BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 16 lipca 2010, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
Mam e46 328i 98r
nie moge calkowicie wylaczyc DSC, dlugie przytrzymanie przycisku, nie powoduje zapalenia sie zadnej ikonki ( tej drugiej), w czasie poslizgow caly czas jest "jakas" kontrola

HELP
czy ten model mial cos innego, jakas inna opcje? czy mzoe po prostu nie mozna :(

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 16 lipca 2010, 17:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
W roczniku 98 montowali juz DSC ? Probowales przytrzymac ok. 15 sek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 16 lipca 2010, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 328, E90 335i
Kod silnika: M52B28TU, N54
Mam takie samo auto i nie posiada ono DSC. Czy masz przycisk DSC czy ASC ?

Jeżeli ASC to kliknięcie wyłącza bądź włącza system.

POZDRAWIAM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 16 lipca 2010, 22:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
mam DSC, dlugie przytrzymanie NIE wylacza DSC odlacza tylko fragment (ESP) ale nadal cos steruje kolami :)
Nie moge zerwac przyczepnosci :/

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 17 lipca 2010, 06:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
no to dziwne, u mnie po ok 5sek przytrzymania kaganiec jest ściągnięty

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 17 lipca 2010, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
Nikt wlasnie nie wie o co chodzi , powinnosie normalnie sciagnac, jedyna roznica na dlugie przytrzymanie DSC to to ze zapali sie kontrolka, a po kolejnym wlaczeniu( wylaczeniu) juz nie gasnie:(

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 17 lipca 2010, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Tiger to w czym problem?
Jednorazoiwe naciśnięcie guzika DSC powoduje jego częściowe wyłączenie (ABS dalej działa), dopiero długie przytrzymanie (nawet 10s) powoduje całkowite wyłączenie systemu DSC, będziesz wiedział bo się kontrolka zapali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 19 lipca 2010, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
"bo sie kontrolka zapali - rzecz wtym ze sie niezapala

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 19 lipca 2010, 13:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
A jak raz naciśniesz to sie zapali kontrolka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 19 lipca 2010, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
To rozkoduj sobie WIN czy aby na pewno masz DSC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 09:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
Po doglebnej analizie :wstyd: stwierdzam, i jednoczesnie przepraszam kolegow mam ASC, jednakze nadal niemoge wejsc bokiem bo cos go kontroluje, wiec moze to byc ASC +T

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
A kontrolka zaswieca sie po jednym nacisnieciu przycisku ? czy wcale nie swieci ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 16:18 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15926
VIN co mówi? Wyłączanie DSC-krótko nacisnąć przycisk, lampka kontrolna stale świeci.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
jak wcisne przycisk ASC to sie wlaczy lampka, dlugie przytrzymanie spowoduje ze lapka nadal bedzie sie swiecici( zadna inna ) + niemoge jej wylaczyc po powtornym nacisnieciu ASC
Kontroli antypposlizgowej nie ma(anty boksowania kol), ale bokiem nadal wejsc nie moge(cos to nadal kontroluje)

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 17:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Tzn. po nacisnieciu powinien sie zaswiecic żółty trójkąt a po dluzszym przytrzymaniu trojkat powinien zmienic kolor na czerwony i wtedy nie da sie włączyc trakcji przyciskiem tylko trzeba wyłączyc zapłon i to jest normalne, dlatego spróbuj uślizgu wtedy gdy nie dasz rady wyłączyc kontrolki przyciskiem. Poczytaj to :

ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
Fedor2010 napisał(a):
to teraz pytanie za 100 punktów...
To czym się różni od ASC+T od ASC + DSC?? :/


Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC”
DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.
Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. :ok:

W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.


4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą)

4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .

6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą)

W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:

Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie.

Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.

ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych.

Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBV

Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.
Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"

Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ?

Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.

Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:

- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)

- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)

- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowo

I zaczynamy:

Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życia
Zapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.
Ale wtedy zapali się również lampka ASC.

Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.
Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)

Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego.


I kluczowa dla większości kolegów lampka:
Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!
Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)
Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski
Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)
Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"

Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.
Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.
System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :
ograniczyć moment obrotowy silnika
ale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej.

Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”

Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.
Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.

DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej. :ok:

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 20 lipca 2010, 23:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
czytalem, i wlasnie ztad wiedzialemze moze to byc ASC +T , ale trojkat nie zmienia koloru! i to jest problem, czyli nie wylacza wszytskich funkcji!

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 21 lipca 2010, 00:19 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15926
TIGER_II_PL, jesli nie masz rozkodowanego vinu to poproś tutaj o rozkodowanie viewtopic.php?f=8&t=64224&hilit=rozkodowanie+vin

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 21 lipca 2010, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 260
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 528i lpg
Kod silnika: M52B28 <- klasyka
Garaż: RIP e46 328i :((
mam rozkodowany :) nie zauwazylem tego :p ze chcieliscie...


Dane pojazdu

Art. Wartość
Numer podwozia WBAAM51070EZ40767
Kod typu AM51
Typ 328I (EUR)
Typoszereg E E46 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Data prod. 1998-03-25



Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S273A LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 43 Obr. BMW, st. le. spr. gwiaz. 43
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S998A CONTROL OF THE LAUNCH INTERNAL DEMANDS Dummy-SALAPA



Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku


ale nie widze tutaj nic o ASC , ASC+T ani tym bardziej DSC

_________________
BMW - Babeczki Mowia WOW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 21 lipca 2010, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
TIGER_II_PL napisał(a):

ale nie widze tutaj nic o ASC , ASC+T ani tym bardziej DSC



Jeżeli jest DSC to jest wymienione jak opcja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 21 lipca 2010, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Jezeli kontrolka sie stale pali = ASC jest wylaczone

po ponownym kliknieciu nie zgasnie a to dlatego ze zeby wlaczyc system trzeba wylaczyc silnik , kluczyk na pozycje 0 i ponownie odpalic .. wtedy ASC automatycznie sie wlaczy ( kontrolka zgasnie ).

Kontrolka sie nie pali = system WŁĄCZONY/aktywny
Kontrolka sie pali = system WYŁĄCZONY/deaktywowany

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL