BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 29 czerwca 2010, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam, to moj pierwszy post na tym zacnym forum, na codzień przesiaduje na www.5er.pl :hurra:

Panowie, koledzy z 5era doradzili mnie, żebym pytał tutaj w mojej błachej sprawie, a sprawa jest prosta:
czy warto?, czy warto się przesiadać z 5-tki na 7-deme?

ja rozumiem, że komfort inny, a jak z kosztami - porównywalne? obecnie śmigam 520i z 2000r i bardzo mnie sie podoba :super:

jakie największe zalety/wady byście tu zapodali
chce sobie stworzyć taką małą listę za/przeciw

oczywiście z góry dziękuje - pytanie zdecydowanie kieruje do ludzi, którzy smigali jedną i drugą serią ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 29 czerwca 2010, 18:15 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Zawieszenie trochę droższe w 7 od tego w 5. Niedawno robiłem sobie zestawienie kosztów:
Ceny 520i vs 728i - najmniejsze wersje silnikowe (nie licząc 520d), dane dla aut z 12.1997:
Wahacz przedni e38 Lemforder 509 zł (Fota, bez rabatów), wahacz przedni e39 Febi - 345 zł.
Tuleja wahacza - e38 240 zł, e39 - 170 zł. Jw, czyli Lemforder, Fota bez rabatów.
Poduszka amortyzatora - e38 105, e39 150 (Lemforder).
Piasta koła - 60 zł droższa w e39 niż w e38.
Amortyzatory przód (Bilstein B4) - e38 - 469 zł, e39 - 392 zł.
Końcówka drążka kierowniczego Lemforder - e38: 205, e39 - 247.
Środkowy (wzdłużny?) drążek kierowniczy - e38 816 zł, e39 - brak.
Wahacz (dolny?) tył (OE BMW) - e38 - 1800, e39 - 1200.
Wahacz górny prowadzący (Febi) - taki sam element w e38 i w e39.
Poduszka tylnego amortyzatora (Lemforder) - e38 - 159 zł, e39 - 86.
Może Ci się przyda.
e38 sporo wygodniejsze, więcej miejsca, zwłaszcza z tyłu. Oczywiście mniej poręczne niż e39.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 29 czerwca 2010, 21:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 538
Lokalizacja: LBI
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
Przede wszystkim koszty zależą od wersji silnikowej i ogólnego stanu auta. Jako były posiadacz odradzam wersję M60B30 (3.0 V8). Drugim razem wybrałbym raczej 2.8 (jest oszczędniejsza a osiągi takie same) a najbardziej polecam 4.4 V8 - prawdziwe BMW. ;) :ok:

_________________
Ból i tęsknota - ale już niedługo!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 08:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
ok, rozumiem, ze koszta sa nieco inne, a jak z samym komfortem? da sie tym zwawo posmigac? moja ma zwieche m-technik i bardzo ja sobie chwale, jak z zachowaniem siodemki na zakretach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 08:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
viewtopic.php?f=8&t=62564&hilit=e39+e38
viewtopic.php?f=1&t=57437&hilit=+e39+e38
viewtopic.php?f=8&t=56315&hilit=+e39+e38
viewtopic.php?f=8&t=31500&hilit=+e39+e38
viewtopic.php?f=8&t=26992&hilit=+e39+e38

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 14:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wicik napisał(a):
czy warto?

Nie.

E39 fajniej wygląda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
E39 fajniej wygląda.


Kłóciłbym się :hyhy:

Poza tym kwestia na jaką wersję ma być ta przesiadka. Jak z 520i na 740i to nie ma co dyskutować ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 23:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: 530d
Siódemka to siódemka - dla mnie flagowy model limuzyny BMW.

WARTO!

...poza tym :padam:
Tomek napisał(a):
Jak z 520i na 740i to nie ma co dyskutować


:super: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 2 lipca 2010, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
a jak z "sypliwościa" tzn. czy psuje sie równie regularnie co piątka? czy nieco lepiej znosi nasze cudowne drogi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 2 lipca 2010, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 121
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52b25
Mam ten sam problem co kolega:) Też się zastanawiam co z przesiadka, czy warto ;) Wicik jak założone są dziwne podróby to każde zawieszenie padnie nawet oryginal nie mówiąc o podróbkach. choć w dzisiejszych czasach prawie wszystko w Chinach produkowane :cenzura:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Zawsze warto awansowac na serię wyżej zwłaszcza o ile to flagowy model :)

W E-38 będzie wygodniej , bezpieczniej, lepszy wypasik, lepsze osiągi nawet jak weźmiesz 728i choć ja polecałbym 740i, za to gorzej jeździ w zakrętach choć jak na swoja masę i tak nieźle chodzi i ciut gorzej się parkuje za to częściej ma w opcji PDC a z tym parkuje się bezproblemowo.

I dopiero mając E-38 odkryjesz pewne smaczki, których w E-39 nigdy nie znajdziesz bo ich tam nie montowano zwłaszcza polecam przejażdżkę nocą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 09:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zdzira 850I napisał(a):
I dopiero mając E-38 odkryjesz pewne smaczki, których w E-39 nigdy nie znajdziesz bo ich tam nie montowano zwłaszcza polecam przejażdżkę nocą :)



Konkrety, konkrety!

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 12:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Choćby brak podświetlenia podczerwienią klamek wewnętrznych w E-39 a w E-38 jest w nocy to daje fajny efekt. Chyba, że ktoś ma to w 5er ale jeszcze o tym nie słyszałem co nie znaczy, że się nie mylę. I do tego jak jedziesz czarnym E-38 na ciemnej szybie to nawet policja sra po gaciach natomiast E-39 jakbyś nie przerobił jest zbyt okrągłe i nie robi takiego wrażenia. Spojrzyj sobie z domu 2 piętrowego na zaparkowane pod domem E-38 i E-39 obok siebie przetetsowane na czarnym E-39 i srebrnym E-38 E-39 nie robi takiego wrażonka. Obecnie już jakiś czas nie jeżdżę E-38 i ciut pozapominałem ale sam fakt jazdy najwyższym modelem wytwarza w mysleniu taki fajny efekt, że nawet jak mnie M3 wyprzedzi to ja jadę flagowym modelem i mam najbardziej komfortowe najdorższe i najbardziej dopracowane auto z całego segmentu. Wiem, że skóra jest najwyższego gatunku i reszta wykonania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 12:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja bym dodał jeszcze dwustrefową regulację siły nawiewu, wykończenie drzwi i nie wiem czy E39 miało kontursitze?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zdzira 850I napisał(a):
Choćby brak podświetlenia podczerwienią klamek wewnętrznych w E-39 a w E-38 jest w nocy to daje fajny efekt. Chyba, że ktoś ma to w 5er ale jeszcze o tym nie słyszałem co nie znaczy, że się nie mylę


W woldzwagenie A6 jest podświetlenie klamek, w dodatku barwą czerwoną, czyli w zakresie promieniowania widocznego dla człowieka. :!:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
akurat tak bardzo mi nie zalezy na "robieniu wrazenia na innych" mnie chodzi o czysta radoche z jazdy, którą mam w E39, a boje sie, że nie będę miał w E38.... cięzkie wybory, damm it


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 121
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52b25
mi się tak wydaje jak jak e38 to tylko 740 !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 19:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
wicik napisał(a):
o czysta radoche z jazdy, którą mam w E39, a boje sie, że nie będę miał w E38

Zależy co to dla Ciebie "radość z jazdy" - jeśli komfort, e38 wygrywa, jeśli prowadzenie - e39 jest jednak zwinniejsza, aczkolwiek i e38 prowadzi się przyjemnie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę masę i gabaryty.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 21:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
kurcze chyba nie pozostaje mnie nic innego niż poprosić kogoś z forumowiczów o przejażdżkę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przesiadka z E39 (5er) na E38(7er) pytanie do użytkowników
PostNapisane: 3 lipca 2010, 22:07 
DJ_plock napisał(a):
mi się tak wydaje jak jak e38 to tylko 740 !


750 :cwaniak:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL