BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 18:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Zdzira 850I napisał(a):
z drugiej strony czy w np Formule 1 sa katalizatory, tłumiki itp??

Nie ma, ale jest kolektor, który usprawnia wylot spalin.


Ostatnio edytowano 21 lipca 2010, 13:56 przez valdorane, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No czyli kolektor wydechowy jest tyle to każde auto ma a reszta do uzyskania wysokiej mocy tylko przeszkadza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
I prawda jest taka, że jeśli chce się coś modzić przy wydechu, to na pierwszy ogień powinien właśnie iść kolektor. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 15:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Tak barany do zrobienia tylko koszt około 2000zł a to już troszkę grosza jest :)

Ja akurat mam silnik, w którym można ciut po fabryce dociągnąć wydechem i z racji zwężki na dolocie i może to potwierdzić z tego fprtum kilka osób które miało 540i E-34 ale np w M0 chyba nie ma takich potencjałów i jest gorzej.

Choć znajomek ma 525i E-34 bez kata i z chipem i na hamowni wyszło 207KM czyli całkiem nieźle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Zdzira 850I napisał(a):
Wiesz ale Ty masz 2,0 a nie 4,0

wiem ze to spora roznica :rotfl: ale mo takich moich modach z dilotem to czuje minimalna roznice i to mi wystarcza na ten silnik a na stozku jezdze juz przeszlo rok i nie powoduje to zadnego problemu u mnie

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 21 lipca 2010, 23:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Dolot, to niestety nie tylko stożek. Prawdziwy, a nie udawany, jak w przypadku stożka, przyrost da dopiero airbox z prawdziwego zdarzenia. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 00:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
valdorane napisał(a):
airbox z prawdziwego zdarzenia.

_________________Pozdrawiam

a jasniej..

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 09:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Obrazek

Obrazek

Coś takiego. :)
Byłem wczoraj troszkę pod wpływem, ale z tego co widzę, jakiś sens moja wypowiedź miała. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 11:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Dobra panowie bo odbiegamy od tematu kata ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 22:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Kat to samo zło ...to jak filtr w papierosach :cwaniak: Zapycha płuca i nie pozwala spalinom swobodnie podróżować :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
valdorane napisał(a):
Coś takiego. :)


To akurat kolektor dolotowy. Airbox miesci w srodku filtr powietrza - fabryczna obudowa filtra to wlasnie airbox.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 22 lipca 2010, 23:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Vermilion napisał(a):
To akurat kolektor dolotowy. Airbox miesci w srodku filtr powietrza - fabryczna obudowa filtra to wlasnie airbox.

Dzięki za cenną informację. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 9 października 2010, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Musze coś zrobić bo Mi rzęzi kat przy E46 318i, i zastanawiam sie czy lepiej wspawać rure czy katalizator? Chodzi o to żeby spalanie nie wzrosło i silnik chodził prawidłowo, w pon chciał bym coś zrobić więc prosze o odpowiedź w miare szybko ;) A ten model ma dwie sondy czy jedną? Wiem że w związku z wywaleniem katalizatora samochód będzie troche głośniej chodził ale to jest Mi już obojętne bo dużo bardziej i tak chodził nie będzie.

Edit: Już wiem, ma jedną sonde przed i drugą za katalizatorem więc lipa, nie da rady wywalić kata :kwasny:

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 30 listopada 2011, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
No to napisze jeszcze raz bo moj ostatni post wyparowal . Mam wypruty katalizator w E36 z silnikiem M43B18- 10.95r co spowodowalo spadek mocy na wolnych obrotach i duzy wzrost spalania . Zastanawiam sie nad wywaleniem calkowicie puszki kata i wstawieniem przelotowego tlumika AWG ale nie wiem czy w ogole ma to sens a nie chialbym wywalic pieniedzy w bloto. Na alledrogo sa tez zamienniki katalizatorow za 300 zl z groszami ( porcelanowy i metalowy wklad) no ale nie ukrywam , ze nie usmiecha mi sie ta 2 opcja z racji sporej roznicy w cenie pomiedzu zamiennikiem a przelotowym tlumikiem . Prosze Was o jakas pomoc bo wydaje mi sie , ze auto jest coraz slabsze a co najdziwniejsze jakos na 17" alusach lepiej rwal niz teraz na zimowych alu 15" .
Z gory dziekuje za pomoc .

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 30 listopada 2011, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Moje BMW: 318is
Kod silnika: M44B19
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103524&start=0
Ok, sory że taki stary temat, ale mam pytanie. Czy jest ktoś kto ma metalowego kata? Głównie chodzi mi o to czy dźwięk jest jak z normalnym katem czy jak polonez z gazem? Bo musze kupić kata, tylko nie wiem czy taki jak normalny czy metalowy. No i czy jak kupie ceramiczny to czy musi być euro 4 czy jak kupie euro 2 to dźwięk też będzie jak na normalnym wydechu?

_________________
Obrazek
http://www.fucklpg.eu/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 30 listopada 2011, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Npisalem do MG Motorsport z zapytaniem czy cos mi zmajstruja w miesce tego kata , jakis przelotowy dedykowany pod moj silnik tak aby odpowiednio sprezal spaliny i wszystko wrocilo do normy . Napisze jutro co mi odpisali lub powiedzieli :P

MG Motorstport odpisali , ze koszt takiego tlumika to 350 zl i , ze w tym silniku jest bardzo ważna rura która dochodzi do katalizatora ma trapezowy kształt i ona jest odpowiedzialna. Tłumik oczywiscie z kwasowki.
Czekam w dalszym ciagu na jakies rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
1. nie chcę nikogo sprowadzać na jakąkolwiek drogę ale rzucę garść doświadczeń
2. to że rura jest trapez czy nie nie ma ŻADNEGO znaczenia
3. materiał też nie ma znaczenia - poza portfelem
4. znaczenie ma dobór przepustowości jak i przepływu
5. wypruwanie kata i zostawianie samej puszki bez choćby wspawanej rury powoduje zbyt duże rozprężenie spalin co skutkuje spadkiem mocy i wzrostem spalania
6. jeśli przepustowość będzie za mała patrz pkt 5 + w bonusie silnik będzie się mocniej grzał

spędziłem kilka ładnych chwil nad dyskusją na ten temat z Maciejem z Proexa i najfajniejsze jest to że robiłem tak jak niektórzy z osób piszących w tym poście (czyt źle) a gostek z chęcią przez telefon powiedział jak zrobić żeby było dobrze nic od niego jeszcze wtedy nie zamawiając

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 18:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
morsik napisał(a):
choćby wspawanej rury


No wlasnie mam wspawana rure , ktora wlasnie usunela ten niby trapez lub jak kto woli wlot pod skosem z komora przed wkladem monolitowym bo wlasnie z monolitu jest ten wklad z ktorego pozniej sie wytapia ... no i tu nie pamietam czy platyne czy co :P Prosilbym o konkretna odpowiedz a nie naprowadzanie ;) Czyli rozumiem przelotowy tlumik dedykowany pod moj silnik jest najepszym rozwiazaniem niz zamienniki uniwersalne ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 01:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak ktoś mówi dedykowany to często bywa tak że pasuje on pod względem montażu a nie parametrami pod dany motor :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 05:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Dedykowany czyli taki , ktory posiada odpowiednie parametry pod dany silnik no ale zgadzam sie pewnie jest sporo sprzedawcow , ktorzy tylko patrza jakby to kogos naciagnac. MG Motorsport to bardzo dobra firma ktora od lat zajmuje sie budowa ukladow wydechowych i ma bardzo dobra opinie , chociazby koledze z tego forum wymieniali caly wydech w E46 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL