Musisz spuścić czynnik chłodzący. U mnie klima przestała działać, ale czynnika jeszcze było sporo. Wypuściłem resztę naciskając śrubokrętem kuleczkę w zaworze przy podszybiu. Na wszelki wypadek wypuściłem jeszcze z zaworu przy reflektorze. Trzeba uważać i robić to w rękawicach i trzymać się jak najdalej od zaworu, bo kontakt czynnika ze skórą oznacza odmrożenie. Włączyłem jeszcze silnik i klimę, zgasiłem auto i powtórzyłem czynności jak na wstępie.
Żeby wyjąć chłodnicę należy zdjąc przedni zderzak. Są 2 kabelki do chłodnicy klimy o różnej średnicy i mają różne oringi: 14mm i 11,1mm średnicy wew. (w ASO po 4 zł).
Generalnie miałem wcześniej zalany środek barwiący, więc u mnie było wyraźnie widać, gdzie chłodnica przecieka.
|