BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 08:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 21 lipca 2010, 17:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 44
Posty: 2
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Na samym początku chciałem się przywiać :hyhy: w końcu zebrałem się na odwagi i postanowiłem się zarejestrować:)
Spryskiwacze. Autko '99 1.9 M43 Oryginalne soczewkowe ksenony. Co za tym idzie spryskiwacze pod lampami. Zbiornik na płyn 5,3l Spryskam z 4-6 razy i na drugi dzień pali się kontrolka z spryskiwaczy. Pojechałem na warsztat bmw do Katowic na ulice warszawska diagnoza była jedna. Dysze spryskiwaczy pod lampami przepuszczają i przy dużym ciśnieniu płyn tamtędy ucieka. Odłączyłem silniczek który odpowiada za te spryskiwacze. Problem nadal jest. Za każdym razem z rana kiedy ubyło płynu szukam kałuży itp ale nic nie potrafię znaleźć, sucho. Jest jakaś jeszcze część tego układu która może powodować wycieki i zdarza się to dość często w tych samochodach? Dodam tylko że silniczki są oba suche nowy zbiornik, nigdzie nie widzę gdzie mógłby płyn wyciekać.

ABS Anty-poślizg ręczny - Mam samochód od kwietnia ubiegłego roku problem z palącymi kontrolkami mam od zawsze ale sporadycznie na początku myślałem że to wilgoć albo deszcz. Niestety teraz nawet w upały problem się pojawia. Doszedłem do takiej ciekawej rzeczy że jak nie zaciągam ręcznego to w ogóle problem się nie pojawia a jak zaciągnę ów reczny to na drugi dzień zaraz mam wszystkie trzy kontrolki zapalone. Mało tego po przejechaniu 2km zgaszeniu silnika poczekaniu kilku minut i ponownym rozruchu reczny już się nie pali a po przejechaniu 20-30 metrów gaśnie abs i anty-poślizg. Na kompie wywala błąd ale tylko wtedy kiedy palą się wszystkie 3 kontrolki "błąd czujnika obrotu lewego tylniego koła" Mechanik powiedział że to wymiany jest czujnik abs tego koła czy aby na pewno? Z tego co wyczytałem na forum że jeżeli pada ten czujnik tego koła to gaśnie deska itp u mnie nic takiego nie ma miejsca. Sprawdzone było też to koło pod względem ręcznego nic tam nie zaciska hamuje itp.

Trzecia sprawa skrzypiące sprzęgło:) Sporo się dziś naczytałem tutaj. Mój problem pojawił się wraz z upałami. W kabinie dźwięk jest mało słyszalny ale po otwarciu drzwi jest okropnie aż wstyd jeździć. Mechanik powiedział że to jakaś kulka w środku w skrzyni. Jeżeli będę chciał to smarować to nowe sprzęgło nie ma sensu zrzucania skrzyni i z powrotem zakładać stare sprzęgło. Jest to trafna diagnoza? Nie ma innej rady, skrzypienie już nie ustanie?:) Ciekaw jestem jak ustaną upały. Nie wiem co robić wywalać trochę ponad 1000zl bo coś skrzypi sobie od tak :) Może to sygnał że rozpada się sprzęgło? I tak czy siak czeka mnie wymiana?

Za wszystkie rady, wskazówki i wnioski z góry dziekuję
Pozdrawiam:)

mały edit:
Przypomniało mi się jeszcze dwie kwestie:)
Szyby przód. Na samym początku przy otwieraniu u samej góry jak i odwrotnie przy zamykaniu u samej góry szybki wydają dziwny skrzypiący dźwięk. Nie wiem co z tym zrobić mało tego po zamknięciu szybek jak wjadę w jakaś dziurę to jak taki dziwny cichy trzask po 3ciej dziurze to jakby szyby sie ułożyły i nic już nie słychać. Kiedy pada deszcz lewa szyba strasznie skrzypi przy otwieraniu i zamykaniu? Co robić?:)

Klimatronik a dokładnie nawiew przy niskiej pracy wiatraka i niskich obrotach (przy ruszaniu słyszalne jest delikatne skrzypienie) Najcześniej jak jest mokro, można czymś tam siknąć do środka czy jak to nasmarować?

Jeszcze raz dziękuje za wszystkie porady i poświęcony czas!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 21 lipca 2010, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - co do szyb- przesmaruj uszczelki - moze byc nawet mydlo - skrzypiace sprzeglo i kulka -pierwszy raz slysze - jak wcisniesz pedal to co skrzypienie ustaje czy jak ?-co do spryskiwaczy - musisz dobrze obejrzec gdzie ci plyn znika -cudow nie ma -jesli komputer wskazal blad czujnika abs-u to go wymien nic nie wycwiczysz - a po zmianie problem zniknie - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 22 lipca 2010, 06:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 44
Posty: 2
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
harnas621 napisał(a):
skrzypiace sprzeglo i kulka -pierwszy raz slysze - jak wcisniesz pedal to co skrzypienie ustaje czy jak ?

Kiedy wciskam pedał sprzegła słysze dźwięk jakby ktoś otwierał stare drzwi od zachrystii:) Tylko kiedy wciskam kiedy popuszczam sprzęgło też coś tam słychać ale trzeba się przysłuchać. Obojętnie czy silnik pracuje czy też nie. Jak pedał jest wcisnięty nie ma żadnych głosów za światów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 22 lipca 2010, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 88
Moje BMW: e46 318d cr
Kod silnika: m47n
Co do spryskiwaczy to mi się wydaje że ten typ tak ma. Sprysk idzie na szybę i na reflektory także zużywa się 2 x szybciej niż bez spryskiwania reflektorów. Bez przesady że po 4 czy 6 razach ale często trzeba dolewać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 27 listopada 2010, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU
franc81 napisał(a):
Trzecia sprawa skrzypiące sprzęgło:) Sporo się dziś naczytałem tutaj. Mój problem pojawił się wraz z upałami. W kabinie dźwięk jest mało słyszalny ale po otwarciu drzwi jest okropnie aż wstyd jeździć. Mechanik powiedział że to jakaś kulka w środku w skrzyni. Jeżeli będę chciał to smarować to nowe sprzęgło nie ma sensu zrzucania skrzyni i z powrotem zakładać stare sprzęgło. Jest to trafna diagnoza? Nie ma innej rady, skrzypienie już nie ustanie?:) Ciekaw jestem jak ustaną upały. Nie wiem co robić wywalać trochę ponad 1000zl bo coś skrzypi sobie od tak :) Może to sygnał że rozpada się sprzęgło? I tak czy siak czeka mnie wymiana?


Witam,

Nie wiem czy sobie poradziłeś ale u mnie to było łożysko sprzęgła. Jeśli nie wymieniłeś to będzie coraz gorzej.
Ja przy okazji wymieniłem sprzęgło bo się kończyło.

Pozdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Nieszczelny układ spryskiwaczy i czujnik abs
PostNapisane: 18 maja 2011, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320d
Co do spryskiwaczek to też tak miałem uciekał mi płyn abym raz użył to zwiewał płyn. Wymieniłem uszczelkę silniczka czyli tą z sitkiem w którą wchodzi silniczek i jest ok po prostu w BMW Breczko gościu powiedział mi że co jakiś czas uszczelki się zużywają.

_________________
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL