć coś tanim kosztem czy jednak chcesz włożyć w to troszkę więcej kaski ? Jeśli więcej to wiadomo masz do wyboru sporo ciekawych silniczków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 15:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
Ok. dzięki.
za rok planuje sie przesiąść na e46 to odrazu sie nastawie na cos mocniejszego. to chyba narazie nie ma sensu upychać wiecej koników i do tego dawac im nowe siano :D zostane przy 1.8 , ale raczej silniczek wymienic musze.

no chyba że jakis magik mi go uratuje i od biedy przeturlam nim ten rok :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
A co ci nawaliło w tym silniku?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 15:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
Olej jest płyn chłodniczy też a wystarczy uruchomić go na 5 minut i woda się gotuje i swieci sie kontrolka. do tego przy starcie słychać jakby sie cos zacierało i ciężko i długo trzeba kręcic żeby go uruchomić, jak juz sie uruchomi coś gwizda i jak wyzej pisałem strasznie sie grzeje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 16:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ziooom89 napisał(a):
Olej jest płyn chłodniczy też a wystarczy uruchomić go na 5 minut i woda się gotuje i swieci sie kontrolka. do tego przy starcie słychać jakby sie cos zacierało i ciężko i długo trzeba kręcic żeby go uruchomić, jak juz sie uruchomi coś gwizda i jak wyzej pisałem strasznie sie grzeje.


Odkręć korek chłodnicy, uruchom silnik i sprawdź czy widać tłoczenie wody (płyn chłodniczy) w zbiorniczku wyrównawczym (po dodaniu gazu woda powinna być szybciej tłoczona)

Twoje objawy wyglądają mi to na zatarta pompę wody...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 16:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ziooom89 napisał(a):
Olej jest płyn chłodniczy też a wystarczy uruchomić go na 5 minut i woda się gotuje i swieci sie kontrolka. do tego przy starcie słychać jakby sie cos zacierało i ciężko i długo trzeba kręcic żeby go uruchomić, jak juz sie uruchomi coś gwizda i jak wyzej pisałem strasznie sie grzeje.



jesli nie jezdziles tak i nie przegrzales silnika wiekszych problemow nie bedzie, sprawdz czy nie masz oleju w plynie chlodniczym, jesli nie ma to jak pisal kolega wyzej, pompa, ew do tego visco i bedzie smigac smialo. Masz na pewno dobra ilosc wody w ukladzie i wszystko dobrze odpowietrzone ?

Wszystko bedzie ok jesli nie jezdziles tak z tym silnikiem i nie przegrzales go... co moze sugerowac te ciezkie odpalanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 16:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
no i tu własnie jest problem bo zaczął mi sie grzac jak na zakupach byłem i jakos trzeba było do domu dojechac, teraz jak kręce to jest taki dźwięk jak by coś sie tarło w silniku, ale jak juz zapali to ładnie chodzi tylko coś gwizda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 16:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
COUPE napisał(a):
ziooom89 napisał(a):
Olej jest płyn chłodniczy też a wystarczy uruchomić go na 5 minut i woda się gotuje i swieci sie kontrolka. do tego przy starcie słychać jakby sie cos zacierało i ciężko i długo trzeba kręcic żeby go uruchomić, jak juz sie uruchomi coś gwizda i jak wyzej pisałem strasznie sie grzeje.


Odkręć korek chłodnicy, uruchom silnik i sprawdź czy widać tłoczenie wody (płyn chłodniczy) w zbiorniczku wyrównawczym (po dodaniu gazu woda powinna być szybciej tłoczona)

Twoje objawy wyglądają mi to na zatarta pompę wody...


Byłem właśnie sprawdzic i wszystko działa to chyba raczej nie jest pompa, ale jest to właśnie "ale" mianowicie troche mało tej "wody" tomaszeklolek :padam: tu Ci sie kłaniam ;) a jesli chodzi o to z tym ciężkim rozruchem ro może też być wina rozrusznika??? bo jak juz zapali to jest ok, a grzeje sie bo tego płynu mi gdzieś wyparowało :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 17:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
To w takim razie uzupełnij płyn i odpowietrz tak jak powyżej kolega wspominał...

Z tym ciężkim rozruchem rożnie może być... (akumulator-rozrusznik-może gdzieś kable zaśniedziałe)
W najgorszym wypadku mogłeś przegrzać silnik i po-prostu pierścienie/tłoki mogły napuchnąć

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Czy silnik m40 (1.8) można podmienić na np. m50 (2.0)
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 17:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 292
Lokalizacja: Podkarpacie [RTA]
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: E46 N42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136017
No ale jak by to był ten "najgorszy wypadek" to po uruchomieniu silnika też by chyba ciężko chodził, a chodzi płynnie (fakt słychać lekkie gwizdanie) ale moc trzyma jak zawsze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL