Tytuł: Re: 550i F10 od Hamann - pierwsza przymiarka
Napisane: 22 lipca 2010, 12:11
Uzależniony od forum :)
Posty: 9443 Lokalizacja: PL
Przemek napisał(a):
przeczytałeś artykuł?
Tak,a wlokno to nie laminat? Jest bardziej trwale i wytrzymalsze ok,ale chyba nie odksztalca sie tak jak np. abs.Wiec ciekaw jestem jak sie zachowa przy uderzeniu w cos.
Tytuł: Re: 550i F10 od Hamann - pierwsza przymiarka
Napisane: 22 lipca 2010, 14:35
Przyjaciel forum
Wiek: 40 Posty: 3617 Lokalizacja: Civitas Kielcensis Moje BMW: e46 Kod silnika: s54
spider,
Nie dokońca włókno węglowe jest laminatem. Jest jednym ze składników określonych laminatów. Czyli nie każdy laminat ma w składzie włókno węglowe. To raz. A dwa to że samo w sobie włókno węglowe nie może być laminatem. Z tego co jest napisane w artykule, jasno wynika że dokładki zrobione są z włókna węglowego a nie z laminatu opartego na bazie włókna węglowego.
Chyba że laminatem określasz wszystko co nie ulega odkształceniom podczas uderzenia, ale to już musi być Twoje autorytarne określenie.
Tytuł: Re: 550i F10 od Hamann - pierwsza przymiarka
Napisane: 22 lipca 2010, 16:23
Przyjaciel forum
Posty: 6907 Lokalizacja: JP
spider napisał(a):
Tak,a wlokno to nie laminat? Jest bardziej trwale i wytrzymalsze ok,ale chyba nie odksztalca sie tak jak np. abs.Wiec ciekaw jestem jak sie zachowa przy uderzeniu w cos.
ABS tez sie polamie, jest bardzo kruchy, dlatego w fabrycznych samochodzie z wykonana ABS zobaczysz co najwyzej listwe na klape bagaznika.
Przemek napisał(a):
Nie dokońca włókno węglowe jest laminatem. Jest jednym ze składników określonych laminatów. Czyli nie każdy laminat ma w składzie włókno węglowe. To raz. A dwa to że samo w sobie włókno węglowe nie może być laminatem. Z tego co jest napisane w artykule, jasno wynika że dokładki zrobione są z włókna węglowego a nie z laminatu opartego na bazie włókna węglowego.
Samo wlokno weglowe, jako material z rolki, nie nadaje sie do wykonania czegokolwiek, jest jednak komponentem do wykonania laminatu (kompozytu). Taki sam laminat (jednak o innych wlasciwosciach) mozna zrobic uzywajac wlokna szklanego czy kevlaru. Sposobow tworzenia takich laminatow jest cala masa, od najprostszego wycinania recznego materialu, ukladania go w formie i nasaczania pedzelkiem zywica
(w taki sposob powstaje 99% wszystkich tanich elementow carbonowych, ktore kupuje sie na ebayu, czy od takich firm jak Seibon czy VIS, inna sprawa, ze wszystkie takie elementy to wlokno szklane owiniete jedna warstwa wlokna weglowego), po wycinanie maszynowe materialu nasaczonego fabrycznie zywica (przechowywanego w zamrazarce) i wygrzewania pod wysokim cisnieniem w autoklawie (tak jak na tych filmach)
Oczywiscie po drodze jest tez wiele innych technologii zapewniajacych racjonalna wytrzymalosc czesci i ich koszt, tutaj pokazalem tylko najtansza i najdrozsza.
To co pokazal Fryderyk, to tez nie jest wlokno weglowego, tylko jakis inny material (srebrny) imitujacy splotem wlokno weglowe.
Tytuł: Re: 550i F10 od Hamann - pierwsza przymiarka
Napisane: 22 lipca 2010, 21:05
Zacna persona forum
Wiek: 39 Posty: 2761 Lokalizacja: searching... Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i Kod silnika: M62B44, M52b25 Garaż: mam
o ile tuning Hammana nie dziwi ale najgorsze że BMW uległo tym ledowym światełkom są przecież ringi które ewidentnie pasują i tego powinni się trzymać a nie ładować te diody gdzie tylko się da
_________________ do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników