BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m40 Silnik dziwnie klekocze
PostNapisane: 29 marca 2007, 18:50 
mam jeszcze jedno pytanie... mam silnik bezynowy 1,6 model z40 czy cos takiego.... samochod posiada inslalacje gazowa. niewim czemu silnik ten wydaje odglos dzialania dizla tzn jakos dziwnie klekocze. i niemam pojecia czemu;/;/ dzieki za wszystkie info;)


Ostatnio edytowano 27 lipca 2008, 19:36 przez michal12345, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2007, 19:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
nie z40 a m40 pewnie popychacze Ci już hałasują

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 23:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
Heh moze jeden gar Ci nie chodzi, moj kumpel tak mial i motor chodzil jak diesel :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 07:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ukasz napisał(a):
nie z40 a m40 pewnie popychacze Ci już hałasują

Tak jak kolega pisze, beda to popychacze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Jeśli chodzi o naprawę/wymianę popychaczy to z czym ona się wiąże i jakie mogą być koszty? To na pewno zainteresuje nie tylko autora tematu ;p

A ja mam pytanie - masz tak jedynie przy odpalaniu, czy cały czas podczas jazdy ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
ja mam wymiane hydrauliki za sobą.
-wałek ok 380zl,
-popychacze 41zl/szt,
-dzwigienki też ok 40-45zl/szt,
-za robocizne dałem 200zl... no i teraz jest malina! :hyhy:
(razem to pomiedzy 1200 a 1300zl) wszystko kupiłem na allegro od AuTomek-kolezka z Lodzi-z tym,ze nie koniecznie musisz wymieniac caly komplet,jak same popychacze to mniej niz polowe tego zaplacisz-chociaz za robote pewnie tyle samo bo w sumie to samo trzeba powyciagac.Ja musialem caly komplet wymieniac bo walek mi padł calkowicie i krecila tylko do 4200rpm :kwasny:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 13:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Czy ktoś mógłby rozwinąć temat? Jakie są objawy oprócz nie wkręcania się na wys. obroty, że coś z wałkiem jest nie tak? podobno ok. 300tyś się wyciera, tak?

Czy klekotanie silnika to wina jedynie popychaczy, czy też dźwigienki trzeba wymieniać? Czy popychacze wymienia się wtedy wszystkie, czy może jedynie te wadliwe? Sam koszt popychaczy wydaje się nieduży, a jeśli to pozwala pozbyć się klekotania i poprawić pracę silnika to chyba warto to zrobić, prawda?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 14:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie koniecznie muszą to być same popychacze. Stuk może się generować także na powierzchni stykowej dźwigienek z krzywkami wałka rozrządu a praca samych popychaczy jest także uwarunkowana od ciśnienia oleju.
Z reguły powinno się wymienić cały komplet ale możesz na początek zmienić same popychacze, a później wałek z dźwigienkami, lub na odwrót. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami za robotę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 17:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Sosnowiec
na początek kolego sprubój wymienić olej u mnie kiedyś w m40 popychacze też klekotały ale po zmianie oleju ustało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 18:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
wymien olej ajlepiej na syntetyk czyli 5w powinno pomuc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 21:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Dzięki kyo za link ;) na pewno się przyda...


co do oleju - zmieniałem go 2-3 miesiące temu na 10W40, taki był zalany.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: oÂława
hejka panowie jeśli sa wywalone popychacze itd to silnik morze nierówno pracować czyli falować czy jest to silnik krokowy jak go sprawdzić czy jest dobry

_________________
pawlo


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2007, 22:39 przez pawello, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 15:00 
pawello napisał(a):
hejka pnowie jeśli sawyjeb..... pop itd to śilnik morze nierówno pracować czyli falować czy jest to śilnik krokowy jak go sprawdzić czy jest dobry


hejka pnowie jeśli sawyjeb..... pop itd
Czy mogę Cię prosić o poprawienie tej części zdania ? - jest chyba nieco niezrozumiałe


robertbmw


Ps. w trakcie edycji posta usuń moją adnotację

Ja to rozszyfrowałem tak "jeśli są [cenzura] (popsute) popychacze" :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin okolice
Witam!
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnęsię do tematu.
Moje bmw e36 318 m40 po wymianie paska rozrządu i oleju.
olej polsytetyk 10w40 castrol magnatec
jakiś tydzień temu uslyszałem stukanie w silniku.
stukanie jest podczas zapalania silnika i oto chodzi że raz jest a raz nic nie słychać
gdy słychać stukanie na zimnym silniku wystarczy dodać trochę gazu i stukanie ucicha,po opadnięciu obrotów do minimum juz jest cicho.
samochodzik ładnie się wkreca nie bierze oleju obroty do odcinki bez szarpnięć
ostatnio gnałem się z audi z 2.0 i w cale mu nie ustepowałem
może jestem przewrażliwiony ale teraz jak odpalam moją bete to sie wsłuchuję
co może być przyczyna tego stanu( czy tylko wymiana całej góry to zniweluje?)
może jakaś inna drobna usterka.
prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 21:58 
demeter, przede wszystkim, jeśli to jest taki "stukot" to bardzo możliwe, że Ci przeskoczył rozrząd i sobie stuka, jak się źle o 1. ząbek przeskoczy też stuka po odpaleniu, więc niekoniecznie to musi być wymiana całej góry. stukot ten można odróżnić, klepanie zaworów, to klepanie jak w dieslu, jak rozrząd przeskoczy, bardziej słychać jak uderzanie młotkiem, no i głośne klepanie zaworów nie pojawia się z dnia na dzień.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin okolice
wyraziłem się źle.
To nie stukanie ale zawory stukają tak jakby bez oleju.
dodam gazu i przestaje klekotać.
tak jakby olej doszedł do zaworów
i chodzi oto że nie zawsze klekocze
jest że 3 tygodnie nic nie słychać a potem dwa dni podrząd zawory tak ładnie grają podczas zapalania
czy to wina oleju duzo ludzi sugeruje shell lub vavoline


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 18:47 
a na jakim oleju jeździsz?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Lublin okolice
olej pólsytetyk 10w40 castrol magnatec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL